n
דף הבית / צרכנות / מה זה ביטוח בריאות ומה הוא מכסה?

מה זה ביטוח בריאות ומה הוא מכסה?

פוליסת ביטוח בריאות היא הסכם בין המבוטח לבין חברת הביטוח. הפוליסה מפרטת חבילת יתרונות רפואיים כגון בדיקות, תרופות ושירותי טיפול

ביטוח בריאות
צילום: Pixabay

בפוליסת ביטוח הבריאות חברת הביטוח מסכימה לכסות את העלויות של הטבות מסוימות שמפוטרות בפוליסה שלכם, בסעיפים שנקראים "שירותים מכוסים". הפוליסה מפרטת גם את סוגי השירותים שאינם מכוסים על ידי חברת הביטוח, והמבוטח נדרש לשלם עבור כל טיפול רפואי שהוא מקבל ושאינו מכוסה במסגרת הביטוח.

איך יודעים אילו שירותים מכוסים?

אם יש לכם פוליסת ביטוח בריאות ואתם רוצים לשמור אותה, בדקו את ההטבות שמכוסות כדי להבין אילו שירותים מכוסים. יתכן שהפוליסה אינה מכסה את אותם שירותים שפוליסה אחרת מכסה.

יש להשוות את הפוליסה שלכם לפוליסות אחרות שמוצעות על ידי חברות ביטוח, עם ייעוץ של יועץ ביטוח או באמצעות השוואה באתר השוואת מחירי ביטוחים, שמסביר מה זה ביטוח בריאות, מה מציעה כל פוליסה, ולהשוות בין הפוליסות שאתם מעוניינים לקנות.

רוב פוליסות הביטוח מכסות מערך שירותי מניעה. זה לא אומר שהשירותים זמינים בחינם, ויתכן שתצטרכו לשלם סכום של השתתפות עצמית. שירותי מניעה אלה כוללים זריקות וסריקות בריאות מסוימות. אם אתם קונים ביטוח בריאות דרך אתר השוואות מחירים, יתכן שתוכלו למצוא פוליסה שמכסה את שירותי המניעה.

יתרונות בריאותיים חיוניים

ביטוח בריאות מכסה יתרונות בריאותיים חיוניים רבים במחירים סבירים, וכל פוליסות ביטוחי הבריאות הפרטיים המוצעים באתרי השוואות מחירים יציעו חלק או את רוב היתרונות הבריאותיים החיוניים הבאים:

  • שירותי בריאות אמבולטוריים, כמו טיפול באשפוז.
  • שירותי חירום.
  • ניתוחים אצל מנתחים מועדפים.
  • טיפולי הריון, יולדות ויילודים, כמו טיפול לפני הלידה ולאחריה.
  • שירותי בריאות הנפש והפרעות שימוש בחומרים, כולל טיפולים בריאותיים התנהגותיים, ייעוץ ופסיכותרפיה.
  • תרופות מרשם
  • שירותים ומכשירים שיקומיים שמסייעים לפציעות, מוגבלויות או מצבים כרוניים, ודרושים להחלמה ושיקום מיומנויות נפשיות ופיזיות.
  • שירותי מעבדה.
  • שירותי מניעה, בריאות וניהול מחלות כרוניות.
  • שירותי ילדים, כולל טיפולי שיניים וראייה, אבל למבוגרים אין כיסוי בפוליסת ביטוחי בריאות לטיפולי שיניים.

גם ביטוח בריאות ממלכתי מציע את רוב השירותים החיוניים האלה, אבל רשימת ההטבות המוצעת דרך ביטוחי בריאות פרטיים עשויה להיות שונה מההטבות המוצעות על ידי הממשלה. הפוליסות עשויות להציע כיסוי נוסף, ולכן חשוב להבין היטב מה זה ביטוח בריאות פרטי ומה בדיוק הוא מכסה.

מה זה ביטוח בריאות לצרכים רפואיים? האם הוא שונה משירותי בריאות ממלכתיים?

יש לזכור שצורך רפואי אינו זהה להטבה רפואית. צורך רפואי הוא מצב שבו הרופא החליט שהטיפול הכרחי. הטבה רפואית מוצעת על ידי פוליסת ביטוח בריאות, שחברת הביטוח מסכימה לכסות. במקרים מסוימים, הרופא שלכם עשוי להחליט שאתם זקוקים לטיפול רפואי שאינו מכוסה במסגרת פוליסת הביטוח שלכם.

חברות הביטוח קובעות אילו בדיקות, תרופות ושירותים מכוסים בפוליסות שהן מציעות. בחירות אלה מבוססות על הבנתן מה זה ביטוח בריאות מבחינת המבוטחים, ואילו סוגי טיפולים רפואיים רוב המבוטחים יצטרכו. הבחירות של חברות הביטוח עשויות לקבוע שבדיקות, תרופות או שירותים מסוימים שאתם זקוקים להם, אינם מכוסים במסגרת הפוליסה שלכם.

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות