בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו מעל 17 אלף ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים שאירעו בתחום העירוני, ברחובות הערים והישובים. מדובר בלמעלה מ-1,700 ילדים שנפגעים בכל שנה בממוצע בתחום הערים. מבין הנפגעים בעשור החולף 180 ילדים נהרגו ומעל 1,700 נפצעו באורח קשה. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המתפרסמים לרגל יום הילד הבינלאומי שמצוין בסוף השבוע הקרוב (20 בנובמבר). ברחובות נפגעו 324 ילדים (0-14) בתאונות דרכים בעשור האחרון (2011-2020) מתוכם ילד אחד נהרג ו-17 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בעיר 34 ילדים בתאונות דרכים – זאת לעומת 32 שנפגעו בשנת 2019. מהנתונים המבוססים על נתוני הלמ"ס עוד עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בירושלים קרוב לאלפיים ילדים, יותר מכפול מאשר בתל אביב שבתחומיה נפגעו 829 ילדים בתאונות. העיר השלישית במספר הנפגעים בעשור החולף היא חיפה שבתחומיה נפגעו 779 ילדים בעשר השנים האחרונות. בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 1,076 ילדים, מהם 19 נהרגו, זאת לעומת 18 שנהרגו בשנת 2019, נתון מטריד במיוחד בהינתן העובדה שבשנת 2020 הייתה הנסועה בכבישים נמוכה בהרבה בשל מגפת הקורונה. בעשור האחרון נפגעו בכבישי ישראל כולה מעל 28 אלף ילדים בתאונות דרכים, 299 נהרגו ו-2,206 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נהרגו 25 ילדים בתאונות. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדינו מופקרים בכבישים. נתוני היפגעות הילדים מוסיפים להיות קשים מדי שנה ועל בסיס נתונים אלו מדינת ישראל נחשבת מדינה מסוכנת לילדים בדרכים. המשרד לבטיחות בדרכים חייב לשים את הילדים גבוה בסדר העדיפויות ולחייב את כל ראשי הערים והרשויות המקומיות להגן עליהם על ידי התקנה של פסי האטה בסביבה בה ישנו ריכוז גבוה של ילדים כמו בתי ספר, פארקים וגני שעשועים. בנוסף חייבים להעלות את המודעות בקרב הילדים עצמם לסכנות שעשויות לארוב להם בכביש. משרד התחבורה חייב לקחת אחריות, להשקיע אמצעים ומאמצים להצלת חיים ולהפסיק להטיל את האשמה על הילדים שנפגעים בתאונות".