X

איך לחזור לשוק העבודה בכל גיל?

אנשים פעילים ונמרצים מתקשים להסתגל לימי הפרישה מהעבודה ולכן רבים מהם מנסים לדחות ככל האפשר את הפרישה או למצוא עבודה חדשה לאחר מכן. היתרונות הרבים של עבודת ותיקים רבים ולכן יש לא מעט מעסיקים שמחפשים דווקא ותם. הם מבטיחים יציבות, הם מציעים מתינות שנרכשה עם הגיל והרבה מאוד ידע וניסיון חיים שעוזרים להם במצבים שמחייבים שיקול דעת מהיר ואורך רוח. זה נכון לעבודה כמו שירות לקוחות בדיוק כמו עבודה פקידותית, משום שההתמודדות עם בעיות שונות ולחצים בגלל משברים ועומס עבודה בדרך כלל לא גורמים להם לאבד את העשתונות ולתפקד פחות טוב. אלא שוותיקים בעבודה לא תמיד מוכנים לאתגרים העכשוויים שמצפים להם במקומות רבים וזה עשוי להרתיע אותם. משום כך, עליהם להתכונן לכך ולקבל ידע נוסף שיכין אותם לדרישות שעומדות בפניהם בכל מקום. כדי להשתלב טוב יותר במקומות עבודה כאלה מוצע לוותיקים קורס הכנה לראיון עבודה למבוגרים שהוא יוזמה ממשלתית שמבוצעת על ידי סוכנויות השמה שלהן ניסיון רב בתחום התעסוקה ומה שנדרש מעובדים בכל תחום.

  • י"ב אייר התשפ"ד
קרדיט: Shutterstock
קרדיט: Shutterstock

מה נדרש מוותיקים שחוזרים לעבודה?

יש כמה וכמה מיומנויות שמומלץ מאוד לשפר או ללמד כאשר חוזרים לעבודה לאחר תקופה ארוכה שבה לא הייתם חלק משוק התעסוקה. כאשר מחפשים עבודה יש להבין מה השוק מחפש, מהן התכונות שנחשבות למועדפות על מעסיקים והאם יש הבדל בידע המקצועי שצברו לבין הידע המקצועי שנדרש כיום. יכול להיות שידע בסיסי קיים אבל חייבים להוסיף מיומנויות בעבודה עם ציוד חדש או מחשוב, משום שמקצועות רבים עברו לשליטת מחשבים. יכול להיות שכל מה שנדרש הוא הבנה טובה יותר של לקוחות כיום ומהם הסטנדרטים שנדרשים מעובדים, גם מבוגרים. יש סדנאות שונות שמוצעות לוותיקים בעבודה והן יכולות להוסיף גם ידע מעשי בפרזנטציה עצית כדי להציג את היתרונות הרבים שלכם, לספר על החוזקות שלכם שיכולים להיות חיוניים יותר למעסיק שמוכן גם להשקיע בהכשרה שלכם.

סדנאות לרכישת ביטחון עצמי

מלבד ידע מעשי במה שהשוק דורש בימינו מעובדים, ידע רלוונטי לכולם בכל גיל, יש גם משמעות נוספת לכל סדנה שמעבירים לוותיקים, לא רק קורס הכנה לראיון עבודה למבוגרים . הסדנאות מלמדות אמנם כיצד להתכונן לראיון עבודה, כיצד להכין את קורות החיים שלכם שיבלטו מול כל השאר ואפילו סדנאות שמלמדות ידע בהפעלת מחשב וברשתות חברתיות. אבל התוצאה של כל הסדנאות אלה שבהן לומדים על עצמכם מהם המאפיינים החשובים ביותר להבלטה, היא מפתיעה. בסדנאות כאלה רוכשים ביטחון עצמי תוך כדי עבודה על התכנים שנלמדים שם. הרי אחת הבעיות שבגללן ותיקים לא יוצאים לעבודה היא דימוי עצמי נמוך של פנסיונרים שחושבים שאין להם מה להציע למעסיקים, ומתברר שזה לא בהכרח נכון. אפשר למצוא חוזקות רבות שיכולות לסייע לכם להתקבל לעבודה.

מה צריך לדעת על ותיקים בעבודה תיגבור?

תיגבור ותיקים בעבודה היא חברה מקבוצת תיגבור, קבוצה שעוסקת בהשמת כוח אדם כבר שנים רבות בענפים רבים. החברה נבחרה להעביר סדנאות לוותיקים בעבודה מטעם הממשלה על מנת לעודד חזרה לעבודה של מבוגרים. חלקם פרשו בגלל פנסיה וחלקם בגלל סיבות אחרות. החברה מעבירה סדנאות שונות ומלווה את הוותיקים תוך כדי התהליך עד מציאת התעסוקה שמתאימה להם ולנותניהם לאחר הכשרה. ** תוכן ממומן
ייעוץ פרסום ממומן

art