n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / תושבי מועצת ברנר הצליחו במאבקם נגד העברתו של מפעל 'תדיראן סוללות' לאזורם

תושבי מועצת ברנר הצליחו במאבקם נגד העברתו של מפעל 'תדיראן סוללות' לאזורם

הישג לתושבי ברנר והאזור: מפעל תדיראן סוללות לא יוקם במתכונת הנוכחית. יו"ר המטה: "המאבק עוד לא תם. נמתין בשקיקה לראות את יסודות המפעל מוקמים במקום חלופי"

שלט 'מפעל מסוכן לא כאן'. צילום: קרולינה אברג'יל
שלט 'מפעל מסוכן לא כאן'. צילום: קרולינה אברג'יל

המשרד להגנת הסביבה הודיע לאחרונה להנהלת חברת תדיראן סוללות כי לאחר בחינה מעמיקה לא יאשר את הקמת המפעל במתכונת הנוכחית. במכתב שהעביר מנהל מחוז מרכז במשרד, גדעון מזור למנכ"ל תדיראן סוללות יגאל כרמי, ביום רביעי שעבר הוא מציין כי לאחר בדיקה נוספת של אופי החומרים המסוכנים בהם המפעל משתמש, מרחקי ההפרדה בין המפעל המיועד לבתי התושבים ואזורי מסחר ובילוי, הגדרת השטחים הסמוכים על ידי ועדות תכנון ועוד– התכנית להקמת המפעל אינה עומדת במדיניות המשרד ולכן הוא שולל את הקמתו במיקום המבוקש. במכתב הוא מנמק: "על פי המצב הנתון המתואר והסקרים והמסמכים שהוגשו על ידכם, התכנית להקמת המפעל אינה עומדת במדיניות המשרד למרחקי הפרדה. בנתונים אלו לא ניתן לאשר את הקמת המפעל במיקום המוצע".

 

"המאבק עוד לא תם"

במטה המאבק נגד הקמת המפעל בירכו על הודעת מנהל המחוז והגדירו אותה כניצחון. בפנייה שהעבירה יו"ר המטה הדר אונה לתושבים היא ציינה: "חמושים בצדקת דרכינו, בהוראות הדין ובשכל הישר, ביקשנו למנוע ליקוי מאורות המאפשר להקים מפעל כה מסוכן בסמוך לריכוזי אוכלוסייה ובאזור שוקק חיים, וזאת לאחר שהדרישה להעתקתו ממיקומו הנוכחי מלכתחילה, נעוצה באותה סכנה ממש לאוכלוסייה הנמצאת בקרבתו. המאבק כלל התנהלות ענפה מול המשרד להגנת הסביבה, במטרה לסכל את הניסיון של תדיראן סוללות לקבל היתר להחזיק את החומרים המסוכנים. פעילות זו כללה התכתבויות מרובות, פגישות והכנת חוות דעת מקצועיות שחלקו על סקר הסיכונים שהגישה תדיראן. נודע לנו שהמשרד להגנת הסביבה החליט לקבל את מלוא טענותינו ולא לאשר לתדיראן להקים את המפעל בסמוך לגבעת ברנר. אנו רואים זאת כניצחון ענק למאבק אותו ניהלנו בשם הקהילה כולה, ובעיקר ניצחונם של השכל הישר וההבנה שהאינטרס הציבורי ושלום הציבור חשובים מכל שיקול כלכלי זה או אחר".

עוד הוסיפה אונה: "לצד האושר מההישג הכביר, אנו מבקשים להישאר עם רגליים על הקרקע. המאבק עוד לא תם ועוד נכונו לנו אתגרים. נמתין בשקיקה לראות את יסודות המפעל מוקמים במקום חלופי, שאינו מסכן את הציבור. עד אז, נמשיך להיאבק למען הכלל. אין זו אלא חובתנו המוסרית".

ד"ר גלית אינברט המתמחה במדיניות ורגולציה סביבתית ומלווה את המאבק הוסיפה כי: "מדובר בהישג גדול הנותן תוקף למדיניות המשרד למנוע סיכון לסביבה ולציבור מחומרים מסוכנים. זאת כחלק מלקחי העבר של תכנון לקוי וקירבה מסוכנת בין מפעלים מסוכנים לאוכלוסייה. ההחלטה מצביעה על הכשלים בסקר של היזם ועל השימושים הציבורים המובהקים בצמידות לקרקע שנרכשה על ידי תדיראן. יש לקוות שתדיראן יסיקו מסקנות ויאתרו מיקום אחר למפעל המסוכן תוך בדיקה מראש של הוראות ההפרדה מאוכלוסייה, כפי שנדרש מהם במדיניות".

כזכור, תושבי מועצה אזורית ברנר והאזור פתחו במאבק נגד העברתו והרחבתו של מפעל 'תדיראן סוללות', הפועל כיום בקריית עקרון, לאזור צפוף אוכלוסין הסמוך לביה"ס האזורי ברנר, בתי תושבים ואזור מסחר ובילוי. בשל הקרבה והחשש מדליפת החומרים הקטלניים אותם המפעל מאחסן ובהם משתמש בהליך הייצור, התושבים דרשו את העברתו למקום תעשייתי מרוחק.

כעת, ועדת הערר לתכנון ובניה מחוז מרכז, שדנה בהיתר הבנייה של המפעל הניתן בכפוף לאישור השימוש בחומרים מסוכנים מצד המשרד להגנת הסביבה, צפויה לקבל החלטה בהסתמך על ההתפתחויות האחרונות.

מחברת "תדיראן סוללות" לא נמסרה תגובה. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות