n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גבעת שמואל: הונצח המהנדס הראשון של העיר

גבעת שמואל: הונצח המהנדס הראשון של העיר

הרמן אברהם ז"ל בנה את 50 המבנים הראשונים בגבעת שמואל, פיקח על הבנייה ושימש כמהנדס העיר בשנותיה הראשונות של גבעת שמואל

ברודני עם המשפחה
תמונה: ברודני יחד עם המשפחה
צילום: דוברות העירייה

עיריית גבעת שמואל חנכה סמטת רחוב בסמוך לבניין העירייה ברח' בן גוריון, על שמו של הרמן אברהם ז"ל, מי שהיה מהנדס העיר הראשון של גבעת שמואל. לטקס הסרת הלוט ברחוב בן גוריון הסמוך לבניין העירייה, הגיעו ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, סגנו מר יעקב ויליאן בתו של הרמן רותי פורפר ובני משפחה.

הרמן שהיה מהנדס בניין מוערך מאוד במקצועו, בנה את חמישים המבנים הראשונים בגבעת שמואל, פיקח על הבנייה ושימש כמהנדס העיר בשנותיה הראשונות של גבעת שמואל. בנוסף, מילא הרמן תפקידים משמעותיים בעיר והיה שותף פעיל בקבלת ההחלטות. הוא היה מבין אחד עשר האנשים, שמונו להיות "חבר המועצה הראשונה" בשנת 1949, עת הכריז לראשונה שר הפנים דאז, משה שפירא, על הקמת המועצה המקומית גבעת שמואל.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, שהתכבד בהסרת הלוט יחד עם רותי, בתו של מר הרמן, אמר: "אנו רואים חשיבות רבה בהנצחתם של דור המייסדים והחלוצים, המהווים את מורשת העיר עבורנו ועבור הדורות הבאים. מאז הקמתה של גבעת שמואל ועד היום, הפכה המועצה המקומית הקטנה לעיר ואם בישראל. – עיר אטרקטיבית ומובילה בכל תחומי החיים, עיר משגשגת, הנהנית מביקוש גבוה, מאיכות חיים ובעיקר ממערכת חינוך עירונית מובילה ומתקדמת.  לכל אלה, שותפים גם אותם חלוצים ציוניים – ביניהם מר הרמן אברהם, אשר עלו לארץ ישראל, חדורים בתחושת שליחות והקרבה, וברצון עז לשאת על שכמם את בניין הארץ".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות