n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: כל הפרטים על ניסיון התקיפה של ראש העיר

ראשל"צ: כל הפרטים על ניסיון התקיפה של ראש העיר

התסכול מהדוחות בתקופת הקורונה, ההזמנה לפגישה מסודרת בלשכה והניסיון לפגוע בראש העיר : כל הפרטים על סיור העבודה בשכונת רמת אליהו שהידרדר למחוזות פליליים

ראש העיר במהלך הסיור. צילום: עידן גרוס
ראש העיר במהלך הסיור. צילום: עידן גרוס

זה היה אמור להיות סיור עבודה שגרתי של ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך, בשכונת רמת אליהו בעיר במסגרת חג הסיגד, אולם מה שהחל ביום שני השבוע כביקור חגיגי הסתיים במעצר אלים של בעל עסק בשכונה שניסה על פי החשד לתקוף את קינסטליך ולפגוע בו פיזית. עדי ראייה סיפרו השבוע ל"גל גפן" כי כאשר בעל העסק הבחין בפמליית ראש העיר הוא ביקש לשוחח עמו והתרעם על כך שקיבל מספר דוחות במהלך החודשים האחרונים על רקע העובדה שהחליט לפתוח את בית העסק בסגר. ראש העיר שוחח עמו ואף הזמין אותו להגיע ללשכתו על מנת שינסה לסייע לו. אלא שרגע לפני שקינסטליך המשיך בסיור, העניינים יצאו פתאום משליטה והובילו להזעקת מספר ניידות משטרה למקום ולמעצרו של בעל העסק.

המשנה לראש העיר, אסף דעבול, שנכח בסיור סיפר ל"גל גפן" על הדרמה הפתאומית שהתחוללה בצהרי היום: "היינו בסיור בשכונה עם צוות מקצועי גדול מאוד. בכל המקומות בהם עצרנו שוחחנו עם תושבים, חלקם ביקשו כל מיני דברים וראש העיר וכל אחד מהמנהלים בתחומו נתנו מענה. הייתה אווירה מעולה עד שהגענו לבית העסק המדובר. בעל העסק אמר לרז שיש לו ארבעה ילדים שהוציאו אותם מהגנים ושבפעם הראשונה הוא נאלץ לבקש סיוע מהרווחה. הוא אמר שהוא קיבל כבר כמה דוחות בסכומים של עשרות אלפי שקלים ושהוא מבקש להתפרנס בכבוד. רז אמר לו 'תביא את הדוחות ואני אנסה לעזור לך כמה שאני יכול' והכל באווירה נינוחה. פתאום, משום מקום, בעל העסק אומר לרז: "אני הרמתי אותך ואני אוריד אותך" רז אמר לו: "הבנתי אותך, סיימנו את השיחה" והמשיך ללכת".

מה קרה לאחר מכן?

"מהרגע הזה פשוט ראיתי רצח בעיניים של בעל העסק, הוא ניסה לתת מכות לרז ואנשים מסביב תפסו אותו כדי שלא יגיע לראש העיר. אני ניגשתי אליו לתפוס אותו ולהרגיע אותו ואז הוא דחף אותי והפיל אותי לרצפה כשבינתיים הבריחו את רז מהמקום. כשהגיעה המשטרה בעל העסק השתולל והתפרע, שמונה שוטרים לא הצליחו לעצור אותו. המשטרה ביקשה ממני להגיש תלונה ואני אמרתי שאני לא מגיש. קיבלתי אמנם מכה, זה לא היה נעים אבל אני כבר חוויתי דברים יותר קשים, הבנתי את המצוקה שלו. בעיניי הכי חמור זה שבעל העסק אמר לרז: 'אני יודע איפה הילדים שלך ואני אפגע בהם".

לאחר שכוחות המשטרה הגיעו לשכונה הם השתלטו על בעל העסק ועצרו אותו לעיני קהל תושבים המום שהבחין כיצד הוא מחושמל באקדח טייזר ומוכנס לניידת כשהוא לבוש תחתונים בלבד לגופו.

 "מדובר בנפש בוכייה"

בסביבתו של בעל העסק העצור מציירים תמונה שונה לחלוטין וטוענים ליחס משפיל מהמשטרה. אחיו של בעל העסק סיפר: "כשראש העיר הגיע לעסק של אחי, הוא דיבר אתו על הדוחות שהוא קיבל ועל זה שהוא מרגיש שהמשטרה והחברה לביטחון מחפשים אותו מאז שהוא פתח את העסק בתחילת השנה. אחי דיבר עם ראש העיר בכעס על נושא שמאוד מציק לו ובשלב מסוים אמר לו 'כמו שעלית אנחנו נוריד אותך, אתה לא תהיה ראש העיר', אבל הוא לא ניסה לתקוף אותו פיזית".

למשפחתו של בעל העסק טענות כבדות משקל על האופן שבו התייחסו השוטרים לתושב העצור: "הורידו לו את המכנסיים מול כל השכונה, רצו לחשמל אותו באשכים, זו השפלה שאין כדוגמתה. לקחו אותו לבית חולים כשהוא רק עם תחתונים זה פשוט לא הגיוני. אנחנו מבקשים מהמשטרה ומהעירייה שיירדו מאיתנו, מדובר בבעל משפחה שבסך הכל רוצה להתפרנס בתקופה הקשה הזו אבל לא מצליח לעשות את זה".

סניגורו של העצור, עו"ד אלון קריטי, הוסיף דברים ברוח דומה: "כל העניין הזה ייבדק על ידי מח"ש ואני סבור שהיא תעשה את עבודתה נאמנה. החשוד אותו אני מייצג קיבל מכות נמרצות בכל גופו לרבות שימוש באקדח טייזר כאשר הוא אזוק בידיו וברגליו בניידת. איני יודע לספר כיצד הוא נמצא עירום ורק עם תחתונים לגופו, מסתבר שבין השוטרים ובינו ישנו דין ודברים קודם ותביעות הדדיות וכתבי אישום כנגד החשוד. איך יכול להיות שהשוטרים שמכים אותו לוקחים אותו לבית החולים ומתעמרים בו בדרך, ברור שיהיה בחוסר אמון מוחלט. יש פה בעיה".

הוא נעצר בין היתר מכיוון שניסה לתקוף את ראש העיר

"יש אמרה שראש העיר נדחף קלות, הוא בסך הכל הביע רגשות זעם בגלל אי יכולת לפרנס את ארבעת ילדיו הקטינים ומעבר לכך מקבל דוחות בסך 35,000 ₪ למספר חודשים ואין לו כסף לשלם לגני הילדים. הוא אומר 'אני מעולם לא נזקקתי לרווחה וניסיתי לעשות שנוי והמדינה הובילה למצב הזה'. זה קשה לו וזה הוביל לכך שהוא התלהם. השוטרים היו חייבים להפגין מדיניות אחרת. ברור ששוטר מיומן היה צריך להגיע לסיטואציה ולהבין שמדובר בנפש בוכייה ושאין לבעל העסק איך לפרנס את ילדיו. היה צריך לדבר מעט אל לבו, לתת לו מעט להתפרק ולבכות ולשחרר אותו הבייתה, אבל השוטרים מצאו לנכון לאזוק אותו ולהוביל אותו כך לניידת ולהפליא בו את מכותיו ברמות מטורפות".

עו"ד קריטי מציין כי בעל העסק מואשם בתקיפת שוטרים באירועים קודמים וכי הוא עומד על חפותו ומנהל משפט בעניין זה, אולם למרבה האירוניה אותם שוטרים שמשמשים כעדי תביעה בתיקים הקודמים היו אלו שעצרו את בעל העסק: "זה מריח לא טוב. בעיניי הם סגרו חשבון. השופטת ביקשה מיד להעביר את כל התיק למח"ש".

ביום שלישי השבוע האריכה שופטת בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של החשוד בארבעה ימים כשהיא מציינת שהחבלות שנראו על גופו של בעל העסק "הטרידו אותה" וקבעה כי יש לברר את הטענות לאלימות משטרתית במסגרת מח"ש.

ממשטרת מרחב שפלה נמסר בתגובה: "בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על אדם שמתפרע, מקלל ותוקף את ראש העיר ואנשיו שהיו בסיור רגלי בשכונת רמת אליהו בראשל"צ ונמלט מהמקום, הגיעו למקום שוטרים שאיתרו את החשוד ועצרו אותו. השוטרים ביקשו מהחשוד להתלוות אליהם אך הוא סירב, התנגד למעצר בכוח, התפרע ותקף באלימות חמורה את השוטרים שנאלצו להשתלט עליו בכוח. כתוצאה מהתקיפה נשברה ידו של אחד השוטרים והוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים. משטרת ישראל רואה בחומרה תקיפת עובדי ציבור ושוטרים ותפעל על מנת למצות את הדין עם החשוד".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "במסגרת סיור שקיים ראש העירייה הבוקר הוא הותקף על ידי תושב שתקף גם שוטרים ופקחים שהגיעו למקום. ראש העיר המשיך כעבור מספר דקות בסיור ובעבודתו כרגיל. אנו מוקיעים מכל וכל אלימות מכל סוג שהוא. ראוי שבימים אלו נתאחד כולנו וננהג בסבלנות".

 

רונן דמארי

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-14 at 10.01.45

מי מטפל במטפלים?

תפריט נגישות