n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / רמלה מנציחה את זכרם של מנהיגים ואומנים

רמלה מנציחה את זכרם של מנהיגים ואומנים

רה"מ יצחק שמיר, מורדי גטו ורשה,רונה רמון ועוד, יונצחו ברחבי העיר רמלה, כך אישרה מועצת העיר השבוע

ישיבת מועצת העיר
ישיבת מועצת העיר

מועצת עיריית רמלה אישרה את המלצת ועדת שמות והנצחה למקומות ציבוריים והמלצת ראש העיר, מיכאל וידל, להנציח את זכרו של ראש ממשלת ישראל השביעי ו- יצחק שמיר ז"ל ע"ש כביש 200 שייקרא מעתה – שדרות שמיר. כמו כן אישרה המועצה את הנצחת זכרו  של  הבאבא חאקי, הרב יצחק אבוחצירא זצ"ל, באמצעות רחוב על שמו, מי שכיהן כרב הראשי לרמלה ולוד.

ראש העיר, מיכאל וידל: "כבוד לי ולעיר רמלה להנציח מנהיגים ענקיים כיצחק שמיר שכיהן כראש הממשלה לסירוגין במשך למעלה משש שנים. שמיר פעל רבות למען עליית יהודי ברית המועצות, יזם והוציא לפועל את מבצע שלמה להעלאת יהודי אתיופיה ולנצח ייזכר כאיש שאהב את ארץ ישראל ועמד על משמרתה כל חייו בכל דרך שהייתה לאל ידו. הרב באבא חאקי מי שכיהן כיו"ר ארגון הספרים ועדות המזרח בארץ ישראל, היה ציוני נלהב שחזר בנאומיו על כך שזמננו זה הוא זמן אתחלתא דגאולה".

כן החליטה מועצת העיר לאשר את המלצת ועדת השמות לקרוא לכניסה מכביש 44 לשכונת נאות בגין ע"ש מורדי גטו ורשה, שהיה המרד היהודי הגדול ביותר שפרץ בתקופת השואה. בנוסף  אישרה מועצת העיר לקרוא כיכר הכניסה לכביש 44 בסמוך לבית הכנסת "אלקטאר"  ע"ש מרדכי אנילביץ, מי שכיהן כמפקד ארגון היהודי הלוחם במרד גטו ורשה.

כן אישרה מועצת העיר את הנצחתו של נפוליאון בונפרטנה, בחיבור שבין רחוב קהילת דטריוט לשוק רמלה וזאת לזכר ביקורו בעיר רמלה ב-29 בפברואר 1799 במטהו במנזר הפרנציסקאני בעיר.

כמו כן ניתן שם חדש למדרחוב מתחם השדרה רם סנטר ל"רמבלס". שדרה "לה רמבלה" היא שדרה מרכזית בברצלונה, אחד היעדים התיירות העיקריים של העיר, כאשר מקור השם הוא שיבוש של המילה הערבית "רמל", שפירושה חול – מקור השם של העיר רמלה.

בנוסף אישרה מועצת העיר את החלטת ועדת השמות לקרוא ע"ש רונה רמון ז"ל,  את בית הספר היסודי הראשון שייבנה בשכונת נאות שמיר.

כן נקראו גני ילדים בשכונת נאות שמיר, ע"ש סיפורי ילדים כגון: תירס חם, מעשה בחמישה בלונים, האריה שאהב תות, מיץ פטל, דירה להשכיר ועוד.

רס"ר אורון אדרי ז"ל, לוחם הימ"מ שנפל בעת מילוי תפקידו יונצח באנדרטת השוטר בעיר והחייל נתן אלבז שהקריב את חייו למען חבריו בקפיצה על רימון, יונצח בגן משחקים בשכונת עמישב בעיר. גם מי שהיה מזכיר העירייה המיתולוגי, יונתן טובלי,  יונצח במסגרת קריאת כיכר בר אילן יוספטל על שמו.

כן ייקרא רחוב מסדה ע"ש הרב מרדכי אליהו זצ"ל, פוסק מקובל ומנהיג דתי,  שדרות יגאל בשן ז"ל באמצעות המנהרה מרחוב התבור לשכונת קריית האומנים,  תיקרא ע"ש הזמר המלחין והיוצר.

כזכור אישרה מועצת העיר לפני מספר חודשים לקרוא את רחובות שכונת נאות שמיר, על שמם של רמטכ"לי צה"ל בהם: יעקב דורי, יגאל ידין , משה לוי, חיים לסקוב,  רפאל איתן,  מרדכי גור, אמנון ליפקין שחק, דן שומרון, כמו גם שינוי השם של רחוב הזית ע"ש שר הביטחון משה ארנס ועוד.

כמו כן אישרה מועצת העיר השבוע את הנצחתם של שני זמרים ערבים מוכרים בהם: הזמר מוחמד עבד אל –והאב, זמר מצרי ומלחין מפורסם ואום כולתום, אחת הזמרות הידועות והאהובות בעולם הערבי במקום הרחובות תכ"א ותכ"ב,  כן אישרה מועצת העיר את בקשת המועצה הדתית לשינוי שמו של בית העלמין הגדול בדוד רזיאל ל"מועד לכל חי" ובית העלמין הצבאי ברמלה ל-"בית החיים", ועוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

17383950-5d69-4bf6-a001-c89ffda41d19

רחובות צהובה: היום (שני) רחובות נצבעה בצהוב כאות הזדהות עם משפחות החטופים

תפריט נגישות