n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / תכנית "חברים מיוחדים" באור יהודה יצאה לדרך

תכנית "חברים מיוחדים" באור יהודה יצאה לדרך

התכנית מקיימת חונכות פרטנית ומפגשים קבוצתיים של בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים. בשבוע שעבר התקיים המפגש החברתי הראשון של נערי צמי"ד ובני הנוער החונכים לסדנת שוקולד

סדנת השוקולד. צילום: דוברות העירייה
סדנת השוקולד. צילום: דוברות העירייה

תוכנית "חברים מיוחדים" באור יהודה יצאה לדרך. מדובר בתכנית שנפתחה רשמית בשבוע האחרון ומשלבת בני נוער מהעיר וממרכז הנוער "הדוקטור" כחלק מפרויקט ארצי של החברה הארצית למתנ"סים הפועלת לבצע חונכות פרטנית ומפגשים קבוצתיים של בני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים.

הפרויקט הארצי נוצר בעיצומה של הקורונה בה כולנו הרגשנו בודדים, אולם בני הנוער המיוחדים הרגישו זאת עוד יותר. בהיעדר מסגרת לימודית וטיפולית, הם ובני משפחתם מצאו את עצמם לבד במשך ימים רבים, וכך נוצרה התוכנית שדואגת לחיבור ולשילוב בין כולם.

באור יהודה התוכנית החלה לפעול בשבוע האחרון באופן משותף לכולם, יחד אחרי שכבר לפני מספר חודשים היא יצאה לדרך "על אש קטנה" בשל תנאי הקורונה. התכנית משלבת עשרה בני נוער ממרכז הנוער הדוקטור עם 10 ילדי ונוער צמי"ד (צרכים מיוחדים) הפעילים בנפגשים ובאגף שח"ק בעיריית אור יהודה. לפני מספר ימים לאחר ביקור של אחד הנערים/החונכים בבית של נער צמי"ד, קיבלה לי רומנו, רכזת התוכנית בעיר, את ההודעה הבאה: "הארת לי את הבית, כמה טוב היה לשמוע שוב את הצחוק שלהם. אחרי תקופה ארוכה של לבד, סוף סוף הילדים נפתחים ואנחנו כבר לא יכולים לחכות למפגש הבא".

בשבוע שעבר נפגשו כל בני הנוער החונכים יחד עם הנערים מצמי"ד לסדנת שוקולד חוויתית ומהנה ובכך הכירו האחד את השני, יצרו יחד ובעיקר צחקו. בהמשך השנה מתוכננים עוד מפגשים רבים ביחד ולחוד להגברת תחושת השייכות ובילוי עם חברים חדשים עם ובלי המגבלה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות