n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / גבעת שמואל: ותיקים למען ותיקים

גבעת שמואל: ותיקים למען ותיקים

יוזמה חדשה בגבעת שמואל מלמדת את האזרחים הוותיקים להשתמש בטלפון החכם. המורים הם אזרחים ותיקים גם הם

ותיקים למען ותיקים
תמונה: ותיקים למען ותיקים
צילום: נטלי שירותי רפואה

ההתקדמות הדיגיטלית והפיתוחים הטכנולוגיים מקלים על החיים , אך עבור האזרחים הוותיקים מדובר באתגר של ממש ולעיתים הם מעדיפים לוותר ולא לנסות בשל החשש שהם יתקשו מאוד בלמידה ויחוו תסכול.

בקהילה התומכת המופעלת על ידי נטלי שירותי רפואה בשיתוף עם השירות לאזרח הוותיק באגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית גבעת שמואל, החליטו שדווקא אחרי שנת הקורונה שלא מעט מהתקשורת הייתה באמצעות הטלפון החכם, יש להנגיש את הטלפון החכם לאזרחים הוותיקים ולצמצם את הפער הדיגיטלי שלהם. בשיתוף עם מיזם "ותיקים למען ותיקים" – החלה לפעול בקהילה התומכת סדנה לשיפור היכולות הדיגיטליות של הקשישים שחברים בקהילה.

מה שמיוחד בפרויקט הזה הוא שמי שמעביר את השיעורים אלו קשישים בעלי אוריינטציה דיגיטלית שעוברים הסבה מקצועית ומלמדים את אלו שמתקשים.

שירי מור אייזן, מייסדת המערך לאוריינות דיגיטלית במסגרת המיזם ותיקים למען ותיקים הסבירה: "במסגרת הפרויקט אנחנו נותנים מענה לשני אתגרים – קריירה לבני הגיל השלישי – וצמצום פער דיגיטלי למי שמתקשה". לדבריה "כשאדם מבוגר לומד מבן גילו זה משמעותי ואפקטיבי יותר", המשיכה מור אייזן. "מעבר לזה בגלל גילם נוצר גם פן חברתי שמסייע רבות לבדידות שמאפיינת את הגיל השלישי וזה דבר משמעותי ביותר עבורם. זה ניצחון עבור כל הצדדים כי המדריך עושה משהו שקשור בשליחות חברתית וגם מתפרנס".

"הסדנא הדיגיטאלית מורכבת משלושה מפגשים של המיזם 'ותיקים למען ותיקים' שנועד להנגיש לאזרחים הוותיקים שחברים בקהילה ידע בעולם הדיגיטאלי ושימוש בטלפון החכם שלהם.  הסדנא הועברה על ידי אזרחים וותיקים אחרים  ובמסגרתה למדו לשנות את תצוגת הטלפון וליצור קשר עם בני משפחתם." מסבירה לבנה המפעילה החברתית של עיריית גבעת שמואל. ומוסיפה "הסדנא הייתה מוצלחת ויוצאת מן הכלל, המשתתפים היו מרוצים  ושמחו שהם יכולים לשלוח תמונות לנכדים  ולהרגיש מחוברים אליהם יותר".

לאה לנדר בת 82 , ניצולת שואה שעלתה לארץ מפולין  לקחה חלק בסדנא הדיגיטאלית מספרת

"אני יודעת להפעיל את הטלפון בצורה בסיסית אבל בסדנא למדתי דברים  חדשים שחבל שלא ידעתי לפני כן, אנשי הצוות שהעבירו את המפגש היו מקסימים והסבירו את הכול עם מלא סבלנות וחן שפשוט כל כך שמחתי ונהניתי להגיע."

תוכניות "קהילות תומכות לאזרחים ותיקים" בגבעת שמואל פועלת בשיתוף המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית גבעת שמואל ומופעלת על-ידי נטלי שירותי רפואה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות