X

המלאך גבריאל: איש העסקים המצליח שהפך לאחד התורמים הגדולים של העיר בת ים

גבריאל בוזגלו החליט לפני 12 שנים לפרוש מעולם העסקים ולהקדיש את חייו למען עזרה לשכבות המוחלשות. סיפור על אדם שגדל בשכונת ג'סי כהן בחולון, התעשר והחליט להתמסר לנתינה; את עיקר הפעילות שלו הוא החליט לרכז בעיר בת ים

גבריאל בוזגלו
גבריאל בוזגלו
מאת טל חגי
גבריאל בוזגלו כיום מתגורר ברמת גן אבל נולד בשכונת ג'סי כהן בחולון בדירת חדר וחצי עם עשר נפשות. "לא היה מקום לרהיטים, היינו שבעה ילדים בתוך סלון קטן. מעולם לא הרגשתי מסכן", הוא מספר. "אימא שלי הייתה מבשלת ומהמעט שהיה היא הייתה אומרת לי ללכת לשכנה שיש להם חמישה ילדים ובעלה לא עובד ותן להם לאכול. בתור ילד שאתה הולך לבית אחר ונותן אוכל, אתה לא מרגיש עני אלא הרקולס. מהמעט שהיה לנו תמיד ידענו לתת לאחרים – זה גם נתן לנו הרבה ביטחון". איש העסקים בוזגלו עובד 24 שעות בעשיית חסד ותרומה לקהילה, את עיקר הפעילות שלו ניתן לראות בכל הארץ אבל בפרט בעיר בת ים. בוזגלו מספר על הילדות הלא פשוטה, בלשון המעטה, בעיר חולון וכיצד הפך לאיש עסקים מצליח ועשיר שהחליט להקדיש את זמנו ואת חייו למען עזרה  לאחר.

גבריאל בוזגלו אלי יריב צילום גבריאל בוזגלוצילום: גבריאל בוזגלו אלי יריב צילום גבריאל בוזגלו

מתי החלטת להתחיל להקדיש את חייך למען האחר? "לפני 13 שנה, לאחר מות אבי, החלטתי להקים עמותה על שמו. אני הייתי איש עסקים מצליח אבל החלטתי להקדיש את עצמי למען עשיית חסד. הקמתי את עמותת 'דרכי אליהו', הקמתי בבת ים מרכז הלבשה לחיילים ונזקקים עם הרבה מותגים, שיחולקו בחינם לכל מי שרק צריך. החלטתי להמשיך את דרכו של אבי אבל בצורה יותר גדולה, כי האפשרויות שלו היו מוגבלות. מאז אני עוסק בחסד, קם בשש בבוקר, וכל הזמן עוסק בזה, מכין מארזים, תמיד מוסיף ועוד דברים. התחלתי בסלי מזון, אח"כ פתחתי מקום קטן בבת ים עם בגדים לנזקקים, פעילויות לילדים חולים ובני נוער ועוד". איזה עוד פעילויות יש לך? "אנחנו גם כל קיץ מוציאים 80 משפחות לאילת, הביקוש מאוד גדול. מתוך אלפי הבקשות אנחנו בוחרים את 80 המשפחות עם המצב הקשה. הם לא צריכים להוציא אגורה. יש להם כל הזמן פעילויות ואטרקציות. לאחרונה התחלנו גם בפרויקט של דרי רחוב, לפני כחודש בקור הגדול נפטר דר רחוב בתל אביב, לא דיברו על זה הרבה, ומתוך זה צמח הרעיון להיכנס לרעיון של דרי הרחוב. אני מגיע אליהם בלילות, אני במשך 4 לילות בשבוע מקפיד להסתובב ברחבי גוש דן ולהביא להם שקי שינה, מטריות, בגדים חמים, ארוחות וממתקים"

 

חנות צילום גבריאל בוזגלוצילום: חנות צילום גבריאל בוזגלו

צילומים באדיבות גבריאל בוזגלו

עמוד הבית ראשי חדשות בת-ים תרומה גבריאל בוזגלו

art