n
דף הבית / יעוץ משפטי / עמוד דום: מדוע חשוב למצוא עורך דין צבאי

עמוד דום: מדוע חשוב למצוא עורך דין צבאי

כידוע, בישראל פועלות כמה מערכות משפטיות, כאשר אחת מהן שייכת אך ורק לגורם אחד – צה"ל. בהתאם לכך, ישנם עורכי דין המתמחים במערכת הזו ובחוקים הנוקשים והייחודים שלה

עורך דין
צילום: Pixabay

עורך דין צבאי הוא הגורם היחיד אליו יוכל לפנות חייל במקרה והואשם בעבירה צבאית כלשהי, שבגינה יעלה למשפט שעלול להשפיע על עתידו באזרחות.

פנייה לשירותיו של עורך דין צבאי הינה בעלת חשיבות אדירה

אתם חייבים להבין, הפנייה לשירותיו של עורך דין צבאי היא זכות וחובה באותה רמה בדיוק. היא זכות שקיבלתם מהמערכת, והיא חובה אם ברצונכם לצאת מהבוץ ולחזור לשגרה כמה שיותר מהר. כלומר, יש חשיבות אדירה לסיוע מקצועי מעורך הדין:

  • דין צבאי כדין פלילי – חלק מהעבירות הצבאיות עולות בקנה אחד עם מערכת המשפט הפלילית, שהעונשים בה כבדים והכתמים על ההיסטוריה הפלילית של האדם עלולים ללוות אותו לשארית חייו. משום כך, שלב החקירה הוא חשוב מאין כמוהו וישפיע על המשך התהליך. עורך דין מקצועי יעזור לכם להתכונן בצורה נכונה וטובה יותר לתשאול שאתם עומדים לעבור, ויפרט על האופציות העומדות לפניכם.
  • מה אומר החוק? – בישראל קיים חוק השיפוט הצבאי שהוחל בשנת 1955. על פי חוק זה, חייל החשוד בעבירה פלילית יהיה זכאי לייעוץ מטעם הסנגוריה עצמה. עם זאת, מותר לחייל לבחור בסיוע של עורך דין צבאי פרטי משלו. אין ספק שמצד אחד המערכת קשה מאוד, אך מצד שני כן מאפשרת לחיילים לקבל את הסיוע שהם מרגישים שיהיה הנכון להם ביותר. 
  • חמור קופץ בראש – בלי חלילה לזלזל, החיילים שלנו הם נערים שעומדים להיכנס ממש בקרוב לשנות העשרים. מסיבה זו, עדיף שילווה אותם גורם מקצועי ומנוסה שיידע לרסן אותם ברגעים בהם הפחד והחשש גוברים. עורך הדין יקפיד להרגיע את החייל ולהסביר לו על כל הזכויות שמגיעות לו, וכיצד עליו לפעול בכדי להוציא את המיטב מהתהליך. 

אל תתפשרו על מה שמגיע לכם

אז אם קיבלתם זימון ממצ"ח ככה סתם ביום בהיר אחד, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל – לא להילחץ! נשמו עמוק, אל תעשו דבר פרט ללהתחיל לחפש עורך דין צבאי שיחד אתכם, ינתח את המקרה וייצור את האסטרטגיה הטובה ביותר עבורכם לרגע זה. זכרו שככל שתקדימו למצוא איש מקצוע, כך תגיעו מוכנים יותר לתהליך ותדעו להתנהל בקור רוח ובהתאם לנסיבות. 

 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות