n
דף הבית / צרכנות / איך שומרים על הטריות של זרי הפרחים

איך שומרים על הטריות של זרי הפרחים

ישנן מספר פעולות אשר מסייעות בשמירה על המראה הטרי של הפרחים לאורך זמן. אספנו לכם מספר טיפים חשובים כדי לעזור לכם לעמוד במשימה ולשמור על הזר המושקע שהגיע לביתנו.

פרחים
תמונה: pixabay

זר הפרחים מגיע לבית לאחר שהפרחים נבחרו בקפידה, שולבו זה בזה כיצירת אומנות ובהובלה בקירור. המשתלה עושה כל מה שהיא יכולה כדי לדאוג שהזר יהיה מושלם ומהרגע שהוא הגיע הביתה, זה התפקיד שלנו לדאוג לכך שיהיה במיטבו לאורך הימים הבאים.

אספנו לכם מספר טיפים חשובים כדי לעזור לכם לעמוד במשימה ולשמור על הזר המושקע שהגיע לביתנו.

לצורך הכתבה, התייעצנו עם אנשי המקצוע במשתלת הסחלב, המחזיקה חנות פרחים במשתלה שדרכה ניתן לבצע הזמנת פרחים בראשון לציון והסביבה: https://hasahlav.com/order-flower-in-rishon-lezion/ לאורך הפגישה איתם, זכינו בסיור במשתלה מהממת וגם הסבר מפורט על טיפול נכון בפרחים.

 

הסרת הפלסטיק העוטף את הפרחים

בדרך כלל זר פרחים יגיע בתוך עטיפת פלסטיק. לעתים עטיפה זו תשלב בין פלסטיק לנייר ובכל מקרה ההמלצה היא להסיר את הפלסטיק בהקדם ולשים את הזר באגרטל מתאים. על האגרטל להיות תואם בגודלו לזר כשבמקרה של זר פרחים קטן בדרך כלל לא תהיה בעיה אך זר גדול ידרוש מרחב מתאים. חשוב לשים לב כי הפרחים לא נדחקים פנימה ושכל הגבעולים נוגעים במים.

 

להעניק לזר הפרחים את התנאים האידאליים

התנאים הסביבתיים משפיעים על איכות הפרחים כשהם נמצאים כבר באגרטל כשישנם מספר גורמים שיכולים לשנות את הנראות והחיות של הזר:

  • טמפרטורה – באופן כללי זר הפרחים לא אוהב טמפרטורות קיצוניות. הדבר נכון לחום וקור, על אף שבאופן כללי לפרחים עדיף להיות בסביבה קרירה על פני חמה. יש להניח את האגרטל במקום נשים, הרחק מרוח המזגנים ורצוי שלא במטבח בו הטמפרטורות יכולות להיות גבוהות.
  • שמש – גם חשיפה לשמש יכולה לפגוע בפרחים ולכן רצוי להימנע מהנחת האגרטל על אדן החלון ובכל מקום אליו מגיעה שמש ישירה. הפרחים כן ייהנו מאור טבעי אך לא ישיר ולא במקום חם מדי.
  • עשן – יש להימנע מהנחת הפרחים בכל מקום שיש בו עשן ובכלל זה סיגריות, בישולים מסוימים ואם הבית פונה לכביש ראשי, זו עוד סיבה להימנע מהנחת זר הפרחים צמוד לאזור החלון.
  • פירות וירקות – מומלץ להרחיק את הזר מפירות וירקות ובמיוחד מבננות ותפוחים. הבשלת הפרי גורמת לשחרור גז אתילן אשר אינו בעייתי לנו, בני האדם או לבעלי החיים, אך הוא כן פוגע בפרחים. האתילן גורם לפרח להפיל את עלי הכותרת שלו ולכן מומלץ להימנע מהנחת הזר ליד פירות וירקות.

הקפדה על מים טריים

האגרטל בו מונח זר הפחים צריך להיות מלא במים. כל הגבעולים והעלווה צריכים להיות בתוך המים כאשר ככל שהם יקבלו מים טריים יותר כך הם יוכלו להמשיך לשתות ולשמור על תפארתם. במקרה שהפרחים הגיעו בכלי שכבר מכיל מים או קצף, יש להוסיף מים מתוקים.

את המים יש להחליף מדי יום או יומיים (תלוי בגודל הזר וגודל כלי הקיבול) ויש לשים לב כי הם צלולים ונקיים. אין צורך לחכות לרגע שהמים יתלכלכו כדי להחליף אותם אך אם הם כבר לא צלולים, זה בהחלט סימן שהגיע הזמן למים חדשים. חומרים משמרים יכולים גם כן לסייע לפרחים ויש לבחור בחומר המתאים לזר ולהוסיף אותו למים בהתאם להוראות השימוש.

נקודה חשובה נוספת היא הכנסת זר הפרחים לאגרטל נקי שנשטף לפני כן ביסודיות במים וסבון וזאת כדי להבטיח את הרחקת החיידקים אשר עלולים לפגוע בפרחים.

טיפול נכון בזר הפרחים

ישנן מספר פעולות אשר מסייעות בשמירה על המראה הטרי של הפרחים לאורך זמן. הדבר הראשון שיש להקפיד הוא לחתוך את הגבעולים בעזרת סכין חדה. יש להקפיד על זווית, סנטימטר או שניים מתחתית הגבעול. פעולה זו תעזור לגבעול לספוג טוב יותר את המים הטריים. כדאי להימנע משימוש במספריים כיוון שהם עלולים למעוך את הגבעולים וליצור את הפעולה ההפוכה, אי ספיגת מים.

ברגע שבסידור הפרחים ישנו פרח גוסס או מת, יש להסירו מיד מהסידור. פרח לא טרי עלול להשפיע על כל שאר הפרחים. יש לנהוג כך גם עם גבעולים רופפים שכבר נראים פחות "מחמיאים" לזר. ניתן לקרוא מידע נוסף במדור צרכנות

הכנת האגרטל לזר הבא

בסופו של דבר זר הפרחים הנוכחי יאבד מיופיו וזה הזמן להכין את האגרטל לזר הבא. יש להוציא את כל הפרחים, לשטוף את הכלי היטב במים וסבון ולייבש אותו. לא מומלץ לחכות עד לקבלת זר הפרחים הבא עד לניקיון כיוון שבזמן זה עשויים להתפתח בכלי חיידקים ואלו עלולים להזיק לפרחים הבאים.

ניקיון האגרטל מסייע לשמירה על הפרחים הבאים, מונע כלי מלוכלך ולא מחמיא ובנוסף, מעלה את הציפייה לזר הבא שיחמיא לבית.

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות