n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / אור יהודה: 700 תלמידים מרחבי הארץ התארחו בעיר והשתתפו בפסטיבל הקולנוע

אור יהודה: 700 תלמידים מרחבי הארץ התארחו בעיר והשתתפו בפסטיבל הקולנוע

בתי ספר מרחבי הארץ הגיעו ליום שלם של סדנאות לימודיות מטעם מיטב היוצרים, הבמאים והשחקנים המובילים. אלירן אליה, סגן ראש העיר: "חוויה אמנותית צעירה, פלורליסטית ומלאת קסם"

פסטיבל קולנוע
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

כ-700 תלמידים מכל הארץ התארחו בשבוע שעבר באור יהודה ולקחו חלק בפסטיבל "אור הזהב" לקולנוע. מדובר במסורת שחודשה לאחר תקופת הקורונה, כאשר תלמידי מגמות הקולנוע התארחו בעיר כדי לעבור מגוון סדנאות מטעם מיטב היוצרים, הבמאים והשחקנים המובילים בישראל.

 

רגע השיא של הפסטיבל היה טקס ההכרזה על הסרטים הזוכים שיצרו התלמידים בשנה האחרונה. כבר משעות הבוקר זרמו התלמידים אל היכל התרבות וזמן קצר לאחר מכן עברו אל חדרי הסדנאות. מי שהיה אמון על הובלת הפסטיבל הוא סגן ראש העיר, אלירן אליה, וניהלה אותו מטעם העירייה מנהלת אגף תרבות ואירועים, חנה פיזואטי יוסף.

 

״פסטיבל אור יהודה לקולנוע צעיר, אשר פתח את שעריו בפני מיטב תלמידי התקשורת והקולנוע בארץ, הוא חוויה אמנותית צעירה, פלורליסטית ומלאת קסם", מציין אלירן אליה, סגן ראש העיר. "ההתרגשות שמביא עימו פסטיבל קולנוע לאור יהודה ממצב אותנו כעיר של חופש ביטוי וכמעוז של חירות היצירה, ולכל המאמינים בחשיבות החינוך לאומנות".

 

ראש העיר, ליאת שוחט, מוסיפה: "מרגש לראות מאות תלמידים למגמות קולנוע מכל הארץ מגיעים אלינו לאור יהודה כדי לחוות סדנאות ולהיות חלק מעשייה קולנועית מובילה. המיזם של פסטיבל הקולנוע מוכיח את עצמו מדי שנה ואני בטוחה שבשנה הבאה נראה עוד ועוד בתי ספר ותלמידים לוקחים חלק וחווים איתנו את האירוע המשמותי הזה".

 

בשיאו של האירוע הוכרזו הפרסים הבאים:

 

* פרס ציון לשבח – "עוד סרט בלשים" שבוים על ידי ניר יובל מהתיכון הפתוח הדמוקרטי ביפו

 

* פרס התחקיר המצטיין – הסרט "חשוד" שבוים על ידי ניר קפלא מתיכון גמנסיה דרכא קריית מלאכי

 

* פרס השחקנ/ית – הוענק למארק פטריושצ'נקו על ההופעה בסרט "אומץ" – תיכון טדי קולק ירושלים

 

* תסריט – הסרט "חיים בקופסא" שבוים ונכתב על ידי ליאל חי מתיכון ברנקו וייס ע"ש הרצוג, בית חשמונאי

 

* עריכה – הוענק על ידי יהודה ומרי שרעבי, הוריהם של אביב שרעבי ז"ל שהיה תלמיד מגמת הקולנוע בתיכון יובלים – הזוכה "שמואל איברמן – הבמאי הראשון" שנערך על ידי שגיא גרוס וים על ידי ליעד מן מתיכון אביב רעננה

 

* צילום – הסרט "אוטובוס לשום מקום" שבוים וצולם על ידי יעל סעדיאן-רוזנברג מתיכון אלון רמת השרון

 

* בימוי – הוענק על ידי סגן ראש העיר, אלירן אליה, במאי בעצמו – הוענק ל"אומץ" שבוים על ידי נדב מצווה מתיכון טדי קולק ירושלים.

 

* הסרט התיעודי – הסרט "רקשרים" שבוים על ידי יעל טגרט מקריית חינוך מעיין שחר, עין החורש

 

* הסרט הטוב ביותר – הסרט "לנה" שבוים והופק על ידי הדר דוכן מתיכון אשל הנשיא

פסטיבל קולנוע
צילום: דוברות עיריית אור יהודה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות