n
דף הבית / צרכנות / ציוד למעשנת ביתית

ציוד למעשנת ביתית

במעשנת ניתן לעשן את כל סוגי הבשרים כדי לקבל עישון איכותי ונכון עם ארומה וטעם עשירים צריך להשקיע במעשנת איכותית ועבור מעשנת איכותית צריך גם ציוד איכותי

ציוד למעשנת בשר
תמונה: shutterstock

מעשנת מאפשרת לבשל להכין מזון באיטיות ובדרך ששומרת על עסיסיותו, העשן נותן ארומה ייחודית. הבישול נעשה באמצעות עשן חם. הפקת העשן נעשית באמצעות פחם גז או חשמל, תלוי בסוג המעשנת שבחרתם.

 

מעשנת פחם

מדובר במעשנת הקלאסית, אך גם זו שדורשת יותר מאמץ בתפעולה. מדובר במעשנת מקצועית, העשן שהיא מפיקה מגיע מפחמים. מכניסים אליה שבבי עץ המיועדים לעישון, מציתים אותם ומחכים עד שהם יהפכו לפחמים שמעלים עשן. ניתן להוסיף חומר בעירה כדי לעודד את ייצור העשן. הייתרונות של מעשנת זו זה בטעם הייחודי ובארומה שהיא מקנה למזון. לכן, מקצוענים ישקיעו את המאמץ ויבעירו פחמים בשביל הטעם האיכותי. מי שיעדיף עישון קל יותר יבחר במעשנת המופעלת באמצעות חשמל או גז.

 

מה ניתן לעשן במעשנת ביתית?

במעשנת ניתן לעשן את כל סוגי הבשרים. כדוגמת, סינטה, פילה, אסאדו, שייטל ועוד. גם דגים ניתנים לעישון בייחוד דגים שמנים. כמו סלמון, מקרל ופלמידה. בתוך המעשנת ניתן לבצע עישון לעוף בשלמותו ולחלקים נבחרים ממנו. בנוסף לכך, כתוספת ניתן להכניס ירקות שטופים ומשוחים בשמן.

 

ציוד הנדרש עבור מעשנת

כדי לקבל עישון איכותי ונכון עם ארומה וטעם עשירים צריך להשקיע במעשנת איכותית. דגמים מקצועיים עולים מעט יותר אך מחזיקים לשנים רבות. עבור מעשנת איכותית צריך גם ציוד איכותי, לכן מומלץ לרכוש רק פחמים העשויים משבבי עץ ולא מנסורת. השבבים חייבים להתאים לעישון וללא כימיקלים. ניתן להשיג שבבים בטעם ובניחוחות שונים המתאימים לעוף בשר וירקות.

 

שבבית עץ למעשנת בטעמים

כדי לקבל ארומה ייחודית ניתן להוסיף לעץ הנשרף עשבי תיבול. כדוגמת אניס, זרעי כוסברה ועוד. לחילופין ניתן לרכוש שבבי עץ בטעמים. ניתן להשיג שבבים בטעם אגוזי המתאים לבשר ודגים. בנוסף טעמי עץ אלמון, עץ דובדבן, עץ היקורי, עץ תפוז, עץ מייפל ופקאן. הם מתאימים לעישון בקר עוף דג טלה וירקות שונים.

 

טיפים לעישון נכון

את המעשנת יש לשים בחצר הבית, באוויר הפתוח ולא במטבח. בנוסף, לפני הכנסת המזון יש לוודא שהמעשנת מגיעה לטמפרטורה המתאימה לפי סוג המזון. במעשנת פחם יותר קשה לשלוט בטמפרטורה, לכן מומלץ לקנות מד עמיד. ישנם מעשנות המגיעות עם מד מובנה. לאחר שהמעשנת בטמפרטורה הרצויה באופן קבוע יש להכניס את הבשר.

שנית, מומלץ להשרות את נתחי הבשר בתמיסת מלח מעל ל6 שעות, לשטוף היטב לטבל לפי הטעם או להכניס למרינדה ואז לעשן. כדי למנוע התייבשות בזמן העישון ניתן להניח קערה עם מים או יין. אבל הכי חשוב לזכור שעישון דורש סבלנות רבה, הטכניקה נרכשת ומשתפרת. לתוצאות טובות אסור להתפשר ולהשתמש רק במעשנת וציוד נלווה איכותיים.

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט עמירם בן ישי 239.90סוונטיניין

רשת  WeShoes משיקה את קולקציית קיץ 2024

תפריט נגישות