n
דף הבית / בקעת אונו / "אני משאיר את המקום לדור חדש ואנרגטי"

"אני משאיר את המקום לדור חדש ואנרגטי"

חילופי דורות במרפאת כללית ברחוב בארי בגבעת שמואל . ד"ר מרק ג'יאורנו, רופא הילדים הוותיק והמוערך, פורש לגמלאות לאחר יותר מ-13 שנים במרפאה ואת מקומו תמלא ד"ר היילי לנקרי. בשיחה משותפת הם מספרים על המסלול שהם עשו מילדות בחו"ל ולימודי רפואה מעבר לים (היא באוסטרליה, הוא בצרפת), ועד ההגעה לעבודה בקהילה במחוז דן-פ"ת בכללית, על החזון לטיפול בילדים ועל ההבדלים בין רפואת ילדים בארץ לרפואה בחו"ל

ד"ר מרק ג'יאורנו וד"ר היילי לנקרי. צילום: דוברות מחוז דן-פ"ת, כללית
ד"ר מרק ג'יאורנו וד"ר היילי לנקרי. צילום: דוברות מחוז דן-פ"ת, כללית

מה קורה כשרופא ילדים צרפתי פוגש רופאת ילדים אוסטרלית במרפאה של כללית בגבעת שמואל?

לא מדובר בתחילתה של הלצה, או אפילו בחידת היגיון, אלא במפגש אמיתי שהתרחש השבוע במרפאה המרכזת של כללית בעיר גבעת שמואל – כשרופא הילדים הוותיק והמוערך במרפאה, ד"ר מרק ג'יאורנו, שמסיים בקרוב את תפקידו ויוצא לגמלאות, פגש במחליפתו בתפקיד, ד"ר היילי לנקרי.

אף שמפרידות בין השניים שנות דור, לרופא היוצא ד"ר ג'יאורנו בן ה-67 ולרופאה הנכנסת ד"ר לנקרי בת ה-31 יש הרבה מהמשותף. שניהם גדלו בחו"ל (הוא בצרפת, היא באוסטרליה), שניהם למדו רפואה מעבר לים, ושניהם נישאו לימים לישראלים ובעקבות בני הזוג הגיעו לעסוק ברפואת ילדים כאן בישראל – עד שמסלול חייהם הוביל אותם, כל אחד בתורו, למרפאת כללית בגבעת שמואל.

בחודש ספטמבר הקרוב יפרוש ד"ר ג'יאורנו מתפקידו וייצא לגמלאות לאחר 13 שנים בהן עבד כרופא ילדים במרפאה, וימים אחדים לאחר מכן תיכנס ד"ר לנקרי לתפקיד ותקבל במרפאה את ילדי גבעת שמואל המבוטחים בכללית.

לקראת חילופי בעלי התפקידים הצפוי, נפגשנו עם שניהם לשיחה על רפואה בחו"ל מול רפואה בארץ, הרקע אישי והאתגרים שבתפקיד.

 

"להביא לתפקיד אמפתיה ואנושיות"

ד"ר מרק ג'יאורנו נולד בטוניס והתגורר בילדותו בכלל בקונגו שבמרכז יבשת אפריקה, שם עבד אביו כשליח של ממשלת צרפת. שבועיים לפני שהיה אמור לחגוג בר מצווה, נפצע גי'אורנו קשה בעינו השמאלית כתוצאה מתאונה שאירעה לו בעת ששיחק עם חבריו לכיתה.

"למדתי על בשרי מה זה להיות ילד שמבלה זמן רב בבתי חולים. למדתי כמה לא כיף זה יכול להיות ולמדתי להעריך את המקצוע הזה, של רפואת ילדים", הוא מספר, "הטיפולים בעין היו ארוכים וממושכים ונעשו בבית חולים בפריז. כל חופשה שלחו אותי לשם ההורים ובמשך כשנה ביליתי את חופשות בית הספר בבית החולים, עד שלבסוף גם נשארנו בפריז".

מיד עם סיום לימודיו התיכונים, התחיל ללמוד רפואה באחת האוניברסיטאות המובילות בפריז. בסוף הלימודים, הגיע לעשות סטאז' בבית החולים "שיבא" בתל השומר, ושהה בישראל בשנים 1978-1979. "סבי מצד אמי התגורר ביישוב מבוא ביתר ליד ירושלים ובתקופה הזו התגוררתי אצלו. באותן שנים גם פגשתי את אשתי, שהתגוררה עם משפחתה בצור הדסה הסמוכה. כשחזרתי לצרפת להתמחות היא באה לבקר ומאז ועד היום לא נפרדנו".

ג'יאורנו ורעייתו התגוררו בצרפת במשך 27 שנים, שם הוא עבד כרופא ילדים. שם גם נולדו שלושת הבנים שלהם – כיום בני 39, 36 ו-27. במהלך שנת 2008 החליטה המשפחה לעשות עלייה לישראל, והפעם לצמיתות.

"כל הקריירה שלי הייתי רופא בצרפת. הרבה שנים רצינו להגיע לארץ, אבל כל פעם לא יצא מסיבות כאלו ואחרות. לבסוף, כשכבר חציתי את גיל 50, הבנתי שזה הזמן הנכון להכניס גיוון לעבודה, לשנות סגנון ולסיים את הקריירה שלי בישראל", הוא משחזר.

איך היה לעבור ארצה?

