n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: עובד זר תבע את החברה בה עבד וזכה

ראשון לציון: עובד זר תבע את החברה בה עבד וזכה

ראשון לציון: שלושים אלף ₪ יקבל נתין זר מסודן מחברה בה עבד, כפיצויים על פיטוריו הלא חוקיים, כך קבע בית הדין לעבודה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

נתין זר מסודן שהועסק כעובד ניקיון בחברה שסיפקה שירותים לעיריית ראשון לציון יפוצה בסכום של כ -30,000 ₪ לאחר שבית הדין לעבודה קבע כי פיטוריו התבצעו שלא כדין. יצוין כי בתחילה תבע העובד גם את העירייה אולם זו נדחתה וההליך התנהל רק מול החברה שהעסיקה אותו.

מפסק הדין שניתן לאחרונה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב עולה כי הנתין הזר הועסק בחברה בפרק זמן של כשבעה חודשים בלבד – מחודש מאי 2016 ועד לחודש ינואר 2017.

לטענת התובע, מסגרת עבודתו הייתה 6 ימים בשבוע משעה 06:00 ועד 13:00 ובמידת הצורך עבד שעות נוספות. שכרו היה שעתי ועמד על 30 ₪ נטו שהם 35 ₪ בערכי ברוטו ושולם מידי עשירי לכל חודש. בחודש ינואר 2017 פנה התובע למנהל העבודה שהיה אחראי עליו בבקשה להעלאת שכרו, משסורב הודיע על דבר סיום העסקתו. לתובע לא נמסרה מעולם הודעה בדבר תנאי העסקתו בנתבעת, תלושי השכר שקבל הינם פיקטיביים ואינם משקפים את שעות עבודתו בפועל וכפועל יוצא מתלושים פיקטיביים אלה לא שולמו לו זכויותיו ובכלל זה חופש, גמול ימי חג, שי לחג, שעות נוספות, דמי הבראה, כמו כן לא הופרשו בעבור התובע כספים לקרן פנסיה וקרן השתלמות.

מנגד, החברה טענה כי התובע קיבל את כל זכויותיו וכי הוא הועסק במסגרת העסקה של 82 אחוזי משרה בלבד. עוד נטען כי לתובע שולם מידי חודש על חשבון הפרשות לפנסיה וקרן השתלמות וכי הוא זכאי ליתרה בגין פדיון חופש בסך של כ -1,800 ₪.

לאחר ישיבת הוכחות אחת בה העידו שני עובדים נוספים בחברה שתמכו בגרסתו של התובע, בית הדין החליט לקבל את התביעה ברובה כשהוא קובע כי גרסתו של מנהל החברה מלאה בסתירות ואינה עקבית.

בית הדין שקיבל לידיו את תלושי השכר של התובע ציין בפסק הדין כי רכיבים שונים שהופיעו בהם אינם מובנים ונזקפים לחובתה של החברה הנתבעת כמו למשל –"החזר הלוואה" שהופיע כבר בתלוש השכר הראשון של העובד וסעיף עלום בשם "מענק הצטיינות" ששולם לעובד בחודש אפריל 2017 – כחודשיים לאחר שסיים את עבודתו.

בית הדין קבע כי החברה תפצה את העובד בסכום כולל של כ -27,000 ₪ בגין דמי הבראה, פדיון דמי חופשה, פיצוי בגין היעדר שימוע, פיצוי בגין היעדר הפרשות לפנסיה, היעדר הודעה לעובד, תלושים פיקטיביים ואף הפרשות קרן השתלמות.

בנוסף קבע בית הדין כי החברה תשלם לתובע סכום נוסף של 3,500 ₪ עבור הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות