X

ימים של הישגים חינוכיים בחולון

הבנות של קוגל זכו במקום הראשון בתחרות אזורית לבניית אתרים בתוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית - כל ישראל חברים", תלמידי בתי הספר גורדון, שרת וניצנים פיתחו מוצרים שמספקים פתרונות לצורכי תלמידי בית הספר הרצפלד לחינוך מיוחד ותלמידי חטיבות הביניים לקחו חלק בתוכנית חינוכית בנושא תרבות הצריכה

ימים של הישגים חינוכיים בחולון

בנות נבחרת חטיבת הביניים קוגל מחולון: שיר אוסובסקי, מאיה ממן, נועה כהן ואלין כהן, זכו במקום הראשון בתחרות אזורית לבניית אתרים בתוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית - כל ישראל חברים", בהשתתפות חברת ההייטק הישראלית WIX.

התחרות עסקה בנשים פורצות דרך והאתר שהקימו התלמידות עוסק בעורכת הדין דניאל וולפסון, הישראלית היחידה שהגיעה לפסגת האוורסט, ואף כולל ריאיון שערכו עמה התלמידות. את הנבחרת ליוו הרכזת עינת מורד והמנטוריות אורית גלעד ומירב בדיחי, ואת תהליך הקמת האתרים ליוו נשים מצליחות מתחומי המחשבים והטכנולוגיה.

"בחרנו באישה מעוררת השראה שלא ויתרה בקלות על החלומות שלה", ציינו הזוכות, "עבדנו קשה על האתר ואנחנו גאות מאד בו ובזכייה שלנו".

תכנית "סודקות" פועלת ביותר מ-40 בתי ספר ברחבי הארץ למען העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. בחולון פועלת התוכנית בקרב שישה בתי ספר, בהשתתפות יותר מ-550 נערות, כחלק משיתוף פעולה פורה שבין ארגון "כל ישראל חברים" לבין עיריית חולון. 

פעילות במודל אזורי מגדילה את מספר התלמידות שלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה (STEM), שמתמידות בלימודיהן ומקבלות תעודת בגרות איכותית, שמאפשרת לימודים גבוהים, בניית קריירה והגשמה עצמית ומקצועית.

בתוך חמש שנים, החל מכיתה ח', נחשפות התלמידות לעולם האקדמי ולחברות הייטק, פוגשות מנטוריות ומודלים להשראה, משתתפות בסדנאות מגדר והעצמה ומקבלות תמיכה לחיזוק המצוינות הלימודית, בדגש על מתמטיקה. הנערות משתתפות במגוון מיזמים ופעילויות ארציים ועירוניים, כמו אירועי מצוינות, פרויקטים ליום האישה, חידון מתמטיקה ארצי וביקורים בחברות הייטק.

נבחרת קוגל – זוכות התחרות האזורית לבניית אתרים – סודקות את תקרת הזכוכית צילום-ליאור דסקל עבור אייקוןצילום: נבחרת קוגל – זוכות התחרות האזורית לבניית אתרים – סודקות את תקרת הזכוכית צילום-ליאור דסקל עבור אייקון

צילום: ליאור דסקל עבור אייקון

תלמידים משכבות ה'-ו' בבתי הספר גורדון, שרת וניצנים, זכו בתחרות מייקאתון (מייקרס - יצירת פתרונות באמצעות שילוב תחומים, האקתון - תהליך מואץ של פיתוח), שהוביל אגף חדשנות חינוכית בעיריית חולון, ופיתחו מוצרים שמספקים מענה לצורך עבור תלמידי בית הספר הרצפלד לחינוך מיוחד בחולון.

המוצרים הזוכים בתחרות המייקאתון 2022 לטובת תלמידי בית הספר הרצפלד צילום-עיריית חולון (1)צילום: המוצרים הזוכים בתחרות המייקאתון 2022 לטובת תלמידי בית הספר הרצפלד צילום-עיריית חולון (1)

בתחילת השבוע, זכו התלמידים להעניק בהתרגשות רבה את המוצרים שפיתחו לילדי הרצפלד, שסובלים משיתוק מוחין ומנכויות מוטוריות קשות, ונהנו מלמידה אחרת - חווייתית, טכנולוגית ובעיקר, אנושית.

