הנה באה הרכבת, מראשון לציון לירושלים
החלה הנחת המסילות בפרויקט מסילה 431 שעתידה לחבר את יישובי השפלה ומישור החוף הדרומי אל מודיעין וירושלים
- מערכת האתר
- א' טבת התשפ"ד
פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות ירושלים יצחק נבון ומודיעין ממזרח אל תחנת ראשל"צ משה דיין ממערב באמצעות 30 ק"מ מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431. הפרויקט כולל גשרים ומנהרות לצד הקמת תחנות נוסעים חדשות ושדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים כמצוין לעיל.
במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.
עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל ציין: "דווקא בתקופה מורכבת זו אנו רואים חשיבות עצומה בפיתוח מערך התשתיות המתקדמות של הרכבת, וחיבורן של ירושלים ומודיעין לערי השפלה והחוף בחיבור רכבתי מהיר, חשמלי וירוק לסביבה, אשר ישפר את מרקם החיים של כל תושבי המדינה ויחזק את החוסן הלאומי. פרויקט מסילת 431 מצטרף לפרויקטים הנוספים המבוצעים כיום ולהצטיידות חסרת תקדים ברכש רכבות מתקדמות שאושר לאחרונה בדירקטוריון הרכבת. אני מביע הערכה לאנשי פרויקט 431 ושאר הפרויקטים הנבנים כיום לאורכה ולרוחבה של הארץ."
שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל: "גם בימי לחימה אלו אנו ממשיכים בפיתוח תשתיות חיוניות וחסרות תקדים בהיקפן ובמורכבותן ההנדסית דוגמת המנהרות והגשרים החדשניים במסילת 431 העתידית. בשבוע שעבר השלמנו את אחד מקטעי הפרויקט המורכבים ביותר בארץ, בניית גשר מסילתי בגובה 30 מטרים העובר מעל שביל ישראל וכחצי מטר בלבד מעל כבלי החשמול של קו הרכבת לירושלים. כל זאת תוך שמירה על בטיחות העובדים והצבת רכבת ישראל והמדינה בחוד החנית ההנדסית והטכנולוגית של תשתיות מסילה. תודה לכל צוותי הרכבת שעושים ימים כלילות בשטח כדי לאפשר את המשך השגרה לצד הלחימה."
צילומים והדמיות: דוברות רכבת ישראל/ ד.א.ל הנדסה ומשרד אמר קוריאל אדריכלים