n
דף הבית / יעוץ משפטי / חוק בכנסת על ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020

חוק בכנסת על ביטול הגבלת רישיון נהיגה 2020

הכנסת אישרה הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה בהוצאה לפועל למשך 6 חודשים בעקבות משבר הקורונה

נהיגה
צילום: Pixabay

מליאת הכנסת אישרה ב- 26.8.20, את חוק ההוצאה לפועל (הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה) ( נגיף הקורונה החדש– הוראת שעה), לפיה במשך 6 חודשים לא יוטלו הגבלות חדשות על קבלת, החזקת או חידוש רישיון נהיגה לפי סעיף 66א(6) לחוק.

למי מתאים החוק החדש בכנסת על ביטול הגבלת רישיון נהיגה?

החוק מתאים רק לחייבים שההגבלה עוד לא נכנסה לתוקפה אם ההגבלה על רישיון הנהיגה כבר נכנסה לתוקפה לא תוכלו להנות מחקיקה חדשה זו ויהא עליכם להגיש בקשה לביטול מגבלה על רישיון נהיגה

אינך יודע האם אתה שייך לקבוצה זו?

רשות האכיפה והגבייה מפעילה מערך מידע בטלפון *35592 שעות מענה טלפוני ימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00. המוקד אינו מעניק ייעוץ משפטי פרטני. אם ברצונכם ביעוץ על ידי עורך דין הוצאה לפועל  ניתן ליצור קשר עם משרדנו בימים א-ה בשעות 08:00-18:00 בטלפון 03-7949755

אם הינכם שייכים לסקטור חדלות פרעון עסקים או שכירים ויחידים משרד המשפטים האפוטרופוס הכללי, הממונה על הליכי חדלות פירעון והרשם לענייני ירושה מפעיל מוקד השירות והתמיכה של הכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון

*5067 למחייגים מחו"ל: 972-8-6831673 שעות מענה טלפוני ימים א' עד ה', בין השעות 8:00 עד 16:00. המוקד אינו מעניק ייעוץ משפטי פרטני. אם ברצונכם ביעוץ על ידי עורך דין חדלות פרעון ניתן ליצור קשר עם משרדנו בימים א-ה בשעות 08:00-18:00 בטלפון 03-7949755

מליאת הכנסת אישרה אתמול, 26.8.20, את חוק ההוצאה לפועל (הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה) נגיף הקורונה החדש– הוראת שעה), לפיה במשך 6 חודשים לא יוטלו הגבלות חדשות על קבלת, החזקת או חידוש רישיון נהיגה לפי סעיף 66א(6) לחוק. הגבלות שהוטלו לפני תחילתו של חוק זה ולא נכנסו לתוקף יהיו בטלות. הזוכה יהיה רשאי להגיש בקשה חדשה להטלת ההגבלה עם תום תקופת תוקפו של חוק זה.

עוד נקבע, כי הגבלה תלויה ועומדת על חייב מלהחזיק רישיון נהיגה מכוח סעיף 66א(6) לחוק תוקפא למשך 6 חודשים עד ליום ט"ו באדר התשפ"א (27 בפברואר 2021).. עם תום תקופת תוקפו של החוק, ההגבלה כאמור תשוב לתוקפה. אין צורך בהגשת בקשה לביטול ההגבלה מלהחזיק או להוציא רישיון נהיגה, אלא במקרה של חידוש רישיון בלבד.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, כי מדינות רבות בעולם, ובהן ישראל, נקטו צעדים מרחיקי לכת כדי לצמצם את התפשטות מחלת הקורונה, ובין היתר, במטרה לשמור על ריחוק חברתי, הוטלו בחודשים האחרונים גם מגבלות שונות על שירותי התחבורה ציבורית ועל הנוסעים בה, החל מהגבלת מספר הנוסעים באמצעי התחבורה השונים, דרך צמצום שעות הפעילות, ועד השבתה כללית של שירותי התחבורה הציבורית לפרקי זמן מוגדרים. הגבלות אלה, מטבע הדברים, מצמצמות באופן ממשי את יכולתם של אנשים להתנייד ממקום למקום, ועקב כך פוגעות ביכולתם של אנשים להגיע למקומות עבודתם ולצרוך שירותים חיוניים. הקלה על החייבים בהוצאה לפועל להתנייד בתקופה זו תסייע לשמירה על בריאות החייבים והציבור ותעניק לחייבים גמישות גדולה יותר במציאת תעסוקה.

גם בהודעת דוברת הכנסת הודגש כי  תיקון החוק לא יחול על כל אלה שתוקף רישיונם פג והם נדרשים לחדשו. מדובר ב כ– 20% מהחייבים אשר עליהם מוטלת ההגבלה.

במהלך ישיבת המליאה קראו חברי הכנסת לנצל את התקופה שבה מוקפאות הגבלות רישיונות הנהיגה ולהגיע להסדרים בהוצאה לפועל לתשלום חובם.

הסדרי חוב ומחיקת חובות – העזרו בנו עורך דין הוצאה לפועל

כיום כבר קיים עומס גדול מאוד של ביטויים הנוגעים להוצאה לפועל וחלקם אפילו יכול לבלבל. מחיקת חובות למשל יכול להיות במסגרת של פשיטת רגל וחדלות פרעון וגם במסגרת ההוצאה לפועל.

מחיקת חובות יכול להיות גם במסגרת של הסדרי נושים למיניהם והסדרי חוב  בבתי המשפט ובלשכות הוצאה לפועל.

לא ניתן להמעיט בחשיבות הגדולה שיש להתייעצות עם עו"ד הוצאה לפועל או עו"ד פשיטת רגל- חדלות פירעון במטרה לבחור בדרך הנכונה שתוכל להוביל אתכם לאותו מסלול אשר מותאם אישית בדיוק לצרכיך.

יובהר, כי מכיוון שקיימת אי ודאות לגבי אופן ההתפתחות של נגיף הקורונה וההגבלות שיידרשו לצורך ההתמודדות עמו, הוסמך שר המשפטים להאריך בצו, באישור וועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, את תקופת תוקפו של החוק המוצע בתקופה נוספת עד ליום כ' בתמוז התשפ"א (30 ביוני 2021), ובלבד שבעת ההארכה חל מצב החירום כתוצאה מנגיף הקורונה.

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות