n
דף הבית / צרכנות / שלוש עובדות שלא ידעתם על תה מאצ'ה

שלוש עובדות שלא ידעתם על תה מאצ'ה

אנשים שותים את משקה התה לאורך מאות שנים. הוא קיים בתרבויות רבות, בטעמים שונים ומגוונים וניתן להוסיף לו תוספות כדי לשפר את טעמו כמו חלב, דבש ולימון. הוא ידוע כמרפא, מרגיע ולכל סוג יש את סגולותיו המייחדות דווקא אותו

MACHA
צילום: PIXABAY

בין סוגי התה הרבים תמצאו גם את תה המאצ'ה המגיע אלינו מיפן. המאצ'ה היא אבקה ירוקה המופקת מעלים צעירים של תה ירוק, ויתרונותיה הבריאותיים הופכים אותה למרכיב איכותי ומבוקש ביותר בעולם המודרני גם מחוץ ליפן.

 

מכיל נוגדי חמצון חזקים

מאצ'ה בתרגום מילולי הוא אבקת תה, העשויה מעלי תה ירוק צעירים של הצמח קמליה סיננסיס (Camellia Sinensis), הנטחנים לאבקה בצבע ירוק עז. יתרונותיו של תה מאצ'ה כוללים את גידולו הייחודי, כאשר עלי התה הצעירים מכוסים בבדים כדי למנוע מהשמש להזיק להם. אחרי הקטיף הידני המוקפד, הם עוברים תהליך של אידוי, ייבוש וקירור. בהמשך הם נטחנים תוך שימוש בכל חלקי העלים ליצירת האבקה.

בשונה מעלי תה ירוק אחרים, האבקה כולה משמשת לשתייה ולא רק לחליטה. עובדה זו מאפשרת למצות את יתרונות העלים בשימוש שנעשה בכל חלקיהם בנוסף לוויטמינים ולמינרלים המצויים בהם. העלים מכילים נוגדי חמצון חזקים הנקראים פוליפנולים בכמות גדולה יותר מתה ירוק אחר. לנוגדי חמצון אלה משויכים יתרונות בריאותיים רבים, בהם מניעת הנזק של רדיקלים חופשיים לגופנו, הזדקנות העור ומניעת מחלות רבות.

במסורת היפנית נעשה באבקת המאצ'ה שימוש להרגעת הגוף והנפש במהלך מדיטציה. לאורך השנים במסורת הכנת התה היפני התייחסו לשתיית האבקה המומסת כחלק מטקס חברתי רוחני המאפשר עצירה וריכוז, והאבקה נחשבה כבעלת יכולת ריפוי הנשענת על מאות שנים של שימוש על ידי נזירים.

 

יותר מחליטה

אחד היתרונות של המאצ'ה הוא בהיותה אבקה טחונה, כזו שניתן להמיס בכוס מים ולשתות את כולה ולא רק תמצית שלה. האבקה המכילה גם כמות גדולה של קפאין ביחס לסוגי תה ירוק אחרים, הופכת את הנוזל לסמיך יותר ומהווה תחליף מצוין לקפה. טחינת עלי התה נעשית באבני ריחיים כדי לשמר את הערכים התזונתיים המצויים בהם. טעמו הטבעי של משקה המאצ'ה כשהוא מומס במים חמים הוא מתקתק וטעים, ניתן להוסיף לו חלב או משקה שקדים והמתקה נוספת של סוכר או דבש.

 

תוספת למזון

אבקת המאצ'ה יכולה לשמש במגוון צורות בתזונה היומית ולשפר אותה. יתרון נוסף שלה ובולט של אבקת המאצ'ה הוא האפשרות להוסיף אותה הן לשתייה והן לבישול. אנשים רבים אינם יודעים שהאבקה הירוקה הבריאה יכולה להתווסף לחלק גדול בתפריט היומי שלהם. האבקה אשר מתמוססת במהירות ואינה גושית, ניתנת להוסיפה במגוון מאכלים שונים כגון: קינוחים מתוקים יפניים, כתוספת להכנת אטריות, במרקים, כמרכיב בהכנת גלידה, כתבלין לחטיפים, לאפיית עוגיות ועוגות, לממתקים, לשוקולד, כתוספת לשייקים, לרטבים ועוד.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

זגה פינות אוכל שולחןפינת אוכל מיקס אנד מץ'- צילום_ סטודיו זגה

שולחן לפסח בהתאמה אישית, רק ברשת ZAGA

תפריט נגישות