n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: מחזיק תיק ההתחדשות העירונית דואג לעתיד התחום

רחובות: מחזיק תיק ההתחדשות העירונית דואג לעתיד התחום

חבר מועצת העיר גיא צור, פנה השבוע לשרי הממשלה הנוגעים לתחום ההתחדשות העירונית בבקשה למציאת חלופה לתכנית שתוקפה יפוג בסוף השנה

חבר מועצת העיר רחובות גיא צור. צילום: דני בכר
חבר מועצת העיר רחובות גיא צור. צילום: דני בכר

מחזיק תיק ההתחדשות העירונית, חבר מועצת העיר גיא צור, פנה השבוע לשרי הממשלה הנוגעים לתחום ההתחדשות וביניהם שר האוצר ישראל כץ שר הפנים אריה דרעי ושר השיכון יצחק כהן בבקשה: "פעלו למציאת חלופה טרם סוף השנה במקום תמ"א 38".

צור המקדם עשרות פרויקטים ברחבי העיר יחד עם אנשי המקצוע של העירייה ובהובלת ראש העיר רחמים מלול, פנה אל שלושת השרים בדרישה לדאוג להמשך פיתוח תחום ההתחדשות העירונית ותמ"א 38 נוכח הצהרות שתכניות התמ"א לא יימשכו מעבר לשנה הנוכחית אך למעשה לא אושרה כל חלופה רלוונטית. הוא ציין כי קיים חשש אמיתי שתנופת תחום ההתחדשות העירונית ברחובות ובכלל רחבי הארץ תיעצר ותפגע במשפחות רבות הממתינות לדירה חדשה.

במכתבו כותב צור בין היתר:" מזה חודשים ארוכים מושמעת ביקורת בכל הנוגע ליעילותה של תכנית ההתחדשות תמ"א 38 במרחב העירוני מגורמים במנהלת התכנון מגורמים במשרד הפנים ובעלי עניין נוספים. הביקורת שלעצמה יתכן שמוצדקת אם זאת בהיעדר חלופה מאושרת שמעניקה פתרונות למצוקת התושבים בתחום הבינוי וההתחדשות העירונית הישגים רבים בתחום ירדו לטמיון".

עוד הוא מוסיף כי: "כחבר מועצת העיר ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית בעיר רחובות אני פועל ללא לאות יחד עם גורמי המקצוע ובשיתוף התושבים לקדם עשרות תכניות של התחדשות עירונית ותמ"א 38 ברחבי העיר, התכנית כשלעצמה אינה מושלמת אך מהווה פתרון לזקוקים לכך תורמת לשיפור המרקם העירוני בתחום הבינוי ומהווה מאיץ להתחדשות שאליה זקוקות ערים רבות בישראל. אני קורא לכם לפעול יחד ואני אהיה כאן לשירותכם להסדיר סוגייה חשובה זו טרם סוף השנה בכדי להמשיך להצמיח את תחום ההתחדשות העירונית בישראל זה בידכם".

במערכת הפוליטית ידעו לספר השבוע כי בשל החשיבות המקצועית של הפנייה ובשל היכרותו הקרובה ויחסי החברות של צור עם השרים, הם מעריכים כי הפנייה תיענה במלוא הרצינות וכי השרים יפעלו להסדיר בהקדם חלופה ראויה.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות