n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / קרית אונו: "רובע MYONO, יהפוך את העיר למרכזית ומשגשגת"

קרית אונו: "רובע MYONO, יהפוך את העיר למרכזית ומשגשגת"

ראש עיריית קריית אונו ישראל גל מספר בראיון מיוחד לחג על רובע העסקים והבילוי שישנה את העיר, מערכת החינוך המצוינת והמקום האהוב עליו בעיר

ישראל גל
ישראל גל
צילום: איתן אלחזז ברק

לכבוד השנה החדשה ראש עיריית קרית אונו משתף איך זה לנהל עיר בצל הקורונה וכיצד הוא רואה את העיר שנים קדימה מהיום

 

הקורונה תישאר, איך צריך לדעתך לשנות את אופי התנהלות של אירועי התרבות בעיר במהלך השנה הקרובה?

"הגיע הזמן להבין שהקורונה לא הולכת לשום מקום וצריך ללמוד לחיות באופן מיטבי עד לסיום המגפה שיכול לקחת עוד זמן רב. עלינו לשוב לשגרה ככל שניתן, שגרה שכוללת הרגלים חדשים, ושבה, כל אדם לוקח אחריות על עצמו בשמירה על כללי התנהגות ששומרים על בריאותו ועל בריאות הציבור. ההנחיות חייבות לעבור מהפך, ממורכבות לפשוטות וכוללניות, בלי אותיות קטנות. המערכות הציבוריות, ובכלל זה, מערכת הבריאות, צריכות להפגין חוסן ולנהל את המשאבים באופן מושכל כך שניתן יהיה לשמור על שגרה, גם אם קצת שונה, לאורך שנות המגפה".

 

כיצד נערכים ללימודים בתקופה הקרובה?

"מערכת החינוך בקריית אונו ערוכה לכל מצב. כך היה מתחילת הקורונה וכך גם ימשיך. בתי הספר היו פתוחים ככל שהיה ניתן וגם עכשיו ייפתחו במועדם כמתוכנן. הנהלת אגף החינוך ובתי הספר פועלים בשיתוף פעולה עם הנהגות ההורים ומכינים את השטח בהתאם לתקנות ולהנחיות. הפגנו גמישות, יעילות והתמודדות עם חוסר וודאות באופן יוצא מן הכלל וכך נמשיך".

 

כיצד אזור התעסוקה החדש הולך לשנות את פני העיר? מה צפוי עם פתיחתו?

"רובע העסקים והבילוי של קריית אונו MYONO, לצד מרכזים מקומיים נוספים שייפתחו בשכונות בעיר, צפוי להיות אחד מאזורי התעסוקה הבולטים בגוש דן ויהפוך את העיר לעיר מרכזית ומשגשגת, שנותנת מענה שלם לכל תושביה: מסחר, תעסוקה, בילוי ופנאי, שהיום עדיין חסרים. כל זה, לצד אמצעי תחבורה נוחים וירוקים: שבילי אופניים, רכבת קלה ונתיבי תחבורה ציבורית. המשמעות הכלכלית של מהלך זה לעיר היא קריטית להמשך פריחתה. הנתח הכלכלי הצפוי מהארנונה העסקית, שכיום הוא שולי, ישנה את פני המציאות וסוף סוף קריית אונו תוכל להשתוות לערים אחרות המבססות את הכנסותיהן על ארנונה עסקית, ובכך מאפשרות לעדכן ולהעלות את רף השירותים לתושב. רובע העסקים והבילוי צפוי לתת מענה חי ותוסס לתושבי העיר והאזור בשעות היום והחשיכה, בתעסוקה, בבילוי, בקניות, במגרשי הכדורגל, במכללה האקדמית ובשימוש בתחבורה ציבורית נוחה לכולם. הקרבה לקו הסגול של הרכבת הקלה וקו המטרו M3, ביחד עם 20 ק"מ של שבילי אופניים, יהפכו את האזור למבוקש חי ותוסס. הרובע כבר נמצא בבנייה ולקראת סוף 2023 נוכל לראות כבר בניינים עומדים ומשרדים לתעסוקה".

המקום הכי אהוב עלייך בעיר?

