n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גבעת שמואל: הנה באה הרכבת הקלה

גבעת שמואל: הנה באה הרכבת הקלה

גבעת שמואל: בג"צ הכריע כי תוואי הרכבת הקלה יעבור בשכונת רמת הדר. "מרבית התושבים יזכו בתוך כמה שנים לנגישות טובה לתחבורה ציבורית. נלחמנו והצלחנו"

הרכבת הקלה בתחנת התצוגה בפתח תקווה. צילום: איתן אלחז ברק
הרכבת הקלה בתחנת התצוגה בפתח תקווה. צילום: איתן אלחז ברק

לאחר עתירות חוזרות ונשנות,  החליט בית המשפט העליון כי הוא דוחה את עתירה תושבי התושבים הגרים בסמוך לתוואי הרכבת הקלה שמתוכנן בשכונת רמת הדר ומקבל את עמדת יתר התושבים בעיר שנאבקו למען השארת התחנות בשכונה לפי המתווה המקורי.

"בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ תמך בהחלטה לאשר את התכנית התחבורתית החשובה ביותר לעיר, ודחה את העתירה שהגישו תושבים הגרים סמוך לציר המתוכנן של הקו הסגול של הרכבת הקלה" נמסר בשם נציגות תושבי העיר שתומכים ברכבת הקלה. "בקו הרכבת המתוכנן (חלק מקו סגול) יהיו חמש תחנות בעיר ומרבית התושבים יזכו בתוך כמה שנים לנגישות טובה לתחבורה ציבורית מודרנית. נלחמנו נגד כל הסיכויים והצלחנו".

כאמור קו הרכבת הקלה הוא קו רכבת עילי המצוי מעל פני הקרקע באורך של 30 קילומטרים וסביבו עתידות להבנות 40 תחנות והוא עובר דרך 10 רשויות. במקטע הצפון מזרחי של הרכבת הוא אמור לעבור לפי התכנון המקורי דרך גבעת שמואל שם מתוכננות 5 תחנות. 3 מתוכן יהיו ממוקמות באזור שכונת רמת הדר ועל כך קמה קול זעקה מקרב תושבי השכונה שגרים בסמוך לקו שזכו לגיבוי של ראש העיר יוסי ברודני. אותם תושבים הגישו השגות לוועדה לתשתיות לאומיות לפני כשנתיים. בסופו של דבר הועדה קבלה את טענותיהן בכך שהקו העילי והרכבת התחתית דומים והעובדה שרכבת העילית לא ממשיכה לפתח תקווה והחליטה לבטל את תכנון 3 התחנות בשכונה. עם היוודע הדבר קמו קולות שכנגד מקרב תושבי העיר שדעתם גם לא נשמעה בדיונים. תושבי העיר בגיבוי אנשי מקצוע הגישו עתירות לועדה לתשתיות לאומיות ודרשו לקיים דיון נוסף בעניין. לאחר שזה קוים הוחלט לשנות את ההחלטה ולאשר את התוכנית המקורית. בסופו של דבר גם העירייה הביעה תמיכה בתוכנית המקורית עם הקריאה למציאת חלופות שונות. גם כאן לא הסתיימה הסאגה שעוררה דיון ציבורי נרחב בעיר וקמפיין ציבורי בעד ונגד. תושבי השכונה הגישו בג"צ שהכריע בעד התוכנית המקורית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות