n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: ברוט יציע מתווה ללא סגר

בת ים: ברוט יציע מתווה ללא סגר

ראש העיר בת-ים צביקה ברוט גיבש מתווה הגבלות שנועד לעצור את התפשטות הקורונה בעיר, אך במקביל לאפשר את המשך חיי השגרה בעיר.

שוטר קורונה אוטובוס צילום דוברות משטרת ישראל

ראש העיר בת-ים צביקה ברוט גיבש מתווה הגבלות שנועד לעצור את התפשטות הקורונה בעיר, אך במקביל לאפשר את המשך חיי השגרה בעיר.
המתווה אומץ ברובו על ידי משרד הבריאות, וצפוי לעלות עוד הלילה לאישור הממשלה.

על פי המתווה, לא יוטל סגר על העיר אך יוטלו מגבלות נקודתיות שנועדו לצמצם את הדבקת התושבים בקורונה. כך למשל ימליצו במשרד הבריאות לאמץ את הצעתו של ראש העיר, לצמצם את שעות השהייה בחופי הים למשך שבוע בהתאם למודל האמריקני שקיים בימים אלה בארה״ב – ולאסור על שהייה בחופים בין 10 בבוקר ל-17:00 אחה״צ. הרחצה בחופים כן תתאפשר בשעות הבוקר המוקדמות או לאחר חמש.

במקביל ייאסרו למשל שבוע התקהלויות של יותר מ-10 אנשים, כולל בתי כנסת שלא יוכלו להיפתח, אך כן יתאפשר לקיים מנייני תפילה בשטחים פתוחים עד 20 איש.
גם לגבי מערכת החינוך אימצו במשרד את המתווה שקיים בבת-ים כבר מיום שישי שעבר, לפיו כיתות ה׳ ו-ו׳ לא יגיעו לבתי הספר.

במקביל תיבדק האפשרות להקים בעיר מתחמי בדיקה כדי להגדיל את קצב בדיקות הקורונה לתושבי בת-ים. צעד נוסף יהיה המשך אכיפה מאסיבית של העיריה והמשטרה נגד מפירי הנחיות, כולל הפעלת הרחפנים העירוניים ומתן קנסות.

המתווה המדובר צפוי להגיע עוד הלילה לאישור הממשלה, והן ייכנסו לתוקף רק לאחר החלטת הממשלה. במהלך הערכת מצב שהתקיימה אחר הצהריים עם נציגי משרד הבריאות והמל״ל, בראשות מנכ״ל המשרד ד״ר חזי לוי, ביקש ברוט לשלוח שוטרים נוספים כדי לסייע באכיפת הנהלים החדשים.

לדברי ברוט, ״אנחנו נחושים להחזיר את בת-ים להיות עיר ירוקה עם תחלואה נמוכה כפי שעשינו בתחילת הקורונה. המתווה שגיבשתי הוא מידתי ומאפשר לשמור על חיי התושבים, מבלי לפגוע בצורה משמעותית בשגרת החיים בעיר שלנו שהיא אחת הערים הגדולות מבחינת מספר התושבים״.

גם היום (ה') כוח משימה ייעודי של שוטרים ופקחים עירוניים פעל ברחבי העיר בת ים במטרה לאכוף את תקנות צו בריאות העם כנגד מפרי ההנחיות.

הפעילות התמקדה ב: חובת עטיית מסיכות פנים (נשמיות) במרחב הציבורי תוך מתן דגש לביקורות כלפי נוסעים באוטובוסים. ביקורות של פקחים עירוניים בבתי עסק. ביקורות בבתי מבודדים וחולים מאומתים.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הגופים השונים לביצוע אכיפה ככל שיידרש, במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה ולשמור על שלום הציבור ובריאותו."

(בתמונה: פעילות המשטרה היום בבת ים- צילום: דוברות משטרת ישראל)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

Clipboard01

בת ים: מי ראה את בת-אל?

תפריט נגישות