X

עדשות לקרטוקונוס: סגנון ופונקציונליות

קרטוקונוס זו הפרעת עיניים מתקדמת, שעלולה להשפיע על הצורה ועל המבנה כולו של הקרנית. אצל עין בריאה למשל, הקרנית תהיה בעלת צורה מעוגלת, ובהתאם לכך אור יכול להיכנס לעין ואפשר מיקוד נכון ברשתית בחלק האחורי של העין. לעומת זאת, אצל אלו שיש להם קרטוקונוס הקרנית עלולה להידלדל בהדרגה, עד שצורתה תשתנה למעין צורת חרוט - ובכך בעצם הראייה של אלו הסובלים מהמחלה הזו הופכת להיות מעוותת והרבה יותר חדה. היום ניתן למצוא עדשות לקרטוקונוס שיכולות להקל על אורח החיים של אלו הסובלים מהמחלה הזו, ואילו יש לא מעט סוגים של עדשות ששומרים על סגנון ועל פונקציונליות בו-זמנית - ועל כך החלטנו להסביר לכם בכתבה זו.

  • ז' אייר התשפ"ד
עדשות לקרטוקונוס: סגנון ופונקציונליות

הסבר על עדשות לקרטוקונוס

עדשות לקרטוקונוס אלו בעצם עדשות מגע מיוחדות, אותן מייצרים תוך כדי תכנון במיוחד עבור מצב העיניים הספציפי הזה. לא כמו עדשות מגע רגילות, עדשות אלו עשויות מחומרים מיוחדים שהם נוקשים מאוד. בהתאם לכך, עדשות אלו בעלות מבנה קשיח בצורה יוצאת דופן, ולכן הן יכולות להתקפל מעל לקרנית הלא תקינה, וליצור מעין משטח שבירה חלק. יש בהן גם חומר RGP, שעוזר לחמצן לעבור לקרנית ולשמור על הבריאות התקנית שלה.

סוגים שונים של עדשות לקרטוקונוס

בדיוק כמו עדשות אחרות שנועדו עבור סוגים אחרים של מחלות עיניים נפוצות, כך גם ניתן למצוא היום סוגים שונים של עדשות לקרטוקונוס. הנה כמה דוגמאות:
  • עדשות סקלרליות - עדשות עם קוטר גדול. חשוב לדעת כי עדשות אלו אינן יושבות על כל הקרנית, אלא בעצם הן נשענות על החלק הלבן של העין בלבד, הסקלרה - ומכאן שמן. עדשות אלו מספקות לנו תיקון ראייה נהדר, והן ידועות בין היתר בשל הנוחות והיציבות שלהן.
  • עדשות סקלרליות למחצה - עדשות אלו דומות במהותן לעדשות סקלרליות אותן הזכרנו קודם לכן, אך ההבדל הוא שהקוטר שלהן הרבה יותר קטן. הן מכסות חלק מהקרנית ומהסקרלה, ובהתאם לכך הן מציעות לנו איזון מושלם בין תיקון חזותי (אשר נחוץ לאלו הסובלים מקרטוקונוס) לבין נוחות חסרת פשרות.
  • עדשות היברידיות - עדשות אלו מיוחדות למדי, והן בעצם מורכבות מ-2 סוגי עדשות שונים - עדשת RGP, ועדשת מגע רכה, כאשר עדשת ה-RGP בעצם מורכבת על גבי עדשת המגע הכרה. העדשה הרכה מספקת למטופלים נוחות, ואילו עדשת ה-RGP עוזרת מבחינה פונקציונלית לתקן את הקרנית שאינה תקינה. מדובר בבחירה נהדרת עבור מגוון רחב מאוד של מטופלים, בייחוד במקרים בהם עדשות RGP אינן נוחות להרכבה בפני עצמן.

כמה מילים לסיכום

קרטוקונוס זו מחלת עיניים לא נעימה בכלל, שפוגעת בראייה ובכלל - באיכות החיים. לכן קיימים לא מעט פתרונות שנועדו להקל על המטופלים, כמו עדשות לקרטוקונוס - עליהן החלטנו להסביר לכם לאורך כתבה זו.   ** תוכן ממומן **
צרכנות מומלצים פרסום ממומן

art