n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / חדשות חמות / ראשל"צ: הומלצה להפקדה התכנית להתחדשות מתחם שי עגנון ברמת אליהו 

ראשל"צ: הומלצה להפקדה התכנית להתחדשות מתחם שי עגנון ברמת אליהו 

הוועדה המקומית ראשון לציון המליצה על הפקדת תכנית התחדשות עירונית מתחם שי עגנון בוועדה המחוזית. התכנית כוללת פינוי 7 בניינים ובהם  176 דירות וחיזוק מבנה נוסף

מתחם שי עגנון רמת אליהו קרדיט: ליאת-איינהורן-אדריכלות
מתחם-שי-עגנון-רמת-אליהו-קרדיט-ליאת-איינהורן-אדריכלות

צעד נוסף בקידום תכניות פינוי בינוי רמת אליהו: הוועדה המקומית ראשון לציון, המליצה בישיבתה האחרונה, על הפקדת תכנית ההתחדשות של מתחם שי עגנון בשכונת רמת אליהו שמטרתה חידוש השכונה תוך שמירה המאפיינים הקהילתיים והפיזיים הייחודיים למתחם עצמו. תכנית ההתחדשות של המתחם כוללת הריסתם של 7 בניינים, חלקם מבנים מסוכנים שכוללים 176 יח"ד ובניין נוסף של 16 דירות המיועד לתמ"א 38. עפ"י התכנון המוצע יוקמו במתחם זה בעתיד 6 בניינים חדשים, מהם 4 מבנים של בנייה מרקמית שבכל אחד מהם 34 יח"ד ו-10 קומות, ו-2 מגדלי מגורים שבכל אחד מהם 94 יח"ד  ו-25 קומות כולל קומת מסחר, סה"כ 324 יח"ד. לבניין המיועד לחיזוק יתווספו 4 קומות ו- ו-16 יח"ד. בנוסף התכנית קובעת פתיחתם של 2 רחובות חדשים, כולל חיבור רח' שי עגנון לרח' תורה ועבודה, וחיבור של רח' אנילביץ' לרח' שי עגנון ובנוסף מגרש עבור הקמת מבני ציבור לטובת מוסדות חינוך, קהילה, רווחה ועוד לרווחת התושבים וכן שטחי ציבור בחלק מהמגרשים השונים. זהו המתחם הראשון ברמת אליהו שנמצא בשלב מתקדם לקראת פינויו בהתאם לתכנית הכוללת והראיה השכונתית המלאה המקודמת בוועדה המחוזית. את התכנית מקדמת האדריכלית ליאת איינהורן פנחס וצוות יועצים מטעמה של עיריית ראשל"צ העומדת מאחורי התכנון כולו. תכנית זו שהומלצה בברכה ע"י ועדת התכנון העירונית להפקדה בוועדה המחוזית הינה תכנית מפורטת שתאפשר בעתיד לאחר אישורה הוצאת היתרי בנייה. התכנית תקודם במקביל לתכנית בניין עיר (התב"ע) של שכונת רמת אליהו כולה שאושרה כבר להפקדה בוועדה המחוזית.

ראש מנהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דודו מנצור: "זהו צעד חשוב נוסף בהתקדמות שרושמת תכנית ההתחדשות העירונית של רמת אליהו, לאחר התקדמות משמעותית שרשמנו השנה בשכונת נוריות ובשכונת נחלת יהודה מערב בה החלה הבנייה של שני בנייני הפיילוט לאחרונה, עכשיו רשמנו צעד משמעותי בקידום התהליך גם בשכונת רמת אליהו עבור התושבים שיבחרו להמשיך ולגור בשכונה. אנו מודים למינהל ההנדסה בעירייה ולאדריכלית ליאת איינהורן שקידמה את התכנון, ומבטיחים להמשיך לקדם את התכניות במלוא המרץ ולעשות את המרב על מנת  לשפר את איכות החיים של התושבים" מסלול בינוי-פינוי בינוי הינו מסלול ייחודי שגובש על ידי עיריית ראשון לציון והמנהלת העירונית יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל והוא מציע את שיטת ה"מפתח תמורת מפתח". על-פי המודל, המדינה משמשת כיזם,  והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא זו החותמת על ההסכמים מול בעלי הדירות בבניינים המיועדים לפינוי-בינוי, באמצעות המנהלת העירונית אשר הוקמה בלב השכונה ומלווה את התושבים. המטרה בכך היא לדלג על שלב השכירות, ולהכניס את הדיירים ישירות לדירות החדשות, עוד לפני הריסת המבנים הישנים. מסלול זה נועד לפתור בעיות המתעוררות בפרויקטים של התחדשות עירונית בהם קיימים לעתים קשיים בהתארגנות הדיירים, עקב חוסר ודאות וביטחון של בעלי הדירות ביחס לקבלת הנכס החדש, וכן חוסר ודאות של היזם ביחס לזכויות הבנייה ועלויות הפרויקט".

 

תגובה אחת

  1. כל הכבוד למנהלת הפינוי בינוי , שקיבלנו בזכותה דירה חדשה בנחלת יהודה , המשיכו בפועלכם המבורך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

עציצים

ראשון לציון:מכת גניבת עציצי נוי ברחבי העיר

תפריט נגישות