n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / יאסו: כך כבש הטרנד היווני את חוף הים בראשון לציון

יאסו: כך כבש הטרנד היווני את חוף הים בראשון לציון

אליאור שי מבעלי ה"בייליס" בחוף ראשון מסביר על ההחלטה לעשות במקום ליין של ערב יווני דווקא בימי שני: "זה ממש לא פשוט למלא 200 מקומות ביום שני בערב, אבל אנחנו מצליחים לעשות את זה שבוע אחרי שבוע"

קוסטה מרקיד
קוסטה מרקיד

יום שני השבוע, בר מסעדה "הבייליס" בחוף ראשון מפוצץ עד אפס מקום. מאות חוגגים.

"זה מטורף לגמרי מה שקורה פה מדי שני", מספר אליאור שי מבעלי המקום, כמו כל עסק גם הם נפגעו קשור במהלך הקורונה,

עם הסרת המגבלות חשבו במקום, על ליין ייחודי שישיב את הבליינים. שי: "החלטנו להביא את מה שהקהל באמת מחפש  שזה טברנה יוונית אמיתית עם צוות נגנים וזמר יווני".

למה דווקא ערב יווני?

"מבדיקה שעשינו גילינו שהקהל צמא לערבים יווניים, מחפשים טברנות. לפני הקורונה אנשים היו טסים ליוון ונהנים ממופעים בטברנות. הקורונה עדיין קיימת, ואין הופעות כרגע ביוון, לכן הבנו שזה הליין שהציבור רוצה בו. הבליינים מרגישים פה בדיוק כמו בטברנה אמיתית ביוון".

לצורך הרמת הליין חיפשו ב"בייליס" זמר ומצאו את קוסטה קוסיומבוס, זמר יווני שהתאהב בישראלית שנפשה בכרתים, שם התגורר. קוסיומבוס עשה עלייה, התחתן, לזוג נולדו שני ילדים והם מתגוררים בראשון לציון. "חשבנו על כל הפרטים הקטנים", ממשיך שי. "הזמר מלווה על ידי נגנים ולא שר עם פלייבק, החלטנו להוציא תפריט יווני מיוחד ובנוסף למנות הרגילות אנחנו מגישים ברבוניות טריות, ביצי דגים, צלחות איקרא ועוד".

קוסטה מסביר מדוע הישראלים כ"כ אוהבים את המנטליות היוונית: "אתם בדיוק כמונו. אתם ממש יוונים. אנשים שמחים, חמים, אוהבים לאכול ולשתות".

אתה מופתע ממה שקורה פה?

קוסטה צוחק: "לא, לא. זה כמו אצלנו בטברנות. כולם שמחים. שותים, רוקדים, אוכלים. ראית בעצמך, הקהל לא נותן לי לעשות הפסקה".

מרגע שנפתח הליין התברר שזו הצלחה מסחררת. ללא הזמנת מקומות מראש אין סיכוי להיכנס .

"השוק היווני התפתח מאוד בארץ", מסביר שי. "יש דרישה מטורפת לטברנות. אני מודה שההתנפלות הפתיעה אותנו מאוד".

ערב יווני בביליס
ערב יווני בביליס

 

יש לא מעט טברנות בארץ וליינים של ערבים ביוונית. מה סוד ההצלחה שלכם?

"המיוחד אצלנו זה כמובן קוסטה, זמר יווני אורגינל כמו שאומרים, זמר נשמה אמיתי, שמצליח להרים פה בכל ערב את הקהל על הרגליים. לא נותנים לו לנוח.

מה שיפה בעיני זה הקהל. אפשר למצוא אנשים בני חמישים-שישים לצד חבר'ה בני 20. כולם יושבים יחד, רוקדים ועושים שמח . הקהל מאוד איכותי ומי שמגיע לכאן מבין את זה. תשמעי, זה ממש לא פשוט למלא 200 מקומות ביום שני בערב, אבל אנחנו מצליחים לעשות את זה שבוע אחרי שבוע, זה בעיני מבחן התוצאה".

מי שדחק בשי להרים את הליין הוא חמו, עודד אשכנזי, שמנצח על החוגגים, רוקד ומדי פעם לוקח את המיקרופון מקוסטה הזמר ומצטרף אליו בשירה יוונית.

שי: "הוא טס לפחות ארבע פעמים בשנה ליוון, בכל פעם לאי אחר, עם חבורה גדולה של ישראלים. הוא נודד מהופעה להופעה ויש לו המון חברים ביוון. בגלל הקורונה חברים שלו שאלו אותו למה הוא לא מרים ערב יווני, טברנה עבורם. הוא דיבר איתי, הרעיון התגבש ובנינו תוכנית מפורטת. טברנה לכל דבר".

המקום מלא מפה לפה, המלצרים והמלצריות חוגגים ורוקדים יחד עם הבליינים לצלילי השירים היוונים ושותים אוזו כמו מים.

השבוע חגג הבייליס יום הולדת 6. שי: "כמו שאמרתי לך תקופת הקורונה הייתה קשה מאוד. לא עבדנו עם משלוחים ונאלצנו להישאר סגורים. היו לנו הוצאות גדולות בגלל השכירות. הרבה מאוד הפסדים כמו לכל בעלי העסקים, אבל עברנו את זה. אנחנו עם אנרגיות חדשות וכך גם הקהל שנראה צמא מאוד לחזור ולבלות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות