פתרונות שיווק חדשים
בשנים האחרונות , פרט לשנת הקורונה , ראינו גידול יפה ויציב בכמות העסקים שנפתחים כל שנה ואז באה הקורונה.
- כ"ג סיון התשפ"א
1. תחום העיסוק של העסק- ככל שהעסק היה יותר "הייטק" , או עסק שמבוסס על שירותים ללא חובת פגישה של פנים אל פנים , סיכוי השרידות שלו גדלו. לדוגמא משרדי אדריכלות יכלו להמשיך לפעול מהבתים ואילו חנויות בגדים שרובן לא היו מוכרות קודם בדיגיטל , היו סגורות והפסידו הון עתק.
2. היכולת של עסק להגיב לשינויים מהירים ודחופים - עסקים שיכלו לייצר מערכי משלוחים רווחיים או להתארגן על עבודה מהבית כמו לדוגמא: מכללות או מרצים שעברו ללמד בזום , יכלו להציע אלטרנטיבות שהחזיקו אותם מעל המים.
3. פרסום ושיווק - נשימת החמצן של כל עסק חי. עסקים שידעו להגיב במהירות , צלחו את המשבר ואף מצאו הזדמנות לשפר את המערכים. אפשר לומר כי בעולם המכירות והשירותים – אין באמת אף פעם וואקום. מי שפעם היה יכול להסתפק בהבאת לקוחות ללא מאמץ דרך פרסום ממומן בגוגל היום צריך ללמוד לפרסם גם בגוגל שופינג. מי שקנה מדיה לעשות מיתוג , עבר יותר לעבודה עם משפיענים והעלאת תכנים בצורה יומיומית באינסטגרם. היות ואנשים היו יותר בבית הם צרכו יותר טלוויזיה וגם הם בילו יותר זמן ברשתות החברתיות. הכל נעשה יותר מהיר וויזואלי.
4. צמצום הוצאות - שני מרכיבים משפיעים מאוד על ההוצאות של רוב העסקים.. א. שכר עובדים ב. מאמצי פרסום או הבאת לקוחות חדשים. כל העסקים צמצמו הוצאות. כל העסקים חיפשו פתרונות ללא התחייבויות לטווח ארוך. הם רצו יותר פתרונות מודלוריים, הניתנים לשינוי כל אימת שנדרש.
אז אם גם אתם עדיין משווקים את עצמכם באותם מקומות כמו פעם, פרסום בגוגל לפי מילות חיפוש או מודעות תמונה בפייסבוק , יש היום מיליון מקומות נוספים שהקהל שלכם שם , מחכה לקצת התייחסות מכם. תתחילו לפרסם בטיק-טוק, תצטרפו לפודקסטים של אנשי מקצוע בתחום שלכם והכי חשוב תנהלו קבוצה או דף בפייסבוק או לינקדאין שבו אתם מעלים מסרים ברמה יום יומית. כי מי שלא רואים אותו. נעלם.
*כתבה פרסומית