n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: קרוב ל-600 נפגעים צעירים בתאונות בעשור החולף

בת ים: קרוב ל-600 נפגעים צעירים בתאונות בעשור החולף

רק בשנה האחרונה נפגעו 43 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בעיר, שלושה נפצעו קשה ואחד נהרג

נהיגת נשים צילום עמותת אור ירוק
נהגת צעירה- צילום: עמותת אור ירוק

מתחילת שנת 2021 חלה עליה משמעותית בהיפגעותם של נהגים צעירים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. 29 נהגים צעירים נהרגו מתחילת שנת 2021, בעוד בזמן המקביל בשנה שעברה (13 ביוני) נהרגו 14 נהגים צעירים – עליה של 107%.

28 צעירים (15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2020. בשנת 2019 נהרגו גם כן 28 ובשנת 2018 נהרגו 16 צעירים בתאונות דרכים. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים 25 צעירים בתאונות דרכים בתחום העירוני בלבד.

בבת ים נפגעו 43 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם אחד נהרג ושניים נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בבת ים 579 צעירים, מהם צעיר אחד נהרג.

צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים, הן כנהגים, כרוכבים על דו גלגלי או כהולכי רגל. לצעירים מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משאר האוכלוסיות: הם לרוב פעילים יותר בשעות הלילה ובסופי השבוע בפרט. חלקם סובלים בשנים הראשונות לנהיגה מחוסר ניסיון שמתבטא בקשיי הבנה ויכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. בימי הקיץ והחופש הגדול הסכנה של צעירים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגוברת בשל היעדרן של המסגרות החינוכיות שמגוננות עליהם כמו בתי הספר התיכונים והאוניברסיטאות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צעירים נפגעים בשיעור גבוה בתאונות דרכים ולאור זאת חייבת המדינה להתמקד באוכלוסייה בעלת המאפיינים הייחודיים לה על מנת לצמצם את מספר הנפגעים הרב. בשיתוף פעולה של המשרדים השונים נוכל להציל חיים.

חייבים להגדיל את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה במדיות שהם צורכים כמו הרשתות החברתיות. בנוסף יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע.

חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים. האחריות היא של משרדי הממשלה השונים והרשויות המקומיות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות