X

לקראת הליכים משפטיים נוספים? תושבים טוענים שהעירייה לא גובה חובות של של 22 מיליון שקלים מעמותות וארגונים בגין שימוש במבני ציבור

במכתב לפני נקיטת הליכים, נטען כי העירייה אינה גובה חובות עתק שצברו יותר מ-60 ארגונים ועמותות בעיר ובמקביל ממשיכה לחלק לחלקן כספי תמיכות. עוד נטען כי הצהרות מנכ"ל העירייה בבית המשפט מעידות על "ניהול מופקר של נכסי ציבור ושל הקופה הציבורית".

בניין עיריית רחובות
בניין עיריית רחובות
בזמן שבעיריית רחובות מדווחים על גרעון כספי של מיליוני שקלים הפוגע בפעילות למען התושבים – אותה עירייה עצמה נמנעת מלגבות חובות מעמותת שונות הפועלות בעיר, ואף מעניקה להם תמיכה, כך נטען במכתבו של תושב העיר עו"ד אוהד דונגי ממשרד מטרי מאירי וכט ושות'. במכתב ההתראה נטען כי סכום החובות מיותר מ-60 עמותות וארגונים הגיע לכ-22 מיליון שקלים. זאת כאשר בשנה החולפת נהנו 29 עמותות מתמיכה מעיריית רחובות בסכום מצטבר של כמיליון שקלים, לצורך פעילויות שונות בהן: חינוך-ישיבות, הפעלת בית כנסת, הפעלת כולל, הפצת תורה, ספורט, זאת בניגוד להוראות נוהל התמיכות אשר קובע כי תנאי לקבלת תמיכה הוא הצגת אישור גזבר העירייה בדבר היעדר חובות. רוצים לקבל את כל העדכונים? לחצו כאן הפנייה הנ"ל היא בהמשך לעתירה של תושבי שכונת רחובות ההולנדית שהוגשה בדרישה לקבל את פירוט הגביה מהעמותות השונות, לאחר שפנייה בנושא נותרה ללא מענה. במהלך הדיון בעתירה עלתה תמונה מדאיגה, לפיה בעיריית רחובות אין בקרה ושליטה על ניהול הנכסים הציבוריים והכספים המתקבלים כתוצאה מהשימוש בהם. כך נטען במכתב שעליו חתום עו"ד דונגי: "מעבר לעובדה שהצהרותיו של מנכ"ל העירייה בבית המשפט בדבר היעדר היכולת של העירייה לעקוב אחר חובות והכנסות משימוש בנכסי ציבור הינן בעייתיות מאוד ומשקפות על פניו ניהול מופקר של נכסי הציבור ושל הקופה הציבורית והפרת חובות האמון כלפי הציבור - הרי שגם קיומו של חוב ברור לעיריית רחובות (בוודאי בסכומים משמעותיים כל כך) מבלי לפעול לגבותו מהווה מחדל של ממש (וזו המילה העדינה ביותר שניתן להשתמש בה בנסיבות העניין). בכל הכבוד הראוי מדובר בזלזול חמור ומוחלט בכספי הציבור ובזילות בקופה הציבורית". כן נטען כי "מעבר לכל אלה מדובר בזלזול בוטה בתושבי העיר רחובות אשר משלמים ממיטב כספם תשלומי חובה מתוך הבנה וציפייה כי עיריית רחובות תספק להם שירותים ותנהל את העיר בצורה מיטבית, חסכונית, יעילה, שוויונית וללא משוא פנים". בינתיים, סיפקה העירייה רשימת חובות חלקית בלבד המסתכמת כאמור לסך של כ- 22 מיליון שקל, כאשר התושבים דורשים מהעירייה לגבות את החובות לאלתר, להפסיק את השימוש בנכסי הציבור לכל אותם חייבים, ולהקפיא את התמיכות לעמותות ולארגונים, עד שהנושא יוסדר במלואו. מאז נשלח המכתב עבר למעלה מחודש ימים. לאחרונה, על רקע פרסומי תוכנית ההמראה הכלכלית של העירייה נשלח מכתב תזכורת בעניין, שכן על פניו בתוכנית ההמראה הכלכלית אין עדות לכך שבכוונת העירייה לגבות את אותו חוב עצום מאותם החייבים. הובהר במכתב כי ככל שלא יתקבל מענה - ינקטו התושבים בפעולות נוספות בנושא זה. מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "כפי שכבר הודענו בעבר במסגרת דיון בבית משפט, עיריית רחובות מבצעת הליך בדיקה מעמיק של החובות הרשומים על שם עמותות ברחבי העיר. בדיקה זו נערכת בהיבטים משפטיים ולאחר שתגיע לסיומה ויתבררו העובדות - יינתן מענה מקיף לכלל השאלות"..
עמוד הבית ראשי חדשות רחובות רחובות

art