n אור ירוק: הצמתים האדומים ברחובות ובנס ציונה | גל גפן
דף הבית / חדשות העיר / אור ירוק: הצמתים האדומים ברחובות ובנס ציונה

אור ירוק: הצמתים האדומים ברחובות ובנס ציונה

צילום אור ירוק

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים" 


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "גל גפן" Joffe.dana@gmail.com


בעמותת אור ירוק ניתחו את כל הצמתים העירוניים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס במשך שלוש שנים (2017-2019), כאשר סף הכניסה לרשימה הוא צומת שבו התרחשו שלוש תאונות ומעלה בשנת 2019. 

ברחובות נמצאו שבעה צמתים אדומים שבהם נפגעו 95 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים, מהם אדם אחד נהרג. הצומת המסוכן ביותר ברחובות הוא מפגש הרחובות דרך אצ"ל, המדע והרצל שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 44 בני אדם – זהו גם הצומת השמיני במסוכנות מכל הצמתים העירוניים בארץ.

בנס ציונה נמצאו שני צמתים אדומים שבהם נפגעו 36 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש השנים. הצומת המסוכן ביותר בנס ציונה הוא מפגש הרחובות המאה ואחד עם ויצמן ומרגולין שבמהלך שלוש השנים 2017-2019 נפגעו בתחומיו 28 בני אדם.

רשימה המלאה של אור ירוק כוללת 288 צמתים עירוניים מרובי נפגעים. בצמתים שנבחרו נפגעו בשלוש שנים (2017-2019), 4,301 בני אדם בתאונות דרכים, 25 מתוכם נהרגו ו-258 נפצעו באורח קשה.

בתל אביב-יפו נמצאו 53 צמתים אדומים ומסוכנים שבהם נפגעו 768 בני אדם בתאונות דרכים, שבעה מתוכם נהרגו.

בירושלים נמצאו 34 צמתים אדומים שבהם נפגעו 672 בני אדם בתאונות דרכים, שני בני אדם  מתוכם נהרגו.

בבאר שבע נמצאו 19 צמתים אדומים שבהם נפגעו 306 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם אדם אחד נהרג.

בפתח תקוה נמצאו 17 צמתים אדומים שבהם נפגעו 183 בני אדם בתאונות דרכים, מתוכם שניים  נהרגו.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש דרכים שבו הקונפליקט בין משתמשי הדרך גדול וכך גם הסכנה לתאונת דרכים. במפגש רחובות נדרשת ערנות גבוהה יותר ומיומנות נהיגה טובה יותר מאשר בנסיעה ברחוב. כדי לצמצם את החיכוך בין כלי הרכב לבין עצמם וכמו כן, בין כלי הרכב להולכי הרגל ורוכבי האופניים נדרשת תשתית בטיחותית, כזו שתדע להפריד בין כלל המשתמשים ותמנע את החיכוך המסוכן. רשימת הצמתים העירוניים האדומים מהווה מפת דרכים לכל ראש וראשת עיר, בהם יש לשפר את התשתית או להגביר את האכיפה. מיקוד פעילות באותם מוקדי סיכון עירוניים יביא לצמצום הנפגעים בתאונות דרכים ויציל חיים".

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 48 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2020 לעומת 43 בני אדם שנהרגו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2019 – עליה של 11%. עוד עולה מהנתונים כי 10,848 בני אדם נפצעו בצמתים העירוניים בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 13,654 נפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2019 – ירידה של כ-25%.

15,906 נפגעו בתאונות דרכים בצמתים (עירוני ובינעירוני) בשנת 2020 כאשר 68% נפגעו בצמתים העירוניים ו-32% נפגעו בצמתים הבינעירוניים.

צילום אור ירוק

תמונה. צילום: אור ירוק 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל joffe.dana@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בדיקות קורונה. צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

ראשל"צ: כמות החולים ממשיכה לטפס, והמצב אצל השכנות לא מעודד