"המעבר עשה לי טוב. לקח לי קצת זמן להתרגל לאופי הישראלי, אבל עד מהרה מצאתי את דרכי ללבם של הילדים. הבאתי איתי לארץ את הערכים שאיתם באתי מצרפת: להיות אמפתי ואנושי, בעיקר לילדים, להגיד למטופלים שאני כאן בשבילם… שינוי משמעותי שהפתיע לטובה היה המכשור הרפואי המודרני בישראל. כשלמדתי רפואה לא היו מחשבים ואפילו לא מחשב כיס, לא היה אולטרסאונד, לא סי.טי., לא MRI. בישראל מצאתי רפואה מודרנית ומתקדמת טכנולוגית. לתוך זה שילבתי את תפיסת השירות שלי ויצרתי נוסחה מנצחת למען המטופלים הצעירים".

ד"ר מרק ג'יאורנו וד"ר היילי לנקרי. צילום: דוברות מחוז דן-פ"ת, כללית
ד"ר מרק ג'יאורנו וד"ר היילי לנקרי. צילום: דוברות מחוז דן-פ"ת, כללית

"לראות את הילד ולא את המחלה"

ב-6 בספטמבר יסיים כאמור ד"ר ג'יאורנו את עבודתו במרפאת גבעת שמואל בכללית, והחל מהשבוע העוקב תמלא את מקומו ד"ר היילי לנקרי. לנקרי, ילידת אוסטרליה, פגשה את בן זוגה הישראלי בעיר מגוריה סידני.

"הוא הגיע לשם כדי לבקר משפחה ואחר כך חזר לישראל. בהתחלה ניהלנו קשר בלונג דיסנטנס, בזמן שאני למדתי רפואה באוניברסיטה של ניו סאות' ווילס באוסטרליה ועשיתי שם סטאז'", נזכרת לנקרי, "בשלב מסוים החלטתי להגיע בעקבות האהבה לארץ. מאז ומתמיד היינו בית מסורתי שקרוב ליהדות ולדת, ואהבתי את ישראל, והחלטתי לשלב את הזוגיות עם האהבה לארץ ולהשתקע כאן".

בפברואר 2016 הגיעו בני הזוג לארץ. תחילה למדה מספר חודשים באולפן. בהמשך יצרה קשר עם ד"ר יוני ישעיהו, בזמנו סגן מנהל בית החולים ספרא לרפואת ילדים בתל השומר, והחלה לעבוד שם. כשד"ר ישעיהו מונה לתפקיד מנהל מחלקת הילדים בבית החולים אסותא באשדוד, היה ברור לד"ר לנקרי שהיא ממשיכה איתו גם לשם, ושם מבצעת את ההתמחות שלה ברפואת ילדים.

"ד"ר ישעיהו היה המנטור שלי בעולם הרפואה הישראלי", מספרת ד"ר לנקרי, "בעקבותיו הגעתי לאשדוד, ואני למעשה הייתי הרופאה שקלטה את המטופלת הראשונה במיון הילדים בבית החולים החדש".

בספטמבר אשתקד סיימה את ההתמחות ושולבה כמומחית לרפואת ילדים במחוז דן-פ"ת של כללית, תחילה במרפאת אלון בראש העין. לפני ארבעה חודשים נולדה בתה הפעוטה גפן (יש לה בבית בן נוסף, עמית, בן שלוש), ובעוד פחות מחודשיים תסיים את חופשת הלידה ותשוב היישר למרפאת כללית ברחוב בארי בגבעת שמואל.

איך את מסכמת את המעבר לישראל?

"הכל פה מאוד ישר ודוגרי ואני מאוד מתחברת לזה. אני אוהבת את השפה, אוהבת את התרבות. אני גם גרה בגבעת שמואל ומגדלת כאן את משפחתי, וכמי שמגיעה מבית דתי מכירה את אורחות החיים בעיר. אני מצפה מאוד להיכנס אחרי הקיץ למרפאה במשרה מלאה ולפגוש את כל הילדים והילדות מקרוב".

מה החזון שלך למרפאה?

"חשוב לי להכיר את האוכלוסייה, להכיר את המטופלים. לראות את הילד ולא את המחלה. לראות שהם בריאים, לעקוב אחריהם, לשים פוקוס על הביקור השגרתי. אני רוצה ללוות את ילדי גבעת שמואל בשלבי ההתפתחות שלהם, להיות כאן עבורם בטווח הרחוק. אני מודה לד"ר ג'יאורנו על שנים של עשייה ועל החפיפה המסודרת שהוא עושה לי לתפקיד ומצפה להמשיך בדרכו הנעימה".

ד"ר ג'יאורנו, איך אתה מסכם את שנותיך כרופא ילדים של כללית בגבעת שמואל?

"אני שמחתי שיכולתי לעזור לילדים, שהם פחות מפחדים מהביקור אצל הרופא, שהם באים עם חיוך ויוצאים עם חיוך, ושסייעתי גם להורדת רמת החרדה אצל ההורים הצעירים. אצל חלק מהילדים אבחנתי מחלות ובעיות רפואיות אחרות בשלבים מוקדמים של תחלואה, ואני שמח שבזכותי הם גדלו להיות מי שהם היום. אני הולך בתחושת סיפוק גדולה. נהניתי מהעבודה עם כל צוות המרפאה ואני משאיר את המקום לדור החדש והאנרגטי, בידיה האמונות של ד"ר לנקרי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-17 at 13.38.52_0b43e988

נשיא המדינה העניק אות הוקרה למיכל נח מוולפסון

תפריט נגישות