n
דף הבית / עסקים בכותרות / מה זה ארגון ללא מטרות רווח ואיך זה עובד?

מה זה ארגון ללא מטרות רווח ואיך זה עובד?

יש חברות שהפעילות שלהן היא לא כדי שבסוף החודש הבעלים ירוויחו, אלא היא למטרות טובות ותוך רצון לסייע לאחרים

עמותה
תמונה: PIXABAY

אם אתם רוצים להקים חברה רגילה שתמכור שירותים, מוצרים או תהיה פעילה בכל תחום שהוא, אתם עושים את זה מן הסתם כדי לשלשל לכיסכם את הרווח העתידי שיגיע מהפעילות הזו. אבל יש חברות שהפעילות שלהן היא לא כדי שבסוף החודש הבעלים ירוויחו, אלא היא למטרות טובות ותוך רצון לסייע לאחרים. מלכ"ר – מוסד ללא כוונות רווח הוא בדיוק כזה, מוסד שיכול להרוויח כסף אבל כל הרווחים הולכים להעצמת הפעילות ולהרחבה שלה ולא למישהו פרטי.

 

קריטריונים להכרה

כמובן שלא כל ארגון יכול להכריז על עצמו ככזה ולקבל פטור ממע"מ, מס הכנסה ותשלומים נוספים כמו גם לקבל מענק גוגל לעמותות או מענקים אחרים אלא יש קריטריונים שצריך לעמוד בהם. בין הקריטריונים הללו צריך להוכיח שמטרת הארגון היא לא למטרת רווח, שבתקנון העמותה יהיה כתוב שהנכסים ישמשו את העמותה רק למטרותיה, שפעילות המוסד אינה עומדת בתחרות כלשהיא עם עסקים אחרים, מקורות המימון של המוסד צריכים להגיע בעיקר מתרומות ושאין לו רווח תפעולי לאורך זמן, מה שמוכיח שלא מדובר כאן על עסק רווחי.

 

קטגוריות שונות של ארגונים ללא מטרות רווח

יש אם כן חברות שפועלות לתועלת הציבור והן אינן עם כוונה להיות רווחיות אך יש עוד כמה קטגוריות למוסדות ללא כוונת רווח. כך לדוגמא משרדי ממשלה שאמורים לדאוג לציבור יכולים להכניס כסף אבל הכסף הזה חייב לחזור לציבור. כך לדוגמא הרשויות המקומיות שגם הן לא מרוויחות לעצמן אלא בשביל להחזיר לציבור ומוסדות שונים בתחומי התרבות, הספורט, האומנות ותחומים אחרים שגם הם מכריזים על עצמם שאינם קיימים בשביל קבלת רווח אלא בשביל להיות לתועלת הציבור וככה הם גם פועלים.

 

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות