n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / יקל"רים – הגנה מבית

יקל"רים – הגנה מבית

הכירו את סא"ל במילואים צ'יקו ציון, מפקד יקל"ר חולון שבשנה האחרונה עבד יד ביד עם צמרת העירייה ויחד הם דאגו שהמגיפה הזאת תעבור לכולנו בצורה כמה שפחות קשה

סגן אלוף ציקו ציון יקלר חולון 1 צילום דובר צהל
סא"ל במילואים צ'יקו ציון- צילום: דובר צה"ל

בשנה האחרונה פעלו היקל"רים (יחידות קישור לרשות) במסגרת שירות המילואים שלהם בצמוד עם הרשות בה הם גרים, למען הורדת רמת התחלואה וקטיעת שרשראות ההדבקה תוך מאמצי הסברה נרחבים, סיוע לרשות בכל מה שנדרש ותיווך בין הרשות ופיקוד העורף.

צ'יקו ציון, בן 59 גר בחולון מזה 22 שנים, נשוי לפנינה שהיא אחות במקצועה ואבא לשתי בנות – אור בת 28, מורה במערכת החינוך המיוחד בחולון וטל שהיא חיילת משוחררת אשר שירתה בתור משקית ת"ש בנח״ל וכעת משרתת במילואים ביקל״ר אזור.

צ'יקו, לוקח חלק פעיל בעיר, מוביל חברתי, עשה פעילות התנדבותית וב-7.5 שנים האחרונות מכהן כיקל"ר חולון. הוא התגייס לנח״ל כחלק מגרעין נח"ל, יצא לפיקוד וקורס קצינים ובמילואים שירת במערך החי"ר והאיסוף הקרבי עד גיל 46. כעבור כמה שנים פנו אליו מפיקוד העורף אם הוא מעוניין לשרת בתפקיד היקל"ר והוא נרתם לכך. בשל התפשטות נגיף הקורונה, פיקוד העורף לקח חלק במשימה הלאומית וביצע המון משימות סיוע במרחב האזרחי. כחלק מתפקידו, צ'יקו תיווך בין הצרכים של הרשות לצבא.

צ'יקו ציון: "בשנה האחרונה סגרתי למעשה שנה רצופה של מילואים עם ממוצע של 18 שעות עבודה ביממה. זאת הייתה שנה תובענית ומאתגרת אבל בצידה גם מלמדת מאוד ומלאת סיפוק. גם בימים היותר קשים, התמודדנו עם האתגר בצורה הטובה ביותר. אני יכול לתת דוגמא על משפחה חרדית משכונת קריית שרת, כאשר שבע נפשות היו מאומתים לקורונה ואנחנו היינו אחראיים להביא אותם למלונית, ערב סוכות והכל בלחץ להספיק בזמן. הסיפוק הגדול באמת היה כשקיבלנו את התודה מאם המשפחה שאמרה לנו "כל הכבוד לכם אתם צדיקים" וכמו שאני סגן אלוף במילואים, הדמעות זלגו לי. בסוף, כשאתה נוגע ברמת המיקרו, בפרט, אין סיפוק יותר גדול מזה".

-ספר קצת על שיתוף הפעולה עם עיריית חולון?

"אני בתפקיד 7.5 שנים, אני מכיר היטב את העיר היטב גם מתוקף תפקידי. אני יכול להגיד שזה מתחיל בראש העיר, דרך הסמנכ"לים ומנהלי האגפים, כולם שיתפו פעולה ברמה הגבוהה ביותר מתוך רצון אמיתי לתת לתושבים את השירות הטוב ביותר שהיה ניתן במסגרת המגבלות. שיתוף הפעולה הזה עשה את העבודה בשבילי כמפקד יקל"ר, הרבה יותר קלה. אני יכול להגיד בפה מלא שאחרי השנה הזאת בעבודה המשותפת שעשינו יחד, עיריית חולון מוכנה הרבה יותר טוב להתמודד עם מצבי חירום אמיתיים שאנחנו מתכוננים אליהם כמו חלילה מלחמה. הרשות עזרה לנו גם מבחינת גיוס מתנדבים שהיא דאגה לו ושהיו לנו לעזר, ולשמחתי הרבה בחולון הבינו שבשיתוף פעולה נכון, באמת נוצרת סינרגיה ונוצרת עבודה יעילה."

