n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: 34 תאונות עם מעורבות של רכבים כבדים בשנה האחרונה

בת ים: 34 תאונות עם מעורבות של רכבים כבדים בשנה האחרונה

נתוני "אור ירוק" מראים כי בעשור האחרון התרחשו בבת ים לא פחות מ- 432 תאונות עם מעורבות של אוטובוסים ומשאיות מהן 11 קטלניות

משאית2 צילום אור ירוק
צילום ארכיון- עמותת אור ירוק

תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 89 בה נהרגו מורן בן אלי, שלושת ילדיה ונהג האוטובוס אשר בסון, מצטרפת לעשרות התאונות הקטלניות במעורבות אוטובוסים ומשאיות המתרחשות מדי שנה.

קרוב ל-3,000 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט, אוטובוס ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה) מתרחשות בממוצע מדי שנה, כ-130 מהן קטלניות בהן יש הרוג אחד לפחות.

בעשור האחרון (2011-2020) אירעו בבת ים 432 תאונות דרכים במעורבות משאיות ואוטובוסים, מתוכן 11 תאונות קטלניות (בהן לפחות אדם אחד נהרג). בשנת 2020 אירעו בעיר 34 תאונות דרכים במעורבות כלי רכב כבדים מהן אחת קטלנית.

מתחילת שנת 2021 נהרגו בתאונות דרכים במעורבות רכב כבד 72 בני אדם, עליה של 31% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה שבמהלכה נהרגו בתאונות במעורבות רכב כבד 55 בני אדם.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כלי הרכב הכבדים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בשיעור ניכר מאשר חלקם במצבת כלי הרכב בישראל. במשך שנים רבות הזניחו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים את תחום הרכב הכבד והדבר יצר מחסור גדול בנהגים.

המציאות היומיומית היא של נהגים שנאלצים לעבוד שעות רבות על ההגה, לעיתים גם 17 ו-18 שעות. חלקם נוהגים בכלי רכב לא תקינים, עם משקל עודף וכמעט ללא פיקוח מצד המשטרה ומשרד התחבורה.

לכלי הרכב הכבדים פוטנציאל לתאונות קטלניות מרובות נפגעים, ממש כמו בפיגועי טרור. למרות שהנתונים חדים וברורים וידועים לכל, מעט מאוד נעשה כדי לקדם את רמת הבטיחות של משאיות ואוטובוסים ולצמצם את מספר הנפגעים הגבוה.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים גורר רגליים בכל הקשור להטמעת הטכוגרף דיגיטאלי, אותו מכשיר שמנטר את מהירות נסיעת כלי הרכב ואת שעות העבודה של הנהג ויכול להביא להפחתה משמעותית בתאונות הדרכים הנגרמות מעייפות הנהג.

למרות התאונות הקטלניות שאירעו בשנים האחרונות לא בוצעו חקירות עומק כדי להבין את הכשלים ולתקנם. כבר מזמן היה צריך לקיים חריש עמוק ולהפוך את כלי הרכב הכבדים לבטיחותיים יותר על ידי הטמעת הטכוגרף, תוספת של ניידות בדיקות בצידי הדרכים, ענישה מרתיעה גם על בעלי משאיות ואוטובוסים שמאלצים נהגים לנהוג מעבר לשעות המותרות בחוק, בכלי רכב לא תקינים אשר מהווים פצצות מתקתקות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות