n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / חלמת פעם להרגיש כמו רוטשילד?

חלמת פעם להרגיש כמו רוטשילד?

היום,יותר מתמיד החלום בהישג יד.כמה מילים על הנכס הבא!!נכס עם עבר, הווה ועתיד.

אורוות הברון-2
צילום: יח"צ

מי שראה את אוורוות הברון בימים ההם של ראשית המושבה יכול היה לקבל מושג מאורוות המלך שלמה בשעתו. כמה עגלונים רכבים וסייסים…מחסני מספוא מזן אל זן ובכל הורגשה היד הרחבה על חשבון הברון. (מיכל פוחצ'בסקי)

 

אורוות הברון ראשון לציון האם מישהו יודע האם מישהו שמע?

ראשית תחילת ימי המושבה של ראשון לציון. שנות ה80 של המאה ה19 המבנה המרשים וההיסטורי שנבנה מכספו של אדון האדונים בשנת 1888 הברון רוטשילד.ונכון לא טעיתם מי שהופקד על הבנייה בזמנו הוא לא אחר מאשר המהנדס המדופלם ואיכר המושבה ברוך פפירמייסטר. שתכננן בשעתו 3 שנים קודם  פרוייקט משובח נוסף הבית הכנסת הגדול בעיר.

רק כדי לסבר את האוזן שש שנים קודם לבניית המבנה ב- 1882 הוקמה המושבה המיוחדת הזו שנקראת ראשון לציון. ששמה נבחר ע"י חברי הוועד "ראשון לציון הנה הינם ולירושלים מבשר אתן"
(ישעיהו,פרק מ"א,פסוק כ"ז).

המבנה המדובר בפינת הרחובות רוטשילד ומוהליבר.  האורווה הגדולה,עם הבניינים עליה אורוות הברון. היה ונותר אחד מסמלי העיר. קומת הקרקע שימשה את הסוסים והיה משכנם גם של בעלי חיים נוספים תרנגולים, אווזים ועוד… של משק הפקידות ומחסני מספוא של המושבה. בקומתו העליונה התגוררו פקידות עובדי הברון. ושימש גם כתחנה מרכזית לתחבורת הפקידים לפתח תקווה וקסטינה.
הבית מוקף חומת אבני כורכר. בעורפו של המבנה ניתן להבחין בפתחי האורוות הרחבים ובטבעות הברזל הקבועות בקיר ששימשו לקשירת הסוסים. לימים במבנה זה גם הוקמה המחלבה הראשונה בישראל. המבנה המפואר,הציורי והמיוחד מעיד על עושרו של הברון רוטשילד באותם זמנים. נכון לרגע זה המבנה ההיסטורי והמרשים הזה מוצע בחלקו הדרומי למכירה ע"י חברת הנדל"ן המובילה והותיקה בעיר חמישה יועצי נדל"ן.  וזו הזדמנות מצויינת עבורכם לרכוש נכס נדלני שכתליו ספוגים בקסם היסטורי.

 

אורוות הברון-4
צילום: יח"צ

 

כיום המבנה מושכר גם בקומתו הראשונה וגם בקומתו העליונה כ-90מ"ר כל קומה בסה"כ והתשואה שלו נכון לנקודת זמן זו נותנת מענה ראוי לנכס נדלני שכזה ועוד ידו נטויה. זאת ועוד המבנה הוא אחד מאבני הדרך של ראשון לציון ממושבה קטנה לאחת הערים  הגדולות ביותר בארץ ויש לנכס הזה היסטוריה מפוארת ביותר. מבנה לשימור עם ערך מוסף ופוטנציאל מטורף. רוצים להגשים חלום ולשמוע עוד ?  זה הזמן לפנות לאחד מיועצי הנדל"ן של החברה ולקבל פרטים מלאים אודות נכס זה.   03-9566495

 

אורוות הברון-3
צילום: יח"צ

 

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

5 (2)

אבן פינה לפרויקט "נאות הגפן" בראשון לציון

תפריט נגישות