גם בנושא החקירות האפידמיולוגיות זכינו לעזרה נפלאה מהעירייה, ראש העיר אמר שהוא רוצה לעשות הכל בשביל לאתר את החולים ואת המסלול של כל אחד מהם ובכך לצמצם את התחלואה, אנחנו הענקנו לאנשים את ההכשרה הנחוצה ויחד ביצענו את העבודה בצורה היעילה ביותר. העירייה העמידה את מרכזי הסיוע במתנ"סים ולמעשה העניקה לנו את כל העזרה בשביל שנוכל לעזור לה. "

-איך אתה מסביר את שיתוף הפעולה ה"עיוור" הזה מצד העירייה?

"חולון היא עיר שנחשבת מאוד מאומנת בחירום, עם שיתוף פעולה יוצא מהכלל שלה עם פיקוד העורף. ראש העיר ואני מצטט אותו, אמר "מה שפיקוד העורף אומר, אני עושה" וזה מבחינתי אמירה של רוח המפקד מלמעלה למטה. בנוסף, יש את מנהל אגף הביטחון של חולון שמעבר לעבודה הצמודה איתו, הוא חבר ואנחנו בקשר יום יומי ולכן האימונים המשותפים בשיגרה, התרגול השנתי וגם האמון אחד בשני, יוצרים סביבת עבודה שעושה טוב לשני הצדדים.

-מה למדת מהשנה הזאת, שהייתה שונה בתכלית מכל מה שהכרנו, מהזווית שלך כמפקד יקל"ר?

היו בעיות שהתמודדנו איתם ברמה הארצית והפתרון שנתנו, יעזור לעירייה להתמודד גם במצבי חירום עתידיים אם חלילה יהיו. למשל במערכת החינוך עם מספר התלמידים שהולך וגודל בחולון ויכול מאוד להיות שבשעת חירום לא יהיה מקום במקלטים של בתי הספר לכולם, גילינו את פתרון הלמידה מרחוק וזה משהו שבעתיד, יוכל לפתור בעיה גדולה. מצד שני, היו גם מגבלות לעירייה ולמשל כשמוטי ששון רצה לסגור שכונה ספציפית שהפכה לאדומה, לא איפשרו לו. והמסקנה פה ברורה- במצבי חירום צריך לתת לעירייה ולעומד בראשה, הרבה יותר סמכות בשביל לתת פתרונות לבעיות נקודתיות בעיר. זה דבר שהשלטון המרכזי בשלב הזה מתקשה קצת לשחרר ואנחנו נאלצנו בעקבות זאת לתמרן בשביל לעזור לרשות בצורה הטובה ביותר למרות המגבלות הארציות."

-לסיום, בתור תושב חולון למעלה משני עשורים ומי שמכיר את העיר, את ההתנהלות ואת הנהלת העיר בצורה טובה, האם אתה רואה את עצמך בעתיד נכנס לפוליטיקה המקומית?

"חס וחלילה! בשום פנים ואופן! אני לא רוצה. תן לי לעשות מילואים, שאלוהים ייתן לי בריאות וכוח להמשיך בתפקיד שלי כמה שיותר, לצאת לפנסיה ולתרום לקהילה בדרכי שלי, בטח לא בדרך פוליטית. אני עם הפנים קדימה להמשך האימונים השגרתיים בעיר שלי, ושוב, שאפו ענק לעיריית חולון על שיתוף הפעולה המלא שלה איתי ועם פיקוד העורף באופן כללי ורק שנהיה בריאים".

  סגן אלוף ציקו ציון צילום דובר צהל

סא"ל במילואים צ'יקו ציון- יקל"ר חולון. צילום: דובר צה"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

כרמל שאמה הכהן

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

תפריט נגישות