n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: קיצר ענפים לעץ ונקנס

חולון: קיצר ענפים לעץ ונקנס

קבלן פרטי שקיצר ענפים של עץ ללא היתר, נקנס על ידי הפיקוח העירוני בחולון

גיזום ענפים ללא היתר צילום-עיריית חולון (2)
צילום: עיריית חולון

קבלן שיפוצים פרטי, שעבד בימים האחרונים ברחוב אהרונוביץ' בחולון, קיצר ללא היתר את כל ענפיו של עץ פיקוס בוגר, שגדל ברחוב בערוגה ציבורית מגוננת. למקום הוזעק הפיקוח העירוני, שהשית על הקבלן קנס בגובה 730 ₪ בהתאם לחוק העזר למניעת מפגעים – השחתת רכוש עירוני. בנוסף, האירוע הועבר לטיפול הסיירת הירוקה של משרד החקלאות, שאוכפת מקרי פגיעה בעצים, וייתכן כי תטיל על הקבלן קנס נוסף בן אלפי שקלים.

חשוב להדגיש, כי כריתת עץ או העתקתו ממקום למקום או גיזום מסיבי של רוב העץ גבוה מעל פני הקרקע, ללא אישור, נחשבת כעבירה פלילית, וכך גם כל פעולה שגורמת או שעלולה לגרום למותו של העץ, לרבות ריסוס, הרעלה, הסרת קליפת העץ, שריפת העץ, חיתוך שורשיו או בנייה בתוך תחום קוטר צמרתו. יצוין, כי עץ בוגר מוגדר כעץ בגובה של לפחות 2 מטר, שקוטר גזעו לפחות 10 סנטימטרים.

בישראל חל איסור על כריתת עצים מסוג זה ואדם שמבקש לכרות עץ בחולון, חייב לקבל אישור מפקיד היערות במשרד החקלאות. איסור זה חל גם על עץ שנטוע בגינה פרטית, גם במקרה שהעץ נתפס על ידי הדיירים כמפגע סביבתי, לדוגמה: כניסת ענפים לחלונות, פגיעה בצנרת הביוב, לכלוך או הפצת מזיקים, וכריתתו דורשת אישור רשמי מפקיד היערות. 

במידה שפקיד היערות מוצא את הבקשה לכריתת העצים רלוונטית, הוא מנפיק עבורה רישיון כריתה. רישיונות הכריתה מתפרסמים באתר משרד החקלאות וניתן להגיש עליהם ערר.

גיזום ענפים ללא היתר צילום-עיריית חולון (1)

צילום: עיריית חולון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. רק 730? בדיחה.
    צריך לקנוס אותו בסכום הרבה יותר גדול על החוצפה הזו והעבירה על החוק הזה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות