n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: "תשמרו על קשר עם השכנים הקשישים שלכם"

ראשל"צ: "תשמרו על קשר עם השכנים הקשישים שלכם"

בעקבות המקרה המזעזע בו התגלתה גופת קשישה ערירית בדירתה ברחוב רוטשילד כשלצדה הכלב שלה, מחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, קורא לתושבים לגלות עירנות

פינוי גופתה של הקשישה הערירית. צילום: דוברות זק"א
פינוי גופתה של הקשישה הערירית. צילום: דוברות זק"א

"אני קורא לשכנים לגלות עירנות ולשמור על קשר עם קשישים, בייחוד עם אלו המתגוררים לבדם" כך אומר השבוע ל"גל גפן" מ"מ ראש העיר ראשל"צ מחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי. ביום שישי שעבר התגלתה גופת קשישה בודדה בדירתה ברחוב רוטשילד בעיר זמן רב לאחר מותה בעקבות ריח חריף שדלף מהדירה ונביחות של כלב שלא פסקו. מתנדבי זק״א שפלה הוזעקו לדירה בשעות הבוקר המאוחרות בעקבות דיווח שהתקבל במוקד זק״א על גופה שנמצאה במצב ריקבון. כשנכנסו המתנדבים לדירה הם גילו את המראה הקשה של הקשישה הערירית מוטלת ללא רוח חיים ולצדה הכלב שגידלה.

איציק שיף מתנדב זק״א שטיפל בזירה סיפר: ״שוב הוזעקנו לטפל באירוע קשה של אישה בודדה שנפטרה ונמצאה מוטלת בביתה זמן רב לאחר מותה. השכנים במקום סיפרו לנו, שבימים האחרונים שמעו נביחות של כלב מהדירה שלא פסקו ובגלל ריח נוראי שדלף מהדירה והיה בלתי נסבל הזעיקו את המשטרה. לאחר שפתחו את הדלת מצאנו את גופת האישה מוטלת בבית במצב של איבוד צלם אנוש כשהכלב ליד הגופה. פראמדיק מד״א אישר את מותה של האישה במקום״.

מנדי חביב מפקד זק״א שפלה הוסיף: ״מתנדבי זק״א שפלה צוות ראשון לציון טיפלו במסירות במשך מספר שעות בכבוד המת בזירה הקשה, השירות הווטרינרי הוזעקו מייד כדי לפנות את הכלב ולטפל בו. גופת המנוחה הועברה למכון באבו כביר להמשך זיהוי, נסיבות האירוע נחקרות ע״י המשטרה".

עג'מי התייחס למקרה הקשה ואמר: "אחד הנושאים החשובים שאנו משקיעים בהם במינהל הוא שמירת קשר רציף ושוטף עם אזרחים ותיקים ברחבי העיר בייחוד עם קשישים עריריים, מתוך מטרה להקל על הבדידות, לסייע בכל נושא שנדרש וכמובן אם חלילה אזרח ותיק חלה או נמצא במצב לא טוב וזקוק לעזרה אנו נהיה שם בשבילו. אנו מפעילים הרבה מאוד מתנדבים לקשר טלפוני ופרונטלי רק בחג החנוכה האחרון ביקרנו 800 אזרחים ותיקים והדלקנו אתם נרות. גם באמצעות מתנדבים של עמותת מט"ב שמגיעים לבתים ועוזרים לטפל בכלבים ובבעלי החיים של הקשישים, זה חלק חשוב נוסף בשמירת הקשר. אני רואה בפעילות הזו חשיבות גדולה מאוד בעזרה בהתמודדות יומיומית וגם חלילה במקרים בהם אזרח ותיק יכול ללכת לעולמו שיהיה מי שיגלה את זה ויודיע לבני המשפחה. אני קורא לשכנים לגלות עירנות ולשמור על קשר עם קשישים המתגוררים בבניין".

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות