X

בחולון לא אוהבים לשמור מרחק

העיר חולון מדורגת גבוה מאוד בטבלת נפגעי תאונת חזית אחור, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק

צילום: אור ירוק
כ-38  בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב בשנת 2023- אחד מכל עשרה הרוגים בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

תאונות חזית-אחור הן תאונות בהן רכב מתנגש עם חלקו הקדמי בחלקו האחורי של הרכב הנוסע לפניו. תאונות מסוג זה עלולות לגרום לכאבי גב וצוואר, פגיעות ראש, פגיעות שרירים ורצועות, כשברים, חבלות פנימיות, פציעות קשות ואפילו למוות.

למהירות הנסיעה ולשמירת המרחק משמעות מכרעת ביכולת הנהג לבלום באופן פתאומי. מהירות גבוהה משפיעה באופן ישיר על עוצמת הפגיעה בחלקו האחורי של הרכב שמלפנים כמו גם מרחק העצירה שמתארך.

בחולון נפגעו 361 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2023-2014), מהם בן אדם אחד נהרג ו-14 נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בעיר 17 בני אדם בתאונות מסוג זה, מתוכם שלושה פצועים קשה.

חולון מדורגת במקום הרביעי בישראל במספר הנפגעים בתאונות מסוג זה. מקדימות אותה בסדר יורד: תל אביב, ירושלים וחיפה. מתחתיה מדורגות: סכנין, חדרה, פתח תקווה, נתניה, באר שבע ורמת גן שסוגרת את העשירייה המובילה.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות דרכים מסוג חזית-אחור נגרמות בעיקר בשל אי שמירת מרחק מתאים מהרכב שמלפנים, נהיגה במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך ולעיתים גם בשל היסח דעת של הנהג. עידוד וקידום התקנת מערכות בטיחות  אוטונומיות שמפצות על טעויות הנהג ולמעשה עוצרות את הרכב לפני הפגיעה יוכלו לצמצם באופן משמעותי תאונות מסוג זה.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לפעול על מנת להעלות את המודעות לנהיגה במהירות החוקית והמותאמת לתנאי הדרך, לשמירת מרחק נכונה ולהימנעות מגורמים מסיחי דעת, ביניהם הטלפון הנייד. תאונות הדרכים הן לא גזירת גורל. על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים נמצאת תכנית רב שנתית לצמצום הקטל בדרכים וכל יום שהשרה לא מאשרת אותה חושפת את כולנו לסכנה שבכביש".

עמוד הבית ראשי חדשות חולון חולון אור ירוק תאונה חזית אחור

art