המוצרים הזוכים בתחרות המייקאתון 2022 לטובת תלמידי בית הספר הרצפלד צילום-עיריית חולון (3)צילום: המוצרים הזוכים בתחרות המייקאתון 2022 לטובת תלמידי בית הספר הרצפלד צילום-עיריית חולון (3)

בתחרות השתתפו כ-120 תלמידים מתשעה בתי ספר יסודיים ברחבי העיר, שהתבקשו לפתח מוצרים לאתגרים של שלושה תלמידים מסוימים מבית הספר הרצפלד. משתתפי התחרות עברו תהליך של למידה "מאתגר למוצר" ולמדו כיצד בוחנים אתגרים וכיצד מפתחים מוצר, שנותן מענה לצורך הקיים.

בהמשך, הם השתתפו בפעילות שהתקיימה במרכז אתחלא לחדשנות חינוכית, יחד עם מנטורים מהתעשייה, מהנדסים, מורים והורים, שסייעו להם לדייק את הרעיון שלהם ולייצר אבטיפוס של מוצר. מתוך מגוון הרעיונות נבחרו שלושת הפתרונות הזוכים, שקיבלו סיוע מאנשי אגף החדשנות החינוכית, על מנת לייצר את המוצר הסופי, שהוענק לתלמידי הרצפלד.  

 

המוצרים הזוכים בתחרות המייקאתון 2022 לטובת תלמידי בית הספר הרצפלד צילום-עיריית חולון (2)צילום: המוצרים הזוכים בתחרות המייקאתון 2022 לטובת תלמידי בית הספר הרצפלד צילום-עיריית חולון (2)

כנס הסיום של התוכנית החינוכית בנושא תרבות הצריכה התקיים בימים אלה בחולון בהשתתפות תלמידי חטיבות הביניים מהעיר, שלקחו בה חלק. מדובר בתוכנית לחינוך סביבתי של המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף מערך איכות הסביבה והקיימות בעיריית חולון, שהועברה על ידי מדריכי חברת קומיוניטי, יחד עם רכזות הקיימות בבתי הספר. בתוכנית השתתפו בתי הספר אורט, קוגל, עמל, הרצוג ודבורה ברטונוב, שתלמידיהם הציגו בכנס הסיום תוצרים שהפיקו במהלך השנה, בהם כרזות, משחקים ומסמכי עקרונות לקידום אורח חיים מקיים.

סיום תוכנית תרבות הצריכה בחטיבות הביניים בחולון צילום-עיריית חולון (4)צילום: סיום תוכנית תרבות הצריכה בחטיבות הביניים בחולון צילום-עיריית חולון (4)

במהלך התוכנית למדו התלמידים על נושאים שונים, ביניהם: אורח חיים בר קיימה, שעוסק בקשר שבין הסביבה, לבין החברה והכלכלה ומציאת דרכים יעילות ומתקדמות לחיות באופן שמקטין את ההשפעה השלילית על הסביבה, מגביר את הצדק החברתי ומעודד פעילות כלכלית מתחדשת וידידותית לסביבה; צריכה נבונה, שמעודדת התנהגות ובחירות צרכניות שמבוססות על מודעות להשפעתן על הסביבה ומתבצעות בצורה חכמה ומבוקרת; חשיבות השמירה על משאבי הטבע, כדי שיתאפשר לנו לחיות בסביבה בריאה ולהבטיח עתיד טוב יותר לנו ולדורות הבאים; הפחתת ההשפעה שלנו על הסביבה והפיכתנו לידידותיים יותר לסביבה בפעולות שלנו (לדוגמה: נסיעה בתחבורה ציבורית במקום בכלי רכב פרטי).

 

סיום תוכנית תרבות הצריכה בחטיבות הביניים בחולון צילום-עיריית חולון (5)צילום: סיום תוכנית תרבות הצריכה בחטיבות הביניים בחולון צילום-עיריית חולון (5)

צילומים: עיריית חולון

עמוד הבית ראשי חדשות חולון חולון חינוך חולון חינוך

art