עליה במספר רוכבי האופנוע שנפגעים בכבישים
למעלה מ-800 רוכבי אופנועים וקטנועים, נפגעו בחולון, בת ים וראשון לציון בשנים האחרונות. בשנה האחרונה נרשמה עליה של 20% במספר רוכבי הדו גלגלי שקיפחו את חייהם בכבישים ובעמותת אור ירוק קוראים לשרת התחבורה לאשר את התוכנית הלאומית של הרשות לבטיחות בדרכים
- מערכת האתר
- כ"א אב התשפ"ג
49 רוכבי ורוכבות אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2023 לעומת 41 רוכבים שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנת 2022 - עליה של 20%. בחולון נפגעו 377 רוכבי אופנועים וקטנועים בחמש השנים האחרונות (2022-2018), מהם חמישה רוכבים נהרגו ו-59 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 60 רוכבים, 17 מהם נפגעו קשה. חולון מדורגת במקום החמישי בין הערים הגדולות במספר רוכבי האופנוע שנפגעו ברחובותיה. בבת ים המדורגת במקום השביעי, נפגעו 241 רוכבי אופנועים וקטנועים בחמש השנים האחרונות (2022-2018), מהם ארבעה רוכבים נהרגו ו-26 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 38 רוכבים, מהם ארבעה נפגעו קשה. בראשון לציון המדורגת במקום השמיני, נפגעו 204 רוכבי אופנועים וקטנועים בחמש השנים האחרונות (2022-2018), מהם ארבעה רוכבים נהרגו ו-72 נפצעו קשה. בשנת 2022 נפגעו בעיר 36 רוכבים, מהם רוכב אחד נהרג ו-19 נפגעו קשה. את המקומות הראשונים במספר הנפגעים, תופסות הערים: תל אביב, ירושלים, פתח תקווה ורמת גן.
צילום: דו_גלגלי_סטילס_2 קטנוע אופנוע צילום עמותת אור ירוק
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. העלייה הדרמטית השנה בשיעור הרוכבים ההרוגים בתאונות דרכים מחייבת את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפעול על מנת לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר את התכנית הלאומית שהכינו ברלב"ד אשר תוביל לירידה של 50% בהרוגים בשנים הבאות ותציל רוכבים רבים ממוות. שיפור תשתיות, הורדת מיסים על אמצעי בטיחות והגברת המודעות יובילו לחסכון בחיי הרוכבים. בנוסף לכך, גם על ראשי הערים מוטלת האחריות למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים מרבית הרוכבים ולפעול על מנת להפחית את הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים". צילום: דו_גלגלי_סטילס_3 קטנוע אופנוע צילום עמותת אור ירוק
צילומים: עמותת אור ירוק