n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: "אני רואה היטב את הכיוון המדהים שהעיר שלנו הולכת"

אור יהודה: "אני רואה היטב את הכיוון המדהים שהעיר שלנו הולכת"

ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט, בראיון אישי מספרת כיצד הקורונה שינתה את דפוסי העבודה בעירייה ואצלה חידדה את האהבה למטבח, מה צפוי לקרות בעיר בעוד שנתיים מהיום (ספויילר: הרבה) ואיך היא מתייחסת לשמועות שזו הקדנציה האחרונה שלה (זו לא)

ליאת שוחט
ליאת שוחט
צילום: איתן אלחזז ברק

לכבוד השנה החדשה ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט בראיון חגיגי משתפת איך זה לנהל עיר בצל הקורונה ואיך היא רואה את העיר בעוד שנים קדימה מהיום

 

איך הקורונה שינתה את דפוסי העבודה בעירייה ובאיזה אופן שינית גם את את ההתנהלות שלך לגבי הקורונה?

"אין ספק שהקורונה עשתה שינוי אדיר בתפיסה שכולנו הכרנו עד לפני שנה וחצי. כולנו היום מבינים היטב שהמגפה הזו לא תיעלם עוד חודש-חודשיים וכולנו צריכים להתאים את עצמנו למצב החדש שעלול להישאר כזה גם בעוד שנתיים-שלוש, אולי אפילו יותר. המטרה לייצר שגרת חיים רגילה ככל שניתן ולהפחית את סיכוני המחלה למינימום. כדי שזה יקרה, הציבור מצד אחד צריך להתחסן כי אז הסיכוי להידבק ולהדביק קטן יותר ואם כבר חלית הסיכוי למחלה קשה קטן אף פי כמה, ומצד שני צריך להמשיך ולשמור ככל שניתן על הקטנת ההתקהלויות, אירועים במקומות פתוחים ומסיכות.

"אנחנו כל הזמן משנים את דפוסי העבודה בהתאם למתווים המשתנים, אבל גם התפיסה העירונית שלנו השתנתה, לדוגמא ב- OPARK, מתחם העסקים והבילויים החדש שלנו, שאמנם תוכנן עוד לפני הקורונה, אבל מתאים בדיוק למציאות החדשה של מרחבים פתוחים ולא צפופים, כאלו שמאפשרים סביבות עבודה מרווחות, חלון כמעט בכל משרד ומרפסת בכל קומה, שטחים פתוחים לטובת הציבור ועוד. גם תפיסת השירות שלנו שמה דגש היום על שירות דיגיטלי לתושבים, אך אנו דואגים לשמור על מענה פרונטלי למי שזקוק לזה".

 

האם יצא לך להתמודד מול מכחישי קורונה? איך מתמודדים איתם? ואיך מתמודדים מול אלו שמפחדים להתחסן?

"השיח שמאפשר לכל מתנגדי החיסונים להפיץ שטויות לא מבוססות יוצא מכל פרופורציה ולא מקובל עלי. אני בעד שכל אדם יחליט על גופו, אבל לפחות אל תדברו שטויות. אני מאמינה באנשי המדע. הם מומחים בתחומם ומתבססים על מחקרים ונתונים. הנתונים מראים שחיסונים מפחיתים סיכוי להידבק ולהדביק, ואם כבר נדבקים, החיסונים מפחיתים באופן ניכר את הסיכוי לפתח מחלה קשה. החיסונים מפתחים אצל המחוסנים נוגדנים זמינים כדי לבצע את המשימה הזו וכנראה נצטרך כל תקופה לקבל בוסטר עד שיתאפשר לנו להבין ולטפל במחלה הזו יותר טוב. זה כרגע הפתרון הזמין והוא עדיף אלפי מונים על לעבור את המחלה.

"אני לא ממש מבינה את החששות, הפחדים ותיאוריות הקונספירציה, בוודאי אל מול התועלת הפרטית והציבורית בחיסונים. לצערי הרב, המגפה גבתה באור יהודה 38 קורבנות. אנו צריכים להגיד תודה שיש לנו היום את החיסונים שמפחיתים תמותה משמעותית. צר לי על מי שמתעקש גם היום שלא להתחסן מכיוון שהוא מסכן אותו ואת הסובבים לו. אנו בעירייה עושים הכול כדי לעודד חיסונים באמצעות מסעות הסברה, אבל בסוף זו ההחלטה של האדם האם להגן על עצמו או לא באמצעות החיסון".

 

איך העיר תיראה בעוד שנתיים מהיום?

"וואוו. כבר היום העיר אור יהודה שינתה את פניה כמעט מקצה לקצה, בכל תחום. אני רואה היטב את הכיוון המדהים שהעיר שלנו הולכת, ומי שמסתובב באור יהודה כיום, מבין בדיוק על מה אני מדברת. העיר אור יהודה תכפיל את עצמה, אך במקביל לגידול במספר התושבים השכלנו לפתח עוגנים כלכליים שיאפשרו לנו להמשיך ולשפר את סל השירותים שניתן פה לתושב. גם ככה אנחנו מובילים בהשקעה פר תושב כמעט בכל תחומי החיים על הרשויות מסביב ובין המובילים בישראל, ובעתיד אנחנו נמשיך להגדיל את ההשקעה, לשדרג תשתיות ותיקות ובעיקר לאפשר לכל מי שיחליט להצטרף למשפחת אור יהודה את החיים הנוחים והטובים ביותר בגוש דן. כל היתרונות, ללא החסרונות. אנחנו אומנם, מקדמים במהירות מטורפת הקמת שכונות יוקרה חדשות, משווקים איזור עסקים ובילויים ענק, אבל בראש ובראשונה אני דואגת לשכונות הוותיקות. כל מה שאפשר לשדרג שם מבחינת פיזית, ישודרג. גם השכונות הדרומיות נמצאות כבר בעיצומו של תהליך פינוי ובינוי מהמורכבים והגדולים בישראל.

"אני לא אמנה את שלל הפרויקטים, אבל בכל שכונה כיום בעיר יש בין פרויקט אחד לשלושה שמתבצעים במלוא המרץ – הקמת מבני ציבור, מרכזים קהילתיים, שדרוג של תשתיות ישנות, הקמת מובלי ניקוז וכדומה".

 

איך איזור התעסוקה החדש הולך לשנות את פני העיר? מה צפוי עם פתיחתו?

"אין ספק שהדבר החם הבא שאנו עובדים עליו במלוא המרץ הוא OPARK, מתחם התעסוקה והבילוי החדש שלנו. קשה לדמיין מה זה אומר מיליון מ"ר של תעסוקה ומסחר, אבל צריך פשוט לדמיין מתחם ענק שבו שוכנות חברות ענק במשק הישראלי, משרדי הייטק ויזמות בצמוד למתחמי בילוי הכולל מסעדות בכל צורה, ברים, קולנוע, בית מלון, מרכז כנסים ומגוון אפשרויות שופינג.

"מקום שאפשר לבלות בו ברמת היחיד או ברמת המשפחה. איפה יש עוד מתחם תעסוקה שצמוד אליו יש פארק בשטח של 600 דונם, נחל, שטחי ציבור ירוקים ועוד פארק עסקים ובילויים הצמוד לכל הנתיבים התחבורתיים הגדולים וקרוב מרחק דקות ספורות מתל אביב, נתב"ג כביש 6? ועוד לא הזכרנו את המטרו והרכבת הקלה. הצעד הזה יביא לביטחון כלכלי שאין כמותו לעירייה כדי שנוכל לשמור על רמת שירות מהגבוהות בישראל לתושבים, אבל לא פחות חשוב מכך – מענה תעסוקתי ותרבותי לתושבים המתגוררים בעיר ובסמוך לה".

 

יש לא מעט שמועות שזו הקדנציה האחרונה שלך כראש עיריית אור יהודה. מה האמת בנושא?

" מצחיק. לא יהיה. בשש השנים האחרונות קידמתי יחד עם חבריי להנהלת העיר עשרות פרויקטים, הקמת שכונות חדשות ויש התקדמות מטאורית בתחום החינוך. זה אך טבעי שארצה לראות את השתילים ששתלנו יחד פורחים. דחיתי לא מעט הצעות שהיו לי מהפוליטיקה הארצית מכיוון שאני מאוהבת בעיר הזו ואמשיך לשרת את תושבי העיר גם בשנים הבאות. אגב, אני בעד הקצבת קדנציות לראשי רשויות, אבל שלוש קדנציות מלאות. אני מציעה למי שרוצה להחליף אותי, לנסות לנצח אותי בקלפי ולא לפתח תקוות שווא שאלך לבד".

 

בהקשר הזה, את סובלת לא מעט משיימינג ברשתות. איך ההתמודדות בפן הזה?

"בשש השנים האחרונות גידלתי עור של פיל, ומי שמכיר אותי מקרוב יודע שדברים שנכתבים עליי לא מזיזים לי. שלא יהיו טעויות, אני קשובה לביקורת ויודעת להפריד את הטפל מהעיקר. כשמישהו מעביר ביקורת לגיטימית ובצורה מכבדת, אני לוקחת אותה ברצינות, אבל כשמישהו כותב שטויות או מנסה למנוע ממני לפעול למען האינטרס הציבורי מטעמים צרים, אני פשוט מדלגת הלאה".

 

לסיום, איזה דבר טוב השגת מהשנה וחצי האחרונות?

"האמת? גם אני לא ידעתי שיש לי כישרון בישול כמו זה שגיליתי בתקופת הקורונה. חשבתי שיש לי כישרונות אחרים שאני צריכה לטפח, אבל התקופה הזו הולידה לי אהבה חדשה למטבח. אני נהנית מאוד ומקווה עוד לפתח את הכיוון הזה גם בהמשך".

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות