n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / עיריית יהוד-מונוסון: עוד צעד למימוש פרויקט התחדשות עירונית בשלושה מתחמים בעיר

עיריית יהוד-מונוסון: עוד צעד למימוש פרויקט התחדשות עירונית בשלושה מתחמים בעיר

הופקדה תוכנית הותמ"ל להתחדשות עירונית בשטח של כ- 35 דונם, ברחובות קדושי מצרים, ביאקובסקי, ויצמן 59 והרצל

ראש עיריית יהוד מונוסון יעלה מקליס
צילום: באדיבות דוברות העירייה

תוכנית שלושת המתחמים, הופקדה השבוע על ידי הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים (הותמ"ל) להגשת התנגדויות לתקופה בת 60 ימים. התוכנית מקודמת בשיתוף פעולה שהתגבש בין יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד-מונוסון ורשות מקרקעי ישראל, במסגרת הסכם גג.

תוכנית שלושת המתחמים: קדושי מצרים, ביאקובסקי, ויצמן 59 והרצל, מתפרסת על פני שטח של כ-35 דונם, וכוללת פינוי של 15 בניינים ובהם 332 יחידות דיור לטובת הקמתם של 14 בניינים חדשים בני 9-17 קומות, ובסך הכל ייבנו כ-1,150 יחידות דיור.

כידוע, קרבת העיר יהוד-מונוסון לנמל תעופה בן גוריון גורמת למגבלת בנייה לגובה, שנקבעה בתמ"א 2/4, דבר אשר הופך את הפרויקטים לבלתי כדאיים כלכלית ולכן קיים קושי לקדמם. לצורך קידום הפרויקט האמור, הגיש היזם סקר תעופתי, אשר הועבר לבחינת רשות התעופה האזרחי בכפוף לתמ"א, ואיפשר את מתן ההקלה במגבלת הבנייה לגובה ועד 1,150 יחידות דיור.

בחודש ספטמבר 2019 נחתם הסכם גג בין עיריית יהוד-מונוסון וביוזמתה רה"ע יעלה מקליס לבין רשות מקרקעי ישראל. התעקשות רה"ע על הקצאת קרקע משלימה לפיתוח במקביל של השכונה חדשה עם קידום השכונות הוותיקות, הביא את רמ"י להקצות הקרקע המשלימה גם לטובת פרויקט שלושת המתחמים, זאת לצד האפשרות לבנות  לגובה, יצרה כדאיות כלכלית לפרויקט ואיפשרה להוציאו  לדרך.

בשלושת מתחמי הפרויקט יוקצו מכלל הדירות,  כ-230 דירות קטנות וכ-2000 מ"ר המיועדים לשטחי מסחר.  20 אלף מ"ר הוקצו בפרויקט לטובת שטחי ציבור ועוד כחמישה דונם עבור שטח פתוח. בהתאם לתוכנית, שטחי המסחר ומבני הציבור ישולבו בקומות הקרקע של המבנים ובמרכז המתחם תוקם גינה ציבורית לרווחת הציבור ולגני הילדים הסמוכים.

בנוסף וכחלק בלתי נפרד מתכנון הפרויקט, יתבצע שדרוג של המרחב הציבורי: הרחבת רחובות, הקמת מדרכות רחבות ויינטעו עצי צל, כן יוקמו שבילי הולכי רגל ושבילי אופניים.  עוד בתוכנית, הקצאת שטח לטובת הרחבת מתחם החינוך ברחוב וינהויז.

יעלה מקליס, ראש עיריית יהוד-מונוסון: "העבודה המאומצת של צוות העירייה יחד עם הותמ"ל והיזם שהביאה להפקדת התוכנית היא בשורה מרגשת לתושבי המתחמים וליזם, וצעד נוסף בדרכה של העיר שלנו להתחדשות עירונית, שתיטיב עם כולנו. אני מודה לכל השותפים שלנו שעשו לילות כימים לטובת מימוש הפרויקט."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מימין לשמאל- שבי שמר, משה לארי, ישראל גל. קרדיט צילום- מזרחי טפחות

בזמן שאחרים מתכווצים, בנק מזרחי טפחות ממשיך להתרחב: חנך סניף חדש בקריית אונו

תפריט נגישות