n
דף הבית / יעוץ משפטי / רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי: האם אבחון מוטעה או מעוכב הוביל למצב?

רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי: האם אבחון מוטעה או מעוכב הוביל למצב?

לא כל הנשים עם הריונות חוץ רחמיים מציגות את אותם תסמינים, ולכן באחריות הרופא לבצע בדיקות על מנת לקבוע אם ההיריון תקין

רשלנות רפואית
צילום: freepik

לנשים הרות, או לנשים שמנסות להיכנס להריון, אין דבר חשוב יותר בעולם מבריאות העובר שלהן. אבל למרבה הצער, בחלק מהמקרים אישה עלולה לסבול ממצב שנקרא הריון חוץ רחמי.

ללא אבחנה בזמן, המצב עלול להיות מסוכן ביותר עבור האם. אם עברת מקרה של הריון חוץ רחמי שלא אובחן או שלא טופל כראוי, חשוב שתתייעצי עם עורכי דין שמתמחים ברשלנות רפואית לקבלת ייעוץ על האפשרויות המשפטיות שלך בתביעת רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי.

מה זה הריון חוץ רחמי?

הריון חוץ רחמי הוא מקרה נדיר יחסית, במאופיין במצב בו ביצית מופרית מושתלת בחצוצרה, ולא ברחם. כאשר הביצית המופרית מתחילה לגדול, האם נמצאת בסיכון. למרבה הצער, כמעט כל ההריונות החוץ רחמיים מסתיימים בהפלה.

סיכוני הריון חוץ רחמי

ברוב המקרים, הסימנים והתסמינים של הריון חוץ רחמי כוללים:

  • תחושות כאב באזור הבטן.
  • דימום בנרתיק.
  • התעלפות או הלם.
  • תחושות סחרחורת.
  • כאבי כתפיים.

לא כל הנשים עם הריונות חוץ רחמיים מציגות את אותם תסמינים, ולכן באחריות הרופא לבצע בדיקות על מנת לקבוע אם ההיריון תקין.

אם העובר גדל יותר מדי בתוך החצוצרה, הצמיחה עלולה לגרום לקרע, שנחשב למצב חירום רפואי ועלול לגום לדימומים פנימיים ולנזק, וכתוצאה מכך למות האישה, בחלק מהמקרים. הריונות חוץ רחמיים הם הגורם העיקרי למוות שקשור להריון במהלך השליש הראשון.

חשיבות הטיפול הדחוף לפני הלידה

אחת השיטות הקלות ביותר למניעת קרע בחצוצרה והפחתת הסיכון של האישה לפציעה ולמוות היא אבחון הריון חוץ רחמי בשלב מוקדם של ההיריון. ניתן לאבחן את המצב באמצעות בדיקת שתן, סריקת אולטרסאונד ושיטות אחרות של בדיקות אבחון, כמו למשל מדידת בטא-hCG).

לאחר שאובחן הריון חוץ רחמי, יש להסיר את העובר במהירות באמצעות ניתוח או באמצעות תרופות, מכיוון שהעדר אבחון מדויק ובזמן עלול לגרום למות האם. אם רופא אינו מאבחן במדויק את המצב ואינו מטפלו  בו כראוי, בדרך כלל באמצעות התרופה מתוטרקסט או באמצעות ניתוח לפרוסקופי, האישה נמצאת בסיכון לפציעה חמורה או למוות.

כשרופא אינו מבצע את הפעולות הדרושות לאבחון וטיפול במצב, הוא יכול להימצא אחראי בתביעת רשלנות רפואית בהריון חוץ רחמי, ואם זה קרה לך, עלייך להתייעץ מיד עם עורך דין מומחה בתחום.

איך עורך דין לרשלנות רפואית יכול לסייע?

רוב פגיעות ההיריון או הלידה נובעות מאבחון מוטעה, טעויות בתרופות או רשלנות רפואית שפוגעת באם או בעובר במהלך ההיריון והלידה. מקרה של הריון חוץ רחמי משפיע באופן טראומטי, ואם המצב הוביל לפציעה, הנזק עלול להיות חמור יותר. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה ברשלנות רפואית לתביעת הנזקים.

התהליך מתחיל עם ייעוץ משפטי, קביעת סיכויי הצלחת התביעה, ניסוח כתב התביעה וייצוג וליווי במהלך הדיונים המשפטיים עד להשגת הפיצויים ההולמים.

 

 

**כתבה שיווקית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות