n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: העירייה כיבתה לפנסיונרים את האור

רחובות: העירייה כיבתה לפנסיונרים את האור

תושבים פנסיונרים מבקשים כי העירייה תאיר את פינת הישיבה שלהם בגן המייסדים. העירייה: "לאור תלונות על רעש ומפגעים נוספים הוחלט כי המקום יהיה חשוך בלילה"

הפנסיונרים בגן המייסדים. צילום פרטי
הפנסיונרים בגן המייסדים. צילום פרטי

תושבים פנסיונרים ברחובות מבקשים כי העירייה תאיר את פינת הישיבה בה הם נוהגים להיפגש בגן המייסדים בעיר אולם לטענתם למרות בקשות חוזרות ונשנות בעירייה מסרבים לעשות זאת. לפני מספר שנים הציבה העירייה פינת ישיבה בגן המייסדים, מול השוק העירוני, לשמחתם של מספר פנסיונרים שהפכו אותה למקום מפגש קבוע. מדי יום הם נוהגים להגיע למקום בשעות אחר הצהריים לשחק משחקי חברה, לדבר על ענייני היום ולנשום אוויר צח. תקופת הסגרים הקשתה עליהם מאוד והם חיכו בקוצר רוח לרגע בו יוכלו לשוב ולהיפגש זה עם זה באוויר הפתוח, אולם לצערם גילו כי בניגוד לשנים קודמות העירייה אינה מפעילה את התאורה בסמיכות לפינת הישיבה שלהם. בלית ברירה המפגשים הפכו קצרים מאוד בשל החושך היורד מוקדם בימים אלו וסדר יומם של הפנסיונרים השתבש קשות. לטענתם הם פנו לעירייה מספר פעמים וביקשו כי התאורה תופעל גם בסמוך לפינה הקבועה שלהם בגן אולם עד עתה בקשתם לא נענתה.

אנג'ל סלומון נוהג להגיע לפינת הישיבה בגן על בסיס קבוע משכונת קריית משה בה הוא מתגורר בדיור מוגן. ל"גל גפן" הוא מספר השבוע כי המפגש החברתי לו הוא מצפה כל כך נפגע באופן משמעותי: "אין לנו מה לעשות, משעמם לנו. בכל השנים האור היה דולק כל הלילה, אנחנו לא רוצים שידלוק כל הלילה רוצים רק שיהיה דלוק כמה שעות, זה הדבר היחיד שיש לנו. אנחנו לא אוהבים ללכת למועדון יום כולנו פנסיונרים שנפגשים כאן משחקים שש בש, דמקה, מדברים. עכשיו כשהגיע החורף ראינו שבכל הגן יש אור חוץ מהמקום שאנחנו יושבים בו מול השוק. בגלל שלא פותחים לנו את האור אנחנו צריכים ללכת הבייתה בשעה חמש. יש אנשים שרק באים בשעה שלוש או ארבע ורוצים קצת להעביר זמן, לנשום אוויר אנשים שגדלו ברחובות ותרמו הרבה לקהילה, אבל כבר חודש שהעירייה לא מדליקה לנו את האור. היינו רגילים לשבת עד השעה שמונה או תשע בערב ועכשיו אין לנו לאן ללכת".

מה אומרים לכם בעירייה?

"דיברתי עם מוקד 106 כבר הרבה פעמים, דיברתי גם עם האחראי על החשמל בעירייה אבל הוא אמר שאלו ההוראות שהוא קיבל ושהוא לא יכול להדליק לנו את האור וזה ממש כואב לנו כי אין לנו לאיפה ללכת. רוב האנשים שמגיעים לכאן הם בודדים ורק רוצים להעביר ארבע או חמש שעות ביחד. מה שקורה עכשיו כשמחשיך מוקדם זה שאנשים נאלצים ללכת הביתה בשעה חמש כי אתה לא יכול לשבת בחושך. למה לא מגיע לנו לשבת בגן כמו אנשים נורמליים? אנחנו לא מפריעים לאף אחד. גם ככה היה לנו מאוד קשה בתקופת הסגר ואנחנו רק רוצים לנשום אוויר, זה ממש הורס לנו את החיים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "גן המייסדים פתוח לכלל הציבור לשימוש במשך כל שעות היום וגם הלילה. עיריית רחובות מאזנת בין האינטרסים של כלל התושבים, ולאור תלונות חוזרות ונשנות מצד הדיירים בבניינים הצמודים במקום על רעש ומפגעים נוספים מצד היושבים במקום, הוחלט כי המקום יהיה חשוך בלילה. התושבים מוזמנים ליהנות ממרחבי הגן במשך כל שעות היום".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות