n
דף הבית / יעוץ משפטי / מדוע ולמה תצטרכו שירותי נוטריון בעת רילוקיישן?

מדוע ולמה תצטרכו שירותי נוטריון בעת רילוקיישן?

אפילו כאשר עוברים מעיר לעיר הדבר אינו פשוט וכרוך בפרטים רבים. כאשר מדובר רילוקיישן ומעבר לא רק מעיר לעיר אלא מארץ לארץ – המעבר הופך מסובך הרבה יותר

נוטוריון
צילום: freepik

חלק מהסיבוכים הקשורים ברילוקיישן כרוכים בבירוקרטיה: מציאת דירה חדשה, רכישת וסידור הדירה, חיבור השירותים השונים, הבנה והיכרות של הסביבה החדשה, דרכי התניידות ותחבורה, הכרת סביבת העבודה החדשה, האנשים ודרכי העבודה. כאשר מדובר רילוקיישן, יש לקחת בחשבון בנוסף גם התנהלות מול עבודה חדשה ומול משרדים מדיניים במטרה להסדיר את השהות הממושכת במדינה בה עובדים, אך אין לעוברים זכויות אזרח במדינה אליה עוברים.

החיים שנשארים כאן

כאשר עוברים לצורך עבודה, רילוקיישן, משאירים חיים ורכוש מאחור. כל אותם הדברים שנשארו מאחור, בישראל, לעתים קרובות דורשים התמודדות שוטפת. אם לדוגמה זוג עם שני ילדים עושה רילוקיישן לחמש שנים, הם ירצו מן הסתם להשכיר את דירתם בארץ. השוכרים או בעלי הדירות האחרות בבניין יבואו אולי בדרישה לתקן משהו בדירה, לשלם מיסי ועד חריגים לצורך ביצוע שיפוצים בבניין, לחפש שוכרים חדשים. כל הדברים הללו דורשים על פי רוב נוכחות פיסית של בעל הדירה בארץ, אך עבור מי שעושה רילוקיישן לתקופה ארוכה – נוכחות פיסית היא קרובה להיות בלתי אפשרית. הרי לא ייתכן לצפות כי כל פעם שיש דליפה מצינור הדורשת תיקון, בעלי הדירה יקפצו על מטוס וידאגו להגיע ארצה לביצוע התיקונים. דרך נוחה להתגבר על הבעיה הזו היא להשאיר בארץ מיופה כח לצורך טיפול בכל הנוגע לדירה שנשארה בארץ. מיופה הכח יכול להיות בן משפחה, חבר קרוב, עורך דין או חברה לניהול דירות. מיופה הכח צריך להבין את האחריות שהוא לוקח על עצמו במעמד החתימה על ייפוי הכח, והחותם חייב להבין את משמעויות וגבולות מתן רשותו למיופה הכח לטפל בדברים הנוגעים לדירה בהיעדרו.

לא רק דירה דורשת טיפול דחוף: חשבונות שמגיעים יש לשלם, יש לדאוג כי בחשבון הבנק יהיו כספים מספיקים לתשלום החשבונות הללו, אולי צריך למכור את הרכב שנשאר בארץ וכדומה. בכל אלו, ייפוי כח נוטריוני נדרש.

לקבל אישור מהמדינה אליה עוברים למגורים ועבודה

שירותי נוטריון ברילוקיישן נדרשים לא רק לצורך השארת ייפוי כח בארץ אלא גם על מנת לקבל את הסכמת המדינה והמעסיק אליו עוברים. על מנת להוציא וויזה מתאימה המאפשרת עבודה בארץ זרה, מדינות זרות יידרשו לרב מסמכים רבים: אישור ממקום העבודה הנוכחי, אישור ממקום העבודה אליו עוברים, תעודת יושר מהמשטרה, תרגום נוטריוני של חשבונות שירות, מסמכי נדל"ן המוכיחים בעלות או חוזי שכירות המוכיחים מה הוא מקום המגורים הנוכחי של מבקש הוויזה, מכתבים מהמעסיקים הנוכחיים והעתידיים וכדומה.

לא רק מי שעושה רילוקיישן יצטרך להתאקלם מחדש במדינה זרה, גם בני הזוג והילדים. ילדים בגילאי בית הספר יצטרכו, לדוגמה, להיקלט בבתי ספר מקומיים. לצורך קבלה יהיה עליהם להציג ככל הנראה אישור על הכיתה בה הם לומדים, מה מקצועות הלימוד שנלמדו, מה היו ציוניהם במקצועות הללו וכדומה.

חוזרים הביתה אחרי רילוקיישן

לא רק המעבר לצורך עבודה למדינה זרה קשה, גם החזרה אינה תמיד פשוטה. שירותי נוטריון יידרשו לצורך ביצוע תרגום של מסמכים שהתקבלו באותה המדינה חזרה לעברית. גיליונות ציונים והשכלה, לדוגמה, תעודות מקצועיות שהושגו בעת השהות ברילוקיישן, או אישור על משך השהייה בחו"ל לצורך קבלת מעמד של תושב חוזר בארץ.

לאחר החזרה יש לזכור לבטל  את ייפוי הכח הנוטריוני שניתן לפני הנסיעה. ייפוי כוח נוטריוני ניתן לביטול רק כשירות נוטריון נוסף.

 

לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות!

חייגו עכשיו וקבלו מענה אדיב ומקצועי, או השאירו לנו פרטים לחזרה!

051-55-33-400

[email protected]

עו”ד ונוטריון אירנה פיין

תרגום נוטריוני מקצועי ללא שימוש בתוכנה שמבוצע ע”י הנוטריון באופן אישי.

תרגום מסמכים מכל סוג באיכות גבוהה ובאחריות מלאה.

משרדנו נותן שירותי נוטריון בשפות: תרגום נוטריוני באנגלית, תרגום נוטריוני ברוסית, תרגום נוטריוני ספרדית, תרגום נוטריוני רומנית, תרגום נוטריוני אוקראינית, תרגום נוטריוני צרפתית.

ניסיון ומוניטין של למעלה מ-20 שנה.

 

 

 

 

 

**כתבה שיווקית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה משפטית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם עורך דין**

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

למה חשוב שיהיה לכם עורך דין נהיגה בשכרות

תפריט נגישות