"יש הרבה מקומות שאהובים עליי בקריית אונו, אולם הפעם בחרתי להצטלם בעמותת אלין בית נועם, שמהווה חלק ממערך שלם של מענה שניתן בעיר לילדים ולאנשים עם צרכים מיוחדים, החל מגילאי הגן ועד לחיים הבוגרים, בגני הילדים, בבתי הספר ובמועדונים השונים, כמו גם מועדוני גלבוע ואנוש. כל מפגש כזה נותן לי תחושת סיפוק וגאווה על השילוב המוצלח בקהילה ותחושה שכנראה אנחנו עושים משהו נכון כאן בעיר".

ישראל גל בבית נועם. צילום: איתן אלחדז ברק
ישראל גל בבית נועם. צילום: איתן אלחדז ברק

 

איך העיר תיראה עוד שנתיים מהיום?

"בתוך כשנתיים תושלם מתיחת הפנים של דרך לוי אשכול, מה שיהפוך אותה מדרך מעבר לדרך מרכזית וללב העיר, עם חנויות, בתי קפה במפלס הרחוב ומקום מפגש קהילתי לתושבי קריית אונו, צעירים ומבוגרים, חילוניים ודתיים, ברחבה המרכזית שתוקם. כבר עכשיו מרגישים את השינוי עם כניסתם של ראשוני הדיירים לפרויקטים של התחדשות עירונית עם עיניים נרגשות, ואנחנו נמשיך לעקוב ולקבל בברכה את התושבים שחוזרים לבית מרווח ובטוח ואת התושבים החדשים שבוחרים להשתקע בעיר בזכות החינוך, הקהילה ואיכות החיים שבה. במהלך השנתיים האלה פרויקטים נוספים שפזורים ברחבי העיר יגיעו לסיומם ויתנו מענה לשכונות העיר, ביניהם: הפיתוח הסביבתי במתחם בר יהודה, חורשת צה"ל, פארק אביבה ורשה המחודש, פארק שטרן ושכונות חדשות שיזכו לכל השירותים הציבוריים קרוב לבית".

 

מעבר לקורונה, איפה עוד צריך לתת לדעתך לרשויות יותר סמכויות ולמה?

"אני בעד ביזור סמכויות לרשויות המקומיות, במיוחד לרשויות חזקות כקריית אונו. העירייה עומדת בקו הראשון מול התושב ולכן היא גם יכולה לדעת מה המענה הטוב ביותר עבורו ולספק לו את השירותים המותאמים באופן היעיל והמהיר ביותר. בין הדברים העיקריים שביזור יעשה להם טוב: מערכת החינוך, מערכת התחבורה והמשטרה. היינו עדים לצורך הזה במשבר הקורונה, עת הפכה העירייה לגוף מהיר וגמיש משום ההיכרות הקרובה עם התושבים ועם צורכיהם. העבודה המסונכרנת מול פיקוד העורף הוכיחה את עצמה כאפקטיבית תוך שהיא מכירה ביכולות העירייה לבצע את המוטל עליה ביוזמה, באחריות ובמהירות".

 

מה אתה ממליץ לתושבים לעשות במהלך חגי תשרי?

"צאו ובלו עם בני המשפחה, זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות. חזקו והתחזקו ביחד, תיהנו מהטבע בעונה נהדרת זו והעיקר שמחו בחלקכם".

 

מה אתה מאחל לעצמך ולעיר בשנה החדשה?

"אני מאחל לתושבי קריית אונו ולי לחזור במהרה לשגרה הטובה והרגועה מימי טרום הקורונה. אז נכון, שהקורונה עוד כאן והיא צפויה להישאר אבל עם הקפדה על ההנחיות ושמירה על פרופורציות אני מאמין שנוכל להשיב לעצמנו את השלווה ואת ההנאה טרם כניסתה לחיינו".

 

איזה פעילות מרגיעה אותך?

"אני איש משפחה. המשפחה שלי היא בסיס האם שלי והרוח הגבית לעמוד באחריות שהתפקיד דורש ממני. זה המקום לנוח, לבלות, לזכות בנחת ולהירגע באווירה תומכת".

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות