n
דף הבית / יעוץ משפטי / מה עושים אם מסתבכים בעבירת תנועה? – המדריך המלא

מה עושים אם מסתבכים בעבירת תנועה? – המדריך המלא

בישראל מתרחשות אלפי תאונות דרכים מדי שנה. דבר הגורם לעלייה במספר ההורגים על הכביש ובמספר התביעות המשפטיות. מבחינה משפטית, תאונות דרכים מסתיימות בדרך כלל בחקירה ונקיטת צעדים מצד המדינה. אך עבירות תנועה יכולות להיות חמורות גם אם הן לא מסתיימות בתאונה

עורך דין תעבורה
צילום: FREEPIK

נהגים רבים מואשמים בעבירות תנועה אם הם נוהגים במהירות שעוברת את המותר, חוצים צומת באור אדום או נוהגים תחת השפעת סמים ואלכוהול. במקרים רבים כאלה, העובדה שהעבירה לא גרמה לתאונה היא עניין של מזל. מדובר בעבירות שבקלות יכולות לגרום לתאונת דרכים ולהסתיים בתוצאה טרגית בהרבה מקבלת דו"ח משוטר התנועה.

במידה והייתם מעורבים בתאונה או שקיבלתם דוח על עבירת תנועה – עליכם לעקוב אחר כמה שלבים שיוכלו לסייע לכם ולהקטין את מידת הנזק שייגרם לכם לאחר ביצוע העבירה או קבלת הדו"ח.

פנו לקבלת ייעוץ משפטי

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא פנייה לקבלת ייעוץ משפטי מטעם עורך דין תעבורה עם ניסיון מוכח. יש חשיבות רבה לכך שעורך הדין שלכם יהיה מומחה בתחום עבירות התנועה. מדובר בענף משפטי שעומד בפני עצמו ויש לו בית דין נפרד וחוקים רבים ותקנות שמאפיינים אותו.

פנייה לעורך דין לענייני תעבורה תבטיח שתוכלו לקבל הגנה משפטית ראויה וגם לזכות בצדק במקרה שבו אתם מואשמים בטעות. ניתן אמנם גם לייצג את עצמכם בבית המשפט, אך הדבר אינו מומלץ. הוכח כבר כי קבלת ייעוץ משפטי מקצועי יכולה לגרום לזיכוי או להפחתה של קנסות ועונשים.

את הפנייה לעורך הדין יש לבצע באופן מיידי. גם כאשר מדובר בקנסות, דו"חות או שלילת רישיון, ככל שתקדימו להיעזר בייעוץ משפטי, הסיוע שתקבלו יהיה אפקטיבי יותר.

היצמדו לעובדות ולפרטים

כאשר אתם נעזרים בעורך דין לתעבורה, יש למסור לו את פרטי המקרה המלאים ולהיצמד לעובדות ולכל הפרטים. גם פרטים קטנים שיכולים להיראות לכם שוליים או בלתי חשובים, יכולים להתגלות כמשמעותיים וכבעלי ערך. כל דבר יכול לסייע לכם בעת משפט, וחשוב שלא לפספס דבר. עורך דין מנוסה יידע לדלות מכם את הפרטים האלו, אך חשוב שתהיו מודעים גם אתם לחשיבות שלהם. במקרה בו אתם אכן אשמים בעבירה שבה הואשמתם, פרטים אלו יכולים לשמש להפחתת הקנס שיושת עליכם וגם למנוע מאסר, במקרה של עבירות תנועה רציניות יותר.

הישארו אופטימיים: המשפט יכול להסתיים לטובתכם

חשוב מאוד לשמור על אופטימיות בכל מהלך ההליך המשפטי. גם אם אתם סבורים שנגרם לכם עוול, וכי הואשמתם שלא בצדק, תהיה לכם הזדמנות מלאה להסביר את עמדתכם בבית המשפט במקרה הצורך. עליכם להאמין כי בית המשפט פועל באופן אובייקטיבי ועל פי החוק, וכי בעזרת קבלת ייצוג משפטי איכותי של עורך הדין שבו בחרתם – תוכלו לקבל את כל ההגנה שלה אתם נדרשים.

עד כה קרו אינספור מקרים בעבר, שבהם בית משפט ביטל או הפחית קנסות שניתנו שלא כדין, וגם ביטל עבירות תנועה כאשר נהגים הואשמו לשווא. האמונה בהליך המשפטי ההוגן ובכוחו של הייצוג המשפטי תוכל לסייע לכם גם בהיבטים הפסיכולוגיים והנפשיים. האשמה בעבירות תנועה יכולה להיות דבר מטריד ומדאיג, וחשוב בתקופה זו לשמור על רוח האופטימיות ולהמשיך בתפקוד היום יומי השגרתי, עד שההליך המשפטי מסתיים. שמירה על רוח אופטימית יכולה לסייע גם באופן בלתי מודע לתוצאות המשפט שלכם, ובעזרת עורך דין תעבורה מנוסה – תוכלו גם לזכות במשפט או להפחית באופן משמעותי את העונש או הקנס שיוטל עליכם.

 

 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות