X

עץ קרס על רכב. העירייה לא מוכנה לפצות :" הוא היה תקין ויציב"

המוקד העירוני דיווח לתושבת העיר כי עץ קרס על רכבה. כשפנתה לעירייה בדרישה לפצותה, נענתה: העץ היה ללא פגם, לא היה ניתן לצפות את קריסתו .הנהגת: זו שערורייה. הם מתנערים מאחריות

עץ קרס על רכב. העירייה לא מוכנה לפצות :" הוא  היה תקין ויציב"
מדובר בסיוט של כל נהג ונהגת: לקום בבוקר, לרדת לחנייה ולגלות שהרכב נפגע במהלך הלילה. במקרה של תושבת העיר (שמה המלא שמור במערכת) הסיוט הזה התממש. בשבת בבוקר התקשרו אליה מהמוקד העירוני ודיווחו לה כי עץ קרס על רכבה. כשפנתה לעירייה בבקשה שתיקח אחריות על המקרה ותפצה אותה, הופתעה לגלות שהעירייה מתנערת מאחריות. "זה פשוט הזוי מה שעברתי", היא מספרת ל"גן גפן ראשון לציון". "קיבלנו טלפון מהמוקד של עיריית ראשון לציון. נאמר לנו שענף של עץ קרס לנו על האוטו ושנגיע למקום. הגענו לרכב ונדהמנו לגלות את הנזק. הפקח והאגרונום שהגיע איתו הסבירו לנו מה הפרוצדורה, למי להתקשר וכיצד לבקש מהעירייה להפעיל את הביטוח שלה. וזה מה שעשיתי"    
עץ 2צילום: עץ 2
    למחרת, היא כתבה מיילים לאגפים הרלוונטיים בעירייה, הוסיפה בהמשך את כל התיעוד והניירת שנתבקשה לשלוח ובסופו של תהליך זכתה לתשובה הבאה מהעירייה: "מבדיקה שנערכה מול הגורמים המוסמכים בעירייה העלתה כי העץ היה תקין ויציב, על פי חוות דעת של האגרונום, נמצאה כי העירייה לא יכלה לצפות את קריסת הענף, בקשתך נדחית". "זה מדהים שהעירייה לא לוקחת אחריות ומתנערת מאתנו", סיפרה השבוע. "אם אפעיל את פוליסת הביטוח זה יגדיל את עלויות הביטוח באופן משמעותי כי בעצם העירייה אינה לוקחת אחריות. אני לא מבינה את ההחלטה וההתנהלות. הרי יש לעירייה ביטוח, זה קרה בשטח הרשות המקומית, אני לא שברתי את הענפים ולא גרמתי לקריסת העץ, מה עוד צריך לקרות כדי שהדרישה שלי לפיצוי תתקבל? למה אני צריכה לספוג את העלויות? אם העירייה אינה אחראית על הקריסה של העץ, אז מי אחראי? זו ממש שערורייה". מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העירייה דואגת באופן שוטף לתחזוקת כלל הגינון והעצים ברחבי העיר. כחלק מפעולות אלה, העץ המדובר עבר בדיקה וגיזום ימים ספורים לפני המקרה. בחוות דעת של אגרונום נקבע כי העץ היה ללא מחלה וללא פגם, כך שלא היה ניתן לצפות את קריסת העץ על הרכב".
חדשות ראשון-לציון ראשון-לציון

art