X

אור יהודה דורגה במקום ה-1 בישראל בהיתרי בנייה

העיר רשמה גידול של 2900% בכמות ההיתרים משנת 2016 ועד 2021, כמות שהיא פי שניים מהעיר המדורגת במקום השני, רמלה - כל זאת בהתאם לממצאים של חברת גיאוקרטוגרפיה. ראש העיר, ליאת שוחט: "תנופת הפיתוח והבנייה של העיר באים לידי ביטוי בנתונים"

  • כ"ו אדר א' התשפ"ב
צילום: דוברות עיריית אור יהודה
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

אור יהודה גדלה ומתרחבת, אבל כעת יש לכך גם הוכחות בשטח כאשר העיר דורגה בשבוע האחרון במקום ה-1 בישראל בשיעורי הגידול במספר היתרי הבנייה. הבדיקה בוצעה על ידי ד"ר רינה דגני, מתכננת ערים מבעלי קבוצת גיאוקרטוגרפיה שערכה השוואה של הנעשה בשנת 2021 לעומת 2016 וממנה עולה כי בתקופה זו אור יהודה רשמה את הגידול המשמעותי ביותר בארץ מבחינת היתרי הבנייה - גידול של 2900%, כמעט פי שניים מהעיר שבאה אחריה בדירוג, רמלה.

 

כידוע, אור יהודה מקדמת החל משנת 2017 את יישומו של הסכם הגג שחתמה מול המדינה המאפשר לה את הקמתן של שתי שכונות חדשות. הראשונה, שכונת בית בפארק, כבר החלה להתאכלס לפני מספר חודשים ותכלול בסופו של התהליך כ-3,000 יחידות דיור, והשנייה היא נווה איילון במערב העיר שתכלול כ-2,500 יחידות דיור. במקביל, מקודמים בעיר פרויקטים רבים בתחום ההתחדשות העירונית, כאשר הראשון שבהם יצא לדרך לאחרונה עם הריסת הבניינים הישנים במתחם הכלנית והקמתם של תשעה בניינים חדשים. על אגף ההנדסה בעירייה אמונה אדר' ליאת בן אבו.

 

ראש העיר, ליאת שוחט, מציינת: "אין ספק שתנופת הפיתוח והבנייה באים לידי ביטוי בכל פרמטר, ואותי זה לא מפתיע לראות את הגידול המשמעותי בכמות היתרי הבנייה שניתנו בשנים האחרונות כתוצאה מהקמתה של בית בפארק ובקרוב של נווה איילון. אנו עובדים בצורה אחראית כדי לדאוג לפיתוח מושכל של העיר שמתקיים יחד עם חידוש התשתיות ברחבי העיר, כשלנגד עינינו אנו רואים את טובתם של התושבים ודאגה לרווחתם ולאיכות חייהם. זה המקום להודות לסגני, עופר בוזי, ולמהנדסת העיר, אדר' ליאת בן אבו, על העבודה המאומצת".

 

חדשות בקעת אונו אור יהודה היתרי בנייה

art