n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / איציק הליצן: "קיבלתי הודעות תמיכה לצד אנשים שגם היו מופתעים"

איציק הליצן: "קיבלתי הודעות תמיכה לצד אנשים שגם היו מופתעים"

איציק הליצן, הבין שההופעות ההמוניות לא יחזרו בקרוב ולכן הוא חישב מסלול מחדש ומצא עבודה כשומר. בראיון אישי הוא מסביר שהוא זועק את צעקתם של העצמאיים

איציק הליצן. צילום: איתן אלחדז ברק
איציק הליצן. צילום: איתן אלחדז ברק

בכניסה לביתו של איציק הליצן (עוזרי) בשכונת גני אילן בקריית אונו מונחת המזוודה איתה הוא יוצא להופעות שלו ברחבי הארץ. היא נמצאת קרוב לדלת, מעלה אבק כבר מאמצע חודש מרץ, כאשר באחת הופסקו האירועים וההופעות, "בתשיעי למרץ הודיעו לי יחד עם כל המתנדבים לא להגיע לבית החולים לילדים 'שניידר' שם אני משמש ליצן רפואי ראשי ב- 28 השנים האחרונות". הוא מספר בעצב.

בשבוע שעבר איציק הליצן הכה את מכריו בתדהמה כאשר הוא הודיע קבל עם ופייסבוק כי "לאור המצב הקשה שכבר שלושה חודשים אני ללא עבודה ובלי הכנסה הלכתי היום לראיון עבודה לאחר 35 שנים שאני עובד ומתפרנס בכבוד כליצן וקוסם, ואני מתחיל לעבוד כשומר בלילות בשכר של 31 ש"ח לשעה".

ההודעה הכתה גלים ואף הגיעה לתוכנית "הצינור". "'קבלתי הודעות תמיכה לצד אנשים שגם היו מופתעים" מספר עוזרי כאשר אני פוגש אותו בביתו בתחילת השבוע כשהוא מתארגן לקראת ההכשרה כסייר לילה של חברת אבטחה מקומית, "אנשים לא צריכים לרחם עליי. חשוב להבין שכל עבודה, ואני לא אומר את זה מהשפה ולחוץ, מכבדת את בעליה. זה משהו זמני ונעבור את זה". איציק הליצן הוא הפנים של יותר ממיליון מובטלים ואנשים שנמצאים בחופשה מאז פרוץ המגפה. השבוע הוא גם לקח חלק ביצירת שדולה בכנסת למען "השולמנים" אותם עצמאיים שבקושי מתאוששים ממכת הקורונה.

"בבת אחת עם תחילת ההגבלות הכל נפסק והגיעו הודעות ביטול כולל הופעות בפורים, העדלאידע שאני מנחה כל שנה" הוא מספר  "שתבין, לנו לקוסמים, לליצנים ולאנשי הבמה פורים נותן לנו מרווח נשימה של כמה חודשים ובאחת הכל נמחק ואלפי שקלים ירדו לטימיון, מאז לא הכנסתי שקל. לקחו לי גם את העבודה הרגילה וגם את הנשמה שזאת ההתנדבות שלי". עוזרי מראה לי הודעה ששלחה לו אם שבנה הקטן היה מאושפז במחלקה האונקולוגית. היא כותבת לו "כמה שהילד שלי אהב אותך כאשר היה בחיים. שימחת וריגשת והלוואי עכשיו מישהו יפתח לך דלת".

איך אתה מעביר את ימי הקורונה?

"צריך הרי להישאר שפוי בעולם הזה. אז עשיתי לעצמי סדר יום שמתחיל בבוקר עם תפילה והנחת תפילין כדי לומר תודה לאלוהים. לאחר מכן הייתי נוהג לנסוע לים שם יש לי פינה קבועה בה אני יושב עם הפקחים אנחנו אוכלים ושותים. כך אני מעביר את הבוקר. משם אני נוסע לבית של ההורים שלי בהרצליה שם גרה אחותי. אחרי הצהרים אני נוהג ללכת ולשבת בחנות התבלינים של יניב כוחלני שם אנחנו שותים קפה ומדברים. ואז אני חוזר הבייתה ונגמר היום. הגעתי למצב שהייתי משועמם מהשעמום וצריך הרי להכניס כסף כי כל הרזרבות נגמרו. אז אמרתי לעצמי אם יש משפחות שעובדות עם שכר מינימום ומצליחות איכשהוא להתקיים, אז אין סיבה שאני לא אצליח הרי גם ככה ירדתי ברמת המחייה שלי. בינתיים אני אנסה לשלב. התחלתי אפילו לערוך מופעי סלון. הנה יש לי עוד מופע כזה למשפחה ביהוד העיקר להביא פרנסה הבייתה". כשעוזרי מדבר עם חבריו לענף הוא מפציר בהם לקום ולעבוד במה שיש עד יעבור זעם "זוהי הזעקה של כל העצמאים המדינה" הוא אומר.

 

"עבודת הליצנות הצדדית נהפכה לעיקרית"

עוזרי (56) נשוי ואב לשלושה: ליאור (32) סוכן ביטוח, מורי (28) מרפאה בעיסוק ואביב (24) שעוסק בתחום המוזיקה. בשלושת החודשים האחרונים הוא גם מתחיל להתרגל לתואר החדש שלו כסבא טרי לנכדה בשם ריי.

את שרה רעייתו הכיר כשהיה בגיל 24 "היא הייתה עובדת בשקם של התעשייה האווירית ברמת השרון, שם הייתי נוהג לאכול ושם הכרנו כאשר היא הייתה חוסכת לי את התור הארוך כל פעם".

הליצנות הייתה אתו תמיד,  "הייתי ליצן הכיתה וכך גם בצבא". אבל עד גיל שלושים הוא בכלל היה פעיל חברתי ופוליטי בקרית אונו "בגיל 25 ריכזתי את הנוער העובד הלומד בקרתי אונו והסביבה. לאחר מכן ניהלתי את המחלקה לשכונות נוער וקהילה במועצת פועלי קריית אונו. בזמנו גם הייתי פעיל בפרוייקט פינוי בינוי במתחם שאול המלך בעיר ובמקביל ניהלתי מקלט של נוער שהיה מאורת נרקומנים". עוזרי היה פעיל מוכר של מפלגת העבודה שהיה רב עם פעילי ליכוד על שלטים "אבל עזרה ותמיכה הייתי נותן לכולם ללא הבדל". באותה תקופה הוא הכיר פעיל פוליטי אחר של מפלגת העבודה בשם ישראל גל  (ראש עיריית קריית אונו. א.א.ב) ועד היום הם שומרים על קשרי חברות. המפץ הגדול או נכון יותר לומר השבר הגדול הגיע בעקבות רצח רבין "בעקבות השבר החברתי החלטתי לעזוב את הפוליטיקה ועבודת הליצנות הצדדית נהפכה לעיקרית".

כשאני שואל על הקשר בין פוליטיקה לליצנות הוא מיד משיב "בכנסת יש לא מעט ליצנים שעושים צחוק מכולנו".

כליצן הוא הצליח להגיע לערוץ הילדים שהיה אז בתחילתו, שם הופיע בתוכניות כמו "הקרנבל של מיכל"  ו"קצפת". "הרבה ילדים שכבר גדלו מספרים לי היום איך הם היו חולמים שאיציק הליצן היה מגיע אליהם ועושה להם יום הולדת". אחת מאותם ילדים היא מרסל מוסרי שמשדרת איתו בתחנת הרדיו 103 שם הוא משדר כל שבת תוכנית לילדים בשם 'בייבי סיטר'. בסלון ביתו מתנוססת תמונה גדולה שלו עם ראש הממשלה נתניהו,  משהו שלא היית בדיוק מצפה לפעיל ותיק של מפלגת העבודה, "הרבה פעמים ביבי היה מזמין אותי ללשכה שלו להדלקת נר חנוכה וכשראש הממשלה מזמין אני לא יכול לסרב".

בבית יש לו ארון ארוך עם 400 בובות של ליצנים מכל העולם, "יש לי אפילו ליצנים שעשויים מכסף" הוא אומר ומראה בגאווה.

בימי הקורונה הוא מספר שהיו ילדים שהתגעגעו אליו ולכן הוא הופיע דרך הזום, אבל הוא מאמין שהרצאות אולי אפשר לעשות דרך הזום אבל מופעים כמו שלו נידונים לכישלון. "אני צריך כל כך את האינטראקציה עם הקהל, משהו ששום אפליקציה לא תוכל לשמש כתחליף. אני רואה בזה עבודה עם שליחות". ועד שהוא יחזור לבדר את הקהל, הוא יעבוד כשומר בלילות לדאוג לפרנסת המשפחה כשהוא יודע שאי שם בעתיד הוא יחזור לבמה.

אוסף הליצנים. צילום:איתן אלחדז ברק
אוסף הליצנים. צילום: איתן אלחדז ברק

 

.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אני רוצה שתבו לבספר עציון. בני ברק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות