n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ביה"ח "שמיר אסף הרופא" החל ליילד נשים ב"ניתוח קיסרי צרפתי"

ביה"ח "שמיר אסף הרופא" החל ליילד נשים ב"ניתוח קיסרי צרפתי"

בניגוד לניתוח קיסרי המוכר, שכרוך בהחלמה ארוכה, תפרים וכאבים, הגיע בשורה שהייתה עד כה פרטית ובמקום אחד בארץ, בית החולים הצרפתי שבנצרת שעלותו כ-15,000 שקלים

אליזבט קרישמרב חנן בלידת בנה
אליזבט קרישמרב חנן בלידת בנה

"אחרי שבוע מהניתוח הקיסרי צרפתי, כבר עמדתי עם שואב אבק וניקיתי את הבית, כך מספרת אליזבט קרישמרב, שילדה בבית חולים שמיר אסף הרופא בחודש אפריל את בנה הראשון.

לפני כחודשיים החל לראשונה בית חולים שמיר אסף הרופא לילד נשים ב"ניתוח קיסרי צרפתי" בניגוד לניתוח קיסרי המוכר, שכרוך בהחלמה ארוכה, תפרים וכאבים, הגיע בשורה שהיתה עד כה פרטית ובמקום אחד בארץ, בית החולים הצרפתי שבנצרת שעלותו כ-15,000, כעת לראשונה בארץ הגיע הבשורה גם לבית החולים הציבורי והוא ללא עלות.

הניתוח הצרפתי אשר חדש יחסית, ידידותי ומאפשר ליולדת  לחוות את הניתוח הקיסרי קרוב יותר ככל האפשר ללידה טבעית, אקטיבית, ולאחריה התאוששות תוך זמן קצר יותר ואפשרות לתפקוד וחזרה לשיגרה מהר יותר.

דר" מיקי מוסקוביץ סגן מנהל מחלקת יולדות מספר לראשונה ל"גל גפן ראשון לציון" על התהליך והיתרונות:

"הרעיון של הניתוח מחולק לשניים, האחד נוגע בגישה הכירורגית- זה אוסף של מידע שהצטבר בצרפת דרך מנתח בשם דניס פאוק שנוגע בתחומים שונים, הרעיון הוא להיכנס בחתכים קטנים יותר דרך אזורים פחות רגישים ופחות משמעותיים ברמה של שרירי היציבה של הגוף, הדבר הזה מוביל לכך שהשכבות של הבטן עוברות חיתוך בעצם במקומות לא מקבילים וזה הופך את הניתוח עצמו ואת החילוץ של העובר למורכב יותר, ולכן מלכתחילה הגדירו את הניתוח כניתוח אמבולטורי, שזה אומר לא ניתוח לביצוע במסגרת משמרת אלא מתוכנן מראש (בצרפת זה מתבצע בקליניקות פרטיות) ועל ידי מומחה מנוסה, בנוסף העניין של חילוץ העובר ארוך יותר ולכן זה לא מתאים לניתוחי חירום כמו הקיסרי הרגיל, מצד שני בגלל שהחתכים קטנים ולא נוגעים במרכז הבטן ולא נכנסים בכלל לחלל הבטן, ההתאוששות הרבה יותר קלה מהירה ופיזיולוגית, הנשים קמות זקופות בתוך 3 שעות ומתחילות לתפקד מיד, בנוסף לא משתמשים בקטטר בניתוח וזה מאוד מקל על התחושה וההחלמה

ספר על התגובות של נשים שעברו את הניתוח הזה?

"חלק מהנשים עם דמעות, מספרות שאחרי שהרגישו כמו מנשא או כלי קיבול הן חשות חלק מתהליך,

בכלל התהליך מאוד מאוד מכבד,  שם את האישה במרכז, הכל מוכוון אליה ולטובתה וזהו באמת אחד הדברים הכי מעניינים ומיוחדים שראיתי בשנים האחרונות."

רויה מירל, בת ה- 36, ילדה בשמיר אסף הרופא  את ביתה הבכורה בניתוח קיסרי צרפתי, לאחר ניסיון היפוך עובר במצב עכוז ללא הצלחה.

"הניתוח צרפתי עבר בצורה מדהימה" היא מספרת, "הצוות בחדר הניתוח היה נעים ומרגיע והשרה ביטחון ,שאני בידיים טובות. ד"ר מוסקוביץ שניתח אותי עשה את זה לאורך כל הניתוח בחיוך ובאהבה גדולה. לאחר שקיבלתי את זריקת האפידורל להרדמה חלקית של פלג גוף תחתון התחילו בניתוח, לאחר כמה דקות  ד"ר מוסקוביץ הורה לי להתחיל לנשוף במנשפית ולשתף פעולה להוצאת התינוקת כאשר לאורך כל הניתוח פלג הגוף התחתון שלי היה מוסתר בפרגוד. לאחר שהמתוקה שלי יצאה לאוויר העולם הראו לי אותה ולקחו אותה לבדיקות ואותי תפרו והעבירו להתאוששות. לאחר כשעתיים העבירו אותי למחלקה וכבר אחריי 3 שעות מהניתוח הצלחתי לעמוד על הרגליים ולהתפנות. אני שמחה שעשיתי את ההחלטה לעבור קיסרי צרפתי החוויה שלי הייתה מדהימה ולא יכולתי לבקש מנתח טוב יותר".

גם אליזבט קרישמרב חנן מבאר יעקב, שילדה את בנה הראשון לפני כחודשיים מחייכת ומספרת, שהחוויה היתה נהדרת, וכי תוך יומיים שלושה היא יכלה לעמוד על הרגלים ולטפל בבנה כמעט ללא כאבים "הצוות מדהים, ד"ר מיקי מוסקוביץ היה איתי לכל אורך התהליך, ממש במיקרה שמעתי על הניתוח הצרפתי ואני שמחה שבסופו של דבר עשיתי אותו, זכיתי"

WhatsApp Image 2021-06-10 at 16.21.12
אליזבט קרישמרב חנן

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. נהדר שהתאוששות מהירה וקלה
    אבל האם "איזה יופי יכולתי לנקות את הבית ולשאוב אבק" היא התגובה שאתם רוצים להדגיש?
    האם זה מה שצריך לשמח אישה אחרי לידה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות