n
דף הבית / בריאות / לרגל ה-6.6 כמה עובדות על העיניים שלנו, גם לאלו שרואים 6/6

לרגל ה-6.6 כמה עובדות על העיניים שלנו, גם לאלו שרואים 6/6

לרגל התאריך 6.6, קבלו כמה עובדות מדהימות על העיניים שלנו מאת ד"ר אסף בר, סגן מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי וולפסון

Clipboard01
צילום: PIXABAY

1. ראייה 6-6 היא לא "מושלמת": ראייה 6-6 (20/20 באנגלית) מציינת ראייה תקינה כפי שהיא נמדדת בטבלה סטנדרטית. עם זאת, יש אנשים עם ראייה חדה יותר, כגון 6-4.

2. העיניים שלנו מסוגלות להבחין בכ-10 מיליון צבעים: העין האנושית יכולה להבחין בכמות אדירה של גוונים וצבעים, אבל לא כולם רואים צבעים באותה צורה.

3. כ-80% מהלמידה שלנו מתבצעת דרך העיניים: הראייה היא אחד החושים החשובים ביותר, והיא חיונית לתהליך הלמידה וההבנה.

4. גודל האישון משתנה לפי הרגשות: כאשר אנו מרגישים התרגשות או אהבה, האישונים שלנו מתרחבים, בעוד שבמצבי כעס או פחד, הם מתכווצים.

5. העין האנושית ממצמצת בממוצע 15-20 פעמים בדקה: זה שווה לכ-28,800 פעמים ביום! המצמוץ עוזר לשמור על לחות העין ומונע יובש.

6. לכולנו יש כתם עיוור בשדה הראייה: כל עין כוללת אזור קטן שלא קולט תמונה, אבל המוח שלנו משלים את התמונה כך שאיננו מודעים לכך.

7. הרשתית מכילה כ-120 מיליון קולטנים לאור: הרשתית בעין מורכבת מקולטני אור שמאפשרים לנו לראות בחשכה (קנים) ובאור יום (מדוכים).

8. עיני תינוקות לא רואות בבירור: תינוקות נולדים עם ראייה מטושטשת, והראייה שלהם משתפרת בהדרגה במהלך החודשים הראשונים לחייהם.

9. העיניים מתמקדות ב-50 אובייקטים לשנייה: העיניים שלנו הן אחד האיברים המהירים והמדויקים ביותר בגוף.

10. לקרוא בחושך לא פוגע בראייה: למרות האמונה הרווחת, קריאה באור חלש לא תגרום לנזק קבוע לעיניים, אבל יכולה לגרום לעייפות זמנית.

לסיום, זכרו לבדוק את הראייה שלכם באופן קבוע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

img-20240617-wa0001

חולון מציגה: קיץ משפחתי ב-10 ₪ בלבד

תפריט